۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۳۱۰۵۱۴
استاد مدرسه علمیه حضرت خدیجه مشهد:

عمل به اسلام، ضامن سعادت است/ ائمه اطهار، انسان ها را به سعادت و هدایت می رسانند

خبرگزاری رسا ـ استاد مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) مشهد با اشاره به این که عمل به اسلام، ضامن سعادت انسان ها است، گفت: خداوند شریعت و قانون گذاری می کند تا ما در چارچوب دین پیش برویم و به سعادت برسیم.
عمل به اسلام، ضامن سعادت است/ ائمه اطهار، انسان ها را به سعادت و هدایت می رسانند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم زهرا حیدری، استاد مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، امروز در سلسله نشست های تفسیر زیارت جامعه کبیره که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد برگزار شد، گفت: اگر می خواهیم به سعادت برسیم، می بایست به قوانین اسلام عمل کنیم.

 

وی به فرقه های منحرف اشاره کرد و گفت: انجمن حجتیه، فرقه ای منحرف، و بر این عقیده هستند که هر تشکیل حکومتی قبل از امام زمان(عج) باطل است، حالا این سؤال را باید از آن ها بپرسید که این مطلب را از کجای دین درآوردند؟

 

حیدری افزود: شرکت در مجالس صوفیه جایز نیست. فرقه صوفیه سه اصل دارند؛ شریعت و طریقت و حقیقت. آن ها بر این اعتقاد هستند که اگر کسی به درجه حقیقت برسد، دیگر نیاز نیست، نماز بخواند. معلوم نیست این ادعا را بر چه اساسی می گوید. باید به این فرقه، گفت شما که حضرت علی(ع) را قبول دارید، حضرت علی(ع) تا آخرین لحظه نماز را ترک نکردند و در محراب مسجد، شهید شدند، بعد شما چطور نماز را کنار می گذارید؟ 

 

این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به طلاب ابراز داشت: اگر جلسه ای را دیدید که احساس می کنید مشکل دارد، حتما اطلاع بدهید؛ چرا که با اطلاع دادن، مانع انحراف بسیاری از مردم می شوید.

 

ائمه اطهار، انسان ها را به سعادت و هدایت می رسانند
حیدری گفت: در قسمتی از فراز زیارت جامعه کبیره می خوانیم، «مَنْ وَالاکُمْ فَقَدْ وَالَى اللَّهَ وَ مَنْ عَادَاکُمْ فَقَدْ عَادَى اللَّهَ، کسی که سرپرستی و امامت شما را بپذیرد، خدا را به سرپرستی برگزیده است و آن کس که رهبری شما را نپذیرد، با شما دشمنی کرده است و به تحقیق با خدا دشمنی کرده است.»

 

استاد مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با بیان این که ولایت به معنی سرپرستی و اختیارداری است، اظهار داشت: ائمه اطهار(ع)، انسان ها را به سعادت و هدایت می رسانند و هر فردی ولایت خدا را قبول دارد، باید ولایت پیامبر اکرم(ص) و جانشینان پیامبر اکرم(ص) را هم بپذیرد.

 

این کارشناس تاریخ اسلام افزود: تمام جوامع بشری معتقد هستند که بشر نیاز به تشکیل حکومت دارد، باید حکومت باشد تا مردم در آرامش زندگی کنند. 

 

وی گفت: ولایت بر دو گونه تکوینی و تشریعی است، ولایت تکوینی خداوند، یعنی تدبیر جهان و تدبیر موجودات جهان است و ولایت تشریعی به معنای سرپرستی، هدایت و سعادت همه انسان ها از راه وضع احکام و قانون گذاری است که به آن شریعت گفته می شود. خداوند شریعت و قانون گذاری می کند تا ما در چارچوب دین پیش برویم و به سعادت برسیم./1309/202/ب1

ارسال نظرات