۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۳۱۱۶۶۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تشریح کرد؛

ویژه ‌برنامه‌های هفته قرآن و عترت در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هفته قرآن و عترت تلنگری برای توجه ویژه‌تر به برنامه‌های قرآنی است، گفت: هفته قرآن و عترت از 3 بهمن‌ماه آغاز می‌شود و در این هفته، برنامه‌هایی از جمله نمایشگاه قرآنی، نشست‌های تفسیری، کرسی‌های تلاوت قرآن و نیز تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی، هنری و پژوهشی را خواهیم داشت.
مسگراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، ظهر امروز 29 دی‌ماه در نشست خبری هفته قرآن و عترت، بیان کرد: دهه فجر یادآور ایام پیروزی انقلاب و غلبه بر حکومت طاغوت است که امسال برای بزرگداشت این ایام، رنگین کمان فرهنگی، هنری و دینی در استان برگزار خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: هفته قرآن و عترت از 3 بهمن‌ماه آغاز می‌شود که در نخستین روز آن، افتتاحیه نمایشگاه قرآنی، اختتامیه مسابقات قرآنی و اختتامیه مسابقات هنرهای تجسمی در تالار اشراق زاهدان و همچنین اختتامیه مسابقات ادبی در زهک را خواهیم داشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: پخش فیلم‌های کوتاه جشنواره، رونمایی از المان‌های قرآنی توسط شهرداری، برگزاری کارگاه‌های مختلف قرآنی با دعوت از اساتید برجسته کشوری در مدارس و برخی سازمان‌ها از جمله برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

 

وی عنوان کرد: در هفته قرآن و عترت، در سرتاسر استان کرسی‌های تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز کشوری برگزار خواهد شد؛ همچنین نشست‌های تفسیری با دعوت از اساتیدی همچون استاد انصاری نیز از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

 

مسگرانی اضافه کرد: در مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت که پنجشنبه، 8 بهمن‌ماه در تالار اشراق زاهدان برگزار می‌شود، از برگزیدگان همه بخش‌ها و همچنین خادمان قرآن و عترت استان تجلیل به عمل می‌آید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: بعد از پایان دهه مبارک فجر، هفدهمین نمایشگاه کتاب سراسری کتاب استان نیز از 25 بهمن‌ماه در زاهدان برپا خواهد شد./831/202/ب3

ارسال نظرات