۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۳۱۲۳۴۹
به صورت شبانه‌روزی صورت می‌گیرد؛

فعالیت ۲۸۰ کارشناس پاسخگویی به مسائل شرعی در آستان حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ بیش از ۲۸۰ کارشناس پاسخگویی به مسائل شرعی به صورت شبانه روزی در شبستان امام خمینی(ره) و رواق حضرت خدیجه(س) حرم حضرت معصومه(س) حضور داشته و آماده پاسخگویی به سؤالات شرعی مردم هستند.
حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی آستان حضرت معصومه(س) که در راستای افزایش سطح بصیرت دینی و ارتقای فرهنگی زائران و مجاوران به صورت شبانه روزی در حرم مطهر انجام می‌شود پاسخگویی به مسائل شرعی است.

 

از آن جایی که در زمنیه مسائل شرعی برای مردم سؤالات زیادی وجود دارد، آستان حضرت معصومه(س) با قراردادن میزهای پاسخگویی به مسائل شرعی در شبستان امام خمینی(ره) رواق حضرت خدیجه(س) و غرفه هایی در صحن امام رضا(ع) زمینه دسترستی مردم به کارشناسان دینی را در این زمینه فراهم کرده است که این دفاتر شامل چهار دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی و دو میز سیاراست که در ورودی شبستان امام خمینی(ره) از صحن صاحب الزمان(عج)، ورودی رواق طباطبایی (باب السلام)، مسجد بالاسر و جنب درب شماره 6 صحن امام رضا(ع) دمی شود.

 

در حال حاضر در حرم حضرت معصومه(س) بیش از 100 کارشناس برادر مشغول پاسخگویی به سؤالات مردم هستند.

 

همچنین در بخش خواهران 80 کارشناس که از استادان بر جسته حوزه علمیه هستند به همراه 100 کارآموز در اوقات مختلف شبانه‌روز به سؤالات مردم در کنار ضریح مطهر حضرت و رواق حضرت خدیجه(س) پاسخ می دهند.

 

علاوه بر این، حضور کارشناسان احکام گو در حرم مطهر پس از پذیرش و بررسی توانایی علمی در کارگروه فقهی انجام می‌شود که در این کارگروه حجج اسلام والمسلمین فلاح زاده، محمدی، وحید پور، ربانی، خدادادی، افتخاری و اکبری و جمعی از اساتید حوزه حضور دارند.

 

همچنین به غیر از میزهای پاسخگویی به احکام شرعی در راستای افزایش توان پاسخگویی به احکام شرعی همه روزه بعد از نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) و مسجد اعظم احکام شرعی براساس نیازهای مبتلا به روز و با توجه به مناسبت‌های مختلف طرح می شود.

 

همچنین همه روزه برنامه زمزم معرفت در راستای پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی مردم در شبستان امام خمینی(ره) با حضور حجت الاسلام وحید پور و سایر کارشناسان شرعی برگزار می‌شود و مردم می‌توانند از طریق پیامک سؤالات شرعی خود را در این برنامه فرهنگی و تلویزیونی مطرح کنند.

 

شایان ذکر است، براساس آمارهای اعلام شده از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) سالانه به 56 هزار نفر ساعت سؤالات شرعی مردم از سوی کارشناسان حرم مطهر پاسخ داده می شود./968/202/ب2

ارسال نظرات