۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۳۱۳۴۹۳
آیت الله طبرسی:

شورای نگهبان نهادی مقدس و خادم انقلاب و مردم است/ نگذاریم افراد ناصالح وارد مجلس شوند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی به روندهای قانونی انتخابات در کشور اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان یک نهاد مقدس و خادم به انقلاب و مردم است و باید از تضعیف آن که خواسته دشمنان است، پرهیز شود.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خدامحوری و صبغه دینی را از ویژگی های بارز انقلاب اسلامی در مقایسه با سایر انقلاب های جهان دانست و گفت: تبیین دستاورد های این رویداد الهی مانع گمراهی جوانان می شود.

 

وی ارتقای جایگاه ایران و ایرانی را مهم ترین دستاور انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: ایرانیانی که پیش از انقلاب اسلامی فاقد ارزش و اعتبار بودند هم اکنون موجب ترس و وحشت جهانخواران شده اند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، عدم وابستگی به قدرت های شرق و غرب و ترویج ارزش های دینی به ویژه نماز را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در حال حاضر به یک کشور مقتدر و مرجع در منطقه تبدیل شده است.

 

وی با بیان این که انقلاب اسلامی همچون خورشیدی تابان دنیا را از ظلمت و تاریکی رهایی داد و ملت ها را بیدار کرد، ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی به الگویی بارز برای ملت های آزاد خواه جهان تبدیل شده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انقلاب اسلامی موجب خرسندی و شادی ملت های مستضعف دنیا شد، افزود: در دورانی که استکبار و استعمار جهانی ملت های مظلوم و بی دفاع را به بردگی می بردند و منابع ملی آنها را غارت می کردند، انقلاب اسلامی توانست روح بیداری را در ملت های آزاده جهان زنده کند.

 

وی با اشاره به این که پس لرزه های انقلاب عظیم اسلامی پس از 36 سال از عمر آن همچنان در کشورهای مختلف جهان شنیده و دیده می شود، تصریح کرد: بیداری اسلامی که در منطقه شاهد به وقوع پیوستن آن بودیم تنها گوشه ای از اثرگذاری انقلاب ملت ایران درسال 57 بود.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور در بخش‌های مختلف وابسته به غرب بود، خاطرنشان کرد: قطع وابستگی فرهنگی و اقتصادی مهم ترین شاخصه انقلاب اسلامی برای ملت ایران بود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که در گذشته کشورمان بدون وابستگی به غرب حتی نمی توانست کوچک ترین حرکت علمی و اقتصادی انجام دهد، بیان داشت: اما امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و توان دانشمندان جوان ایرانی شاهد توسعه علم و تکنولوژی در عرصه های مختلف هستیم.

 

امام جمعه ساری با بیان این که ایران اسلامی با وجود تحریم های یک جانبه آمریکا و اروپا توانست انرژی صلح آمیز هسته ای را بومی کند، خاطرنشان کرد: بومی سازی این صنعت ارزشمند یکی از دستاوردهای مهم نظام اسلامی در سه دهه گذشته است که موجب حیرت جهانیان شد.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که دانشگاه های کشور تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کاملاً غربی اداره می شد، گفت: علوم غربی در همه سطوح دانشگاهی کشورمان دیده می شد اما امروز به برکت پیروزی انقلاب توانستیم بخشی از این علوم را اصلاح کنیم که البته تا رسیدن به مرحله مطلوب فاصله داریم.

 

وی یکی از مهم ترین دستاوردهای مهم امام خمینی(ره) را طرح مسأله ولایت فقیه و تأکید بر پشتیبانی و حمایت از این جایگاه مهم دانست و خاطرنشان کرد: اگر این درایت و هوشیاری امام راحل نبود امروز ما این سربلندی را پس از 36 سال نداشتیم.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که امروز بسیاری از پیشرفت های به دست آمده در عرصه های مختلف با بهره گیری از توان نیروی جوان صورت گرفته است، گفت: ظرفیت های علمی بسیاری در کشور وجود دارد که هنوز به خوبی از آنها بهره برداری نمی شود که باید زمینه بهره گیری این پتانسیل های جوان فراهم شود.

 

وی به نقش شهدا و جانبازان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و یاد آور شد: آنان با پیروی از ولی امر زمان شجاعانه از خون خود گذشتند یا انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن ماندگار شود.

 

امام جمعه ساری همچنین به در پیش بودن دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و با بیان این که این دو انتخابات دو آزمون الهی دیگر برای ملت ایران است، افزود: مردم خداجوی ایران اسلامی این بار نیز با شرکت گسترده در انتخابات و دادن رای به نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی موجب یأس و نا امیدی دشمن خواهند شد.

 

آیت الله طبرسی به روندهای قانونی انتخابات در کشور اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان یک نهاد مقدس و خادم به انقلاب و مردم است و باید از تضعیف آن که خواسته دشمنان است، پرهیز شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود مجلس شورای اسلامی را حاصل از خود گذشتگی ها و رشادت های رزمندگان دانست و افزود: با همه توان باید از ورود بیگانگان و افراد ناصالح به این مکان مقدس ممانعت شود./950/201/ب1

ارسال نظرات