۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۳۱۱۶۰۸
‌حجت الاسلام علوی تهرانی:

قرآن برای همه لحظات زندگی انسان برنامه دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تأکید بر این‌که قرآن همواره برای مسلمانان در تمامی زمینه‌ها برنامه داشته است، گفت: قرآن می‌تواند تمام درد‌های درونی انسان را که بشر نمی‌تواند درمان کند، شفا دهد.
علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، استاد رییس بنیاد فارِس المومنین، غروب دوشنبه 28 دی ماه در مسجد امیر(ع)، گفت: درمان گاهی اوقات منجر به شفا، و گاها نمی‌شود، قرآن کریم ادعایش این است که کتاب آسمانی که همانا قرآن می‌باشد اعجازش شفا است و درمان نیست و این بسیار حایز اهمیت است.



وی افزود: قرآن همواره برای مسلمانان در تمامی زمینه‌ها برنامه داشته است از جمله حقیقت قرآن، نور قرآن، رسالت قرآن و اعجاز قرآن حقایق ناب الهی هستند که خداوند در آخرین پیام وحیانی خود از طریق رسول گرامی اسلام به ما مسلمانان عرضه داشته است.



استاد حوزه علمیه یادآور شد: قرآن همواره برای روح سرکش انسان ها که در کشمکش نفسانیات دنیایی هستند توانسته است آرامش ببخشد و همیشه قرآن از علم امروز بشر که نتوانسته برای اضطراب و استرس راه درمانی پیدا کند یک قدم جلوتر بوده است.



حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به مطلبی در مورد ایمان، گفت: ایمان مقامی است که انسان را به بالاترین مرتبه که همان کمال انسانی است می‌رساند و قرآن همیشه برای اهل ایمان همیشه شفا خواهد بود.

 


استاد حوزه علمیه در خصوص بیماری‌هایی که در قرآن برای قلب ذکر شده است، گفت: تمام این بیماری ها دلایل خاص خود را دارند که از طریق آیات و روایات برای درمانشان مطلب علمی گفته شده است.

 


وی در پایان، گفت: تحریف‌های تاریخی که در برخی از کتب اهل سنت در مورد برخی از افراد صورت گرفته است همچون روایاتی که به نقل از عایشه یاد می‌شود هیچ همخوانی با روایات معتبر نداشته است که این عزم جدی را برای ما می‌طلبد که بی‌اطلاع از احادیث معتبر نباشیم./856/202/ب1

ارسال نظرات