۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۳۱۳۱۴۳

اعلام ویژه برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در دهه فجر

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اسدالله کریمی با اشاره به برنامه های دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در دهه مبارک فجر، گفت: به مناسبت ایام دهه فجر ویژه برنامه ای در هر منطقه استان به صورت متمرکز در یک مسجد شاخص برگزار خواهد شد.
کريمي
حجت الاسلام اسدالله کریمی قائم مقام دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبیین برنامه های دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد در دهه مبارک فجر، گفت: به مناسبت ایام دهه فجر ویژه برنامه ای در هر منطقه استان به صورت متمرکز در یک مسجد شاخص برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: این برنامه با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی در هشت منطقه شهرداری در 10 مسجد شاخص همراه با نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی برگزار خواهد شد که سعی می شود در این مراسم از سخنرانان معروف کشوری استفاده شود.
 
حجت الاسلام کریمی در ادامه بیان داشت: با توجه به اهمیت محافل قرآن در مساجد و تأثیر آن در قرائت یک صفحه قرآن در روز بین جوانان ویژه برنامه ای به عنوان محفل قرآنی در بیت امام(ره) برگزار خواهد شد.
 
قائم مقام دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به کم رنگ شدن سنت گفتن الله اکبر در شب 22بهمن در پشت بام خانه ها، خاطر نشان کرد: متأسفانه ندای الله کبر در پشت بام خانه ها در ایام دهه مبارک فجر غفلت شده که این سنت باید از مساجد دوباره شکل بگیرد و به خانه ها کشیده شود.
 
وی عنوان داشت: دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد  تصمیم دارد برنامه های متنوع فرهنگی را در بقاع متبرکه استان قم برگزار کند تا عموم مردم بتوانند از این برنامه های فرهنگی نهایت استفاده را کنند.
 
 حجت الاسلام کریمی، تصریح کرد: برگزاری بیش از 40 ویژه برنامه ایام مبارک فجر در مساجد بخش های مختلف استان قم، برگزاری جشنواره فجر آفرینان در مساجد و دیدار ائمه جماعات با یکی از مراجع تقلید از برنامه های دهه مبارک فجر خواهد بود.
 
وی در پایان گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی و حمایت از ساخت نمادهای استکبارستیزی که طبق سال گذشته اکیب هایی برای آموزش دادن در مساجد تدارک دیده شده که هدف از آن  ایجاد شور و هیجان در راهپیمایی 22 بهمن امسال است./1325/د302/ی
ارسال نظرات