۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۳۱۱۹۷۳
نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو رفع تحریم‌ها نیست/ دفاع از رأی مردم در سایه قانون امکان‌پذیر است

خبرگزاری رسا ـ حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین نکونام گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو رفع تحریم‌ها نیست بلکه با تلاش بی ‌وقفه و خردمندانه در همه بخش‌ها و ملزم بودن به اقتصاد مقاومتی این مسأله امکان پذیر است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه چهارشنبه، 30 دی ماه، در محفل انس و مودت بازنشسنگان سپاه این استان، با تأکید بر لزوم ارتباط قوی میان پیشکسوتان عرصه جهاد، رزم، مقاومت و ایستادگی، اظهار داشت: آب‌دیدگان رزم و جهاد باید تجربه‌های خود را به نسل جوان و آینده‌گان منتقل کرده و دغدغه‌های خود را به عرصه و صحنه جامعه انتقال دهند.

 

وی آسیب دیدن دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی را مهم‌ترین دغدغه پیشکسوتان عرصه جهاد دانست و گفت: به یقین این عزیزان نگران رنگ باختن عوامل پیروزی انقلاب اسلامی و عقب راندن دشمن در دوران هشت سال دفاع مقدس و جایگزین شدن این عوامل با آفات هستند.

 

امام جمعه شهرکرد نفوذ دشمن در دل‌ها، ممانعت از حرکت رو به رشد انقلاب و استحاله آن را از دیگر دغدغه‌های این نسل برشمرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام نیز انقلابی در مبارزه با جهل و بت‌پرستی داشتند که ثمره آن آوردن قرآن و تربیت انسان‌های مبارز، مجاهد و ایثارگر و تحویل اسلام ناب به بشریت بود.

 

 حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که پیامبر اسلام نیز نگران انقلاب خود بودند، با ذکر روایتی از ایشان گرفتار شدن در دام هواهای نفسانی و حاکم شدن انواع گرایش‌ها بر جامعه، قطع رحم، دچار شدن به حب و مقام دنیا و راهیابی انواع بدعت‌ها در انقلاب را از جمله نگرانی‌های پیامبر عظیم الشان اسلام معرفی کرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جناح‌های سیاسی موجود در کشور اگر موجب تفرقه شده و امت اسلامی را از شاخص اصلی دین که پیامبر اسلام است دور کند، آفت محسوب شده و عین هواپرستی است.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر پیروی از تداوم بخشندگان راه اصلی پیامبر(ص)، تصریح کرد: جامعه اسلامی اگر بخواهد پاسخ دقیق دغدغه‌های خود را بیابد باید از این راه جدا نشده و حق را شناخته و زیر پرچم آن مقاومت کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که انسان‌ها شاخصی از حق نیستند، ادامه داد: حق کسی است که خداوند متعال او را با واسطه یا بی واسطه انتخاب کرده و آن ولی‌فقیه است و انسان‌ها باید در دوران غیبت پیرو ایشان بوده و دست در دست او بگذارند.

 

وی با بیان این که فتنه چیزی جز غبارآلود کردن فضا، مخلوط کردن حق و باطل و پررنگ کردن باطل نیست، ادامه داد: گاهی افراد با استفاده از الفاظ زیبا حقایق را در پس پرده قرار داده و انسان‌های حق و ارزش گرا را کنار می‌زنند و این عین فتنه بوده و نیازمند بصیرت است.

 

امام جمعه شهرکرد تبلیغات و جشن‌های گسترده‌ به فرجام رسیدن برجام را یادآور شد و گفت: خوب است در این زمینه با مردم صداقت داشته و برای آن‌ها شرایط را شفاف‌سازی کرده و بگوییم برای بدست‌آوردن چه چیزهایی، چه بهای سنگینی را پرداخت کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب ادامه داد: در مذاکره باید حقانیت خود را حفظ کرده و چیزی را از دست ندهیم مگر این که تعادل برقرار باشد و حفظ تعادل چیزی جز حفظ اقتدار درونی نیست و اگر این مهم از دست رود، آغاز فشارها است.

 

حجت‌ الاسلام والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو رفع تحریم‌ها نیست بلکه با تلاش بی ‌وقفه و خردمندانه در همه بخش‌ها و ملزم بودن به اقتصاد مقاومتی این مسأله امکان پذیر است.

 

وی در پایان با اشاره به فتنه 88 گفت: دفاع از رأی مردم در سایه قانون امکان‌پذیر است و با لشکرکشی نمی‌توان به این مهم پرداخت و تلاشگران عرصه رزم و جهاد باید با حفظ حضور خود در صحنه فتنه‌ها را خنثی کرده و در جهت بصیرت افزایی خود و دیگران بکوشند./9457/202/ب2

ارسال نظرات