۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۳۱۱۰۴۹
امام جمعه شهرری:

دستگیری تفنگداران آمریکایی نشانه اقتدار ایران اسلامی است/ خبرگان رهبری کلیددار انقلاب هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری با اشاره به خوف آمریکا و دشمنان نسبت به ایران به علت وجود و حضور رهبری دلیر و آگاه، گفت: ما به برادران خود در سپاه پاسداران که متقدرانه متجاوزان آمریکایی که مدعی راه گم کردن بودند خسته نباشید می‌گوییم، آمریکا پیش از این می‌دانست امروز هم می‌داند که ایران مقتدرانه عمل می‌کند.
شاهچراغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری در خطبه‌های امروز نماز با دعوت مردم به تقوی الهی، گفت: امام حسن عسکری(ع) فرمودند: ای مردم و شیعیان ما تقوی الهی را پیشه کرده و از خدا بترسید و حریم الهی را حفظ کنید.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق می‌فرمایند: خدایا من مخالفان و دشمنانی دارم که آنها نسبت به من کینه دارند من از تو می‌خواهم این کینه و عداوتها به دوستی و محبت تبدیل کنی.

 

امام جمعه شهرری در خطبه دوم نماز با دعوت مجدد مردم به تقوای الهی، عنوان کرد: حفظ چشم، گوش، زبان و قلب از اعمال شایسته و جزء تقوی است چرا که خداوند در قیامت از اینها سؤال می‌کند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با تبریک ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، اظهار داشت: به نقل از مورخان درباره حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آمده است که دشمنان این امامزاده جلیل‌القدر و بزرگ او را زنده به گور کرده و به شهادت رساندند.

 

وی با اشاره به نزدیک بودن سالروز شهادت نواب صفوی، گفت: نواب صفوی از فدائیان اسلام بود که در زمان غربت اسلام به شهادت رسید زمانی که نفس‌ها در دهان حبس بود.

 

امام جمعه شهر ری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در این با اشاره به مسأله انتخابات فرمودند، انتخاب اصل است و ما باید تلاش کنیم حضور داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند چنین نیست که تصور کنید خبرگان صرفا در سال دو جلسه را تشکیل می‌دهند و دیگر هیچ بلکه این علمای بزرگ رهبر کشور را تعیین می‌کنند و به نوعی آنها کلیددار انقلاب هستند.

 

وی با اشاره به خوف آمریکا و دشمنان نسبت به ایران به علت وجود و حضور رهبری دلیر و آگاه، ابراز کرد: ما به برادران خود در سپاه پاسداران که متقدرانه متجاوزان آمریکایی که مدعی راه گم کردن بودند خسته نباشید می‌گوییم، آمریکا پیش از این می‌دانست امروز هم می‌داند که ایران مقتدرانه عمل می‌کند.

 

امام جمعه شهرری افزود: سپاه ابتدا افراد دستگر شده را تخلیه اطلاعاتی کرده سپس آنها را آزاد کرد به اعتراف خود آمریکایی‌ها با وجود این برخورد با احترام با آنها رفتار کرد.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به اینکه دستگیری این تفکنداران دو پیام دارد، عنوان کرد: یک پیام برای داخلی‌ها دارد که چرا در آستانه مذاکراه هسته‌ای و زمان به نتیجه رسیدن برجام سر و کله این تفکنداران آمریکایی پیدا می‌شود، حالت خوشبینانه این است که بگوییم راه را گم کردند در صورتی که این‌گونه نیست و باید بدانید که دشمن همان دشمن است.

 

وی افزود: این نشان داد که ما باید به توانایی داخلی خود اعتماد داشته باشیم، ما بعید می‌دانیم که آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل کند.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به پیام دیگر دستگیری این تفنگداران، گفت: پیام دوم این دستگیری برای همسایگان کوچک مثل قطر، عربستان، کویت و امارات است که بدانند ایران مقتدر برای آنان بهتر از آمریکا است و باید توجه کنند که با ریسمان پوسیده آمریکا به ته چاه نروند، آمریکا تا روزی با شما است که منافعش با شما باشد اگر منافع او تأمین نشود همان کاری را که با صدام و قذافی کرد با شما می‌کند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی بیان داشت: ایران در برابر آمریکا می‌ایستد امثال عربستان عددی نیست که بخواهد ملت ایران را تهدید کند صبر ملت ایران حدی دارد و اگر بخواهد پاسخ کوبنده دهد همانطور که شاهزاده عربستان اعلام کرده ایران می‌تواند ظرف 24 ساعت عربستان را نابود ‌کند./807/201/ب2

ارسال نظرات