۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۳۱۲۳۳۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

تضعیف‌کنندگان جایگاه ولی فقیه در مجلس خبرگان جایی ندارند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به جایگاه بااهمیت مجلس خبرگان رهبری، گفت: تضعیف‌کنندگان جایگاه ولی فقیه در مجلس خبرگان جایی ندارند.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در گردهمایی جامعه روحانیت این شهرستان با اشاره به این‌که پیامبر گرامی اسلام علاوه بر این که هدایتگر امت خود بودند، تلاش و برنامه‌ریزی زیادی برای امت‌های بعدی داشتند و برای آنان سرمایه‌گذاری کردند تا مردم دچار انحراف نشوند، افزود: نمونه‌های متعددی در زمان پیامبر اکرم (ص) داریم که می‌خواستند مرجعیت سیاسی و دینی به ائمه‌اطهار (ع) برسد و در این راه گام‌های زیادی نیز برداشته‌اند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به قضیه با عظمت غدیر خاطرنشان کرد: عده‌ای در قضیه غدیر نخواستند که مرجعیت به امیرمؤمنان(ع) برسد و با بهانه‌های مختلف به جهان اسلام و بشریت ظلم کردند.

 

حجت‌الاسلام شکریان ادامه داد: در انقلاب ما نیز دشمنان خیلی تلاش می‌کنند تا ولایت فقیه را از ما سلب کنند، زیرا می‌دانند هر چه جایگاه ولی فقیه در کشور محکم و قوی‌تر باشد، نظام اسلامی و دین شیعه پایدارتر می‌ماند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که مشروعیت یک نظام سیاسی به واسطه ولایت فقیه است، تأکید کرد: فقه محور حکومت بوده و ولی فقیه صاحب ولایت است.

 

وی با اشاره به این‌که در ایران یک نظام شیعی برای نخستین بار در جهان تشکیل شده است، افزود: دین پایه این نظام اسلام بوده است که رکن محتوایی آن محسوب می‌شود و دو رکن دیگر رهبری و امت هستند و نظام جمهوری اسلامی جمع بین این سه رکن است.

 

حجت‌الاسلام شکریان با تأکید بر این که تنها ولی فقیه می‌تواند در رأس این نظام قرار گیرد، اظهار داشت: اسلام، رهبری و امت از هم انفکاک‌ناپذیرند و مجموعه آنها در رهبری جمهوری اسلامی قرار داده شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران اسلامی پیرو ولایت و آرمان های والای انقلاب اسلامی است، گفت: روحیه ولایی مردم ایران سبب شده است تا همه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی های دشمنان با شکست مواجه شود.

 

وی به انتخابات هفتم اسفند اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس خبرگان آنقدر مهم است که باید تلاش کنیم کسانی ورود پیدا کنند که جایگاه ولایت فقیه را در این نظام بالا ببرند و نگذارند این جایگاه تضعیف شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران به حتم همانند گذشته حضوری پرشور در این انتخابات خواهند داشت: گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آتی انقلاب و نظام را بیمه خواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام شکریان حضور در انتخابات را مسأله‌ای مهم برشمرد و ادامه داد: بعد از انتخابات هر کسی که منتخب مردم شد دیگران باید به او احترام بگذارند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که در انتخاب فرد اصلح در انتخابات آتی معیار را نباید بر عناوین افراد قرار دهیم، خاطرنشان کرد: معیار ما برای انتخابات باید شایستگی‌ها، ارزش‌های ذاتی و عملکرد افراد باشد.

 

وی با تأکید براین که مردم باید به عملکرد و شایستگی های افراد رأی دهند، گفت: مردم باید هوشیار باشند تا افراد لایق انتخاب شوند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه به دسیسه های دشمنان و اهداف پلیدشان در انتخابات‌ها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: حضور گسترده، فعال و آگاهانه مردم در پای صندوق های رای همواره بیانگر حمایت قاطع آحاد جامعه از انقلاب و نظام و همچنین خنثی کننده توطئه ها و دسیسه های دشمن بوده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات با مشارکت همه نیروهای وفادار به نظام و متعهد و معتقد به انقلاب اسلامی برای خلق حماسه سیاسی دیگر جلوه دیگری از نمایش اقتدار ایران اسلامی در مقابل همه هجمه ها و توطئه‌های دشمنان قسم خورده به  نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با تاکید بر تقویت جایگاه ولایت و حمایت از رهبری عظیم‌الشأن انقلاب در مجلس خبرگان رهبری آینده خاطرنشان کرد: دشمنان به خوبی می‌دانند برای تغییر نظام جمهوری اسلامی و یا استحاله آن باید ابتدا این جایگاه را تضعیف کنند و یا از بین ببرند که به حول قوه الهی مردم بصیر ایران اسلامی از توطئه ها و دسیسه های آنها آگاهند و پیوند امام امت و رهبر گرانقدر انقلاب با مردم و پیوند مردم با ولایت ناگسستنی است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران،بصیرت افزایی در جامعه به ویژه در ایام انتخابات را رسالت ویژه روحانیان دانست وتصریح کرد: علما و روحانیان زمینه حضور گسترده و اگاهانه در دو انتخابات پیش رو با هدف پیشرفت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری را در مراسم ها ی آیینی فراهم کنند./950/202/ب2

ارسال نظرات