۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۳۱۰۷۷۸
رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین مطرح کرد؛

توجه نسبت به تمکین عملی از قانون

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین با اشاره به حق الناس در انتخابات گفت: هر کس در هر جایگاهی که است اعم از ناظر، مجریان، داوطلبان، طرفداران و رای دهندگان باید نسبت به تمکین عملی از قانون توجه داشته باشیم و اجازه ندهیم با اقدامی حق الناس بر ما وارد شود.
حجت الاسلام علي قابل

حجت‌الاسلام علی قابل رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به تاکیدات خداوند مبنی بر لزوم توجه به رعایت حق الناس گفت: گناهان و اعمال بندگان در سه بخش مورد توجه می باشند که عبارتند از بعد مربوط به خود انسان، بعد مربوط به جمعی از انسان های دیگر و بعد مربوط به خداوند.

 

وی با بیان این‌که در روز قیامت هر انسانی دو پرونده دارد که یک پرونده مربوط به معاصی، خطاها، گناهان و کوتاهی هایی است که بنده در ساحت قدس الهی مرتکب شده است.

 

مراقب حق‌الناس و حق‌الله باشید

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین ادامه داد: در این پرونده شاهد اعمال و خطاهایی هستیم که از مصادیق حق الله به شمار می رود.

 

وی با بیان این‌که بندگان در هر نوبت از نماز هر روز این جمله را در سوره حمد تکرار می کنند که «مالک یوم الدین» این یعنی خداوند حکمران روزی است که ادای دین و دیون در آن رو تعیین و تکلیف می شود.

 

حجت‌الاسلام قابل با تأکید بر اینکه بی اعتنایی به احکام و دستورات الهی و انجام گناهانی که مربوط به دستورات خداوند است همگی از مصادیق حق الله و میان بنده و خداوند است.

 

وی ادامه داد: کسی که فرمان داده تا حقوق مردم رعایت شود خداوند است و حاکم رسیدگی کننده به این پرونده ها می باشد. لذا حدود الهی را رعایت نکردن در عین اینکه حق بنده گی را از بین می برد ظلم به نفس خود و در نهایت خالق به شمار می رود.

 

وی با اشاره به پرونده دیگر انسان در روز واپسین گفت: بعد دوم گناهان و اعمال انسان مربوط به گناهانی است که حق الناس است.

 

حجت‌الاسلام قابل ادامه داد: در این بعد از اعمال انسان مرتکب به گناهانی است که مربوط به دیگر افراد است و ظلم به بنده دیگری از بندگان خدا محسوب می شود.

 

نسبت به تمکین عملی از قانون توجه داشته باشید

وی اضافه کرد: این اعمال انسان از طرف خداوند قابل گذشت نیست و خداوند تا کسانی که روبروی آن هستند گذشت نکند از بنده مرتکب شده نخواهد گذشت.  

 

حجت‌الاسلام قابل با تأکید بر اینکه ابعاد حق الناس بسیار زیاد است گفت: بردن آبروی افراد، تهمت زدن، تخریب جایگاه افراد و ... تنها گوشه ای از مصادیق حق الناس به شمار می رود.

 

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قزوین در پایان با اشاره به وجه دیگر حق الناس در انتخابات تاکید کرد: هر کس در هر جایگاهی که است اعم از ناظر، مجریان، داوطلبان، طرفداران و رای دهندگان باید نسبت به تمکین عملی از قانون توجه داشته باشیم و اجازه ندهیم با اقدامی حق الناس بر ما وارد شود./955/302/ب3

ارسال نظرات