۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۳۱۱۶۲۹
مدیر حوزه علمیه استان قزوین:

حوزه علمیه در تلاش است جوانان را نسبت به حضور در مساجد ترغیب کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: در دوره جدید حوزه علمیه قزوین در تلاش است که با همکاری شورای شهر و امور فرهنگی این شورا با حوزه های علمیه بتوانند نسل نوجوان و جوان و همه آحاد مردم را به مساجد تشویق و ترغیب نمایند.
حجتالاسلام علي عباسي حجت الاسلام علي عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین، صبح امروز در دیدار با جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین با حضور در مرکز مدیریت علمیه استان ضمن قدردانی از تلاشهای ارزشمند شورای شهر در توسعه و عمران و آبادانی شهر قزوین بیان کرد: در دوره جدید حوزه علمیه قزوین در تلاش است که با همکاری شورای شهر و امور فرهنگی این شورا با حوزه های علمیه بتوانند نسل نوجوان و جوان و همه آحاد مردم را به مساجد تشویق و ترغیب نمایند.


وی در ادامه افزود: در تلاش هستیم با همکاری طلاب و اساتید مدارس علمیه استان بتوانیم این ارتباط حوزه علمیه با آحاد مردم را با برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن و نهج البلاغه در شهر برقرار نماییم.


مدیر حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به یکی از ضعف‌های حوزه‌های علمیه در قزوین تصریح کرد: یکی از اشکالات در حوزه‌های علمیه پس از انقلاب این است که ارتباط و تعامل حوزه علمیه با مردم بسیار کاهش پیدا کرده و حتی روزگاری بازاری‌ها و کسبه ارتباط بیشتری با حوزه علمیه داشتند که باید بتوانیم این ارتباط با مردم را از طریق حوزه‌های علمیه به خوبی فراهم نماییم.


این استاد حوزه به حضور مؤثر طلاب جوان در مساجد اشاره و بیان کرد: حضور طلاب وروحانیون در مساجد باعث می شود که نسل نوجوان وجوان بیشتر با مساجد واماکن مذهبی در ارتباط باشند.


مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در روستا‌ها خانه عالم در کنار مساجد قرار گرفته که امیدواریم شورای شهر و شهرداری در تأسیس شهرک‌های جدید این امکان را داشته باشد که در کنار مساجد خانه‌ای برای امام جماعت همان مساجد ساخته شود.

 

وی با اشاره به ظرفیت بالای حوزه علمیه در استان قزوین ابراز کرد: استقبال جوانان از حوزه علمیه بالاست که خوشبختانه با راه اندازی مدرسه علمیه صالحیه و محسنیه توانسته‌ایم پاسخگوی این عزیزان باشیم و امیدواریم شورای شهر و شهرداری و میراث فرهنگی هر چه زودتر بتوانند مدرسه صالحیه را که یکی از مدارس قدیمی کشور است زودتر آماده نمایند.

 

در ادامه فصیحی رامندی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در این دیدار اظهار کرد: روحانیت پرچمدار انقلاب اسلامی است و توجه به مدارس حوزه‌های علمیه از اولویت‌های جدی شورای شهر قزوین است.

 

رییس شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: شورای شهر قزوین همیشه در تلاش است که طعم خدمت را به شهروندان بچشاند که در این راه نیز خوشبختانه با همکاری و همدلی اعضای شورای شهر و همچنین مجموعه شهرداری توانسته‌ایم به اهداف مورد نظر خود دست پیدا نماییم.

 

فصیحی در ادامه ابراز داشت: مجموعه شورای شهر فعالیت‌های خود را در توسعه و عمران خود قرار داده و طوری عمل می‌نماییم که همیشه خدمت عادلانه در سطح شهر با ارزش‌ها و معیارهایی که مقام معظم رهبری به آن تأکید دارند انجام گیرد.

 

وی در پایان افزود: ارتباط شورای شهر از طریق شورایاری‌ها و همچنین مدیران محلات امکان‌پذیر است که امیدواریم تعامل بین شورای شهر و حوزه علمیه بیشتر شود./955/202/ب3

ارسال نظرات