۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۳۱۲۲۷۲
معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان مطرح کرد؛

برگزاری 160 جلسه اخلاق در مدارس علمیه خواهران لرستان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی حوزه های از برگزاری 160 جلسه اخلاق در مدارس علمیه خواهران استان خبر داد و گفت: این کلاس ها با حضور اساتید برجسته استان قم و لرستان برگزار شده اند.
مدارس علميه خواهران

سمیه عزیزی معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: واحد فرهنگی در چهار بخش اخلاقی، تهذیب، پرورشی تربیتی و تبلیغی فعالیت می کند.

 

وی عنوان کرد: از ابتدای سال تحصیلی تاکنون 160 جلسه درس اخلاق در مدارس علمیه استان برگزار شده است.

 

وی با این این که در هر ماه 16 جلسه اخلاق در مدارس برگزار شده است، افزود: در نیمه دوم سال تحصیلی این کلاس ها برگزار می شود.

 

عزیزی تصریح کرد: کلاس های اخلاق با محوریت موضوعات اخلاقی، اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برگزار شده است.

 

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان افزود: برخی مدارس همه کلاس های اخلاق را برگزار نمی کنند و در پایان ارزیابی از نمره آنان کم می شود.

 

وی در ادامه یادآور شد: در مناسبت های گوناگون مذهبی و مناسبت هایی همچون شهای منا، شهادت شیخ نمر موضوعات کلاس های اخلاق با این محوریت ها برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان با اشاره به انجام فعالیت های پرورشی در مدارس خاطرنشان کرد: هر مدرسه علمیه موظف است در طوی هفته 18 ساعت مشاوره به طلاب ارائه دهد.

 

وی اظهار کرد: ارائه مشاوره به طلاب با محوریت موضوعاتی همچون ازدواج، آموزش پیش از ازدواج، مشاوره تحصیلی، روانی و مشاوره کاری صورت می گیرد.

 

عزیزی با بیان فعالیت های مدارس علمیه در بخش تربیتی ادامه داد: در نیمه نخست سال تحصیلی با همکاری مدارس علمیه طلاب به اردوهای زیارتی قم جمکران و مشهد اعزام شده اند.

 

وی شرکت طلاب نو ورود مدارس علمیه خواهران استان در همایش یک روزه طلیعه حضور را از دیگر برنامه های بخش تربیتی مدارس عنوان کرد.

 

فعالیت تبلیغی بیش از 400 طلبه در نیمه نخست سال تحصیلی

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران لرستان با اشاره به فعالیت این نهاد در بخش تبلیغی اظهار داشت: بیش از 400 طلبه خواهر استان در ایام محرم و صفر مشغول فعالیت تبلیغی بوده اند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: این طلاب شامل فارغ التحصیلان و طلاب در حال تحصیل پایه های چهار به بالا و سطح سه بوده اند.

 

عزیزی خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز برخی از طلاب در قالب طرح امین در مدارس و برگزاری اقامه نماز جماعت مدارس مشغول فعالیت تبلیغی هستند./9459/302/ب3

 

ارسال نظرات