۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۳۱۳۹۴۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

آمادگی کامل بقاع متبرکه شاخص استان چهارمحال و بختیاری برای برگزاری ویژه برنامه های دهه فجر

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که بقاع متبرکه شاخص این استان برای برگزاری مراسم های ویژه گرامیداشت ایام الله دهه فجر از همه لحاظ آماده هستند، گفت: دهه فجر جلوه ای از تفکر پیامبر الهی و امت اسلامی است.
حجت الاسلام مرتضي عزيزي، مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، به در پیش بودن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که هر برنامه فرهنگی که در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود، اوقاف همکاری دارد، تصریح کرد: مردمی کردن اجرای برنامه‌ها و جشن‌های دهه فجر از مهم ترین اولویت‌ها در سطح این استان به شمار می‌ رود، تلاش و جدیت بر این است تا با حضور و مشارکت گسترده مردم این برنامه‌ها برگزار شود و ارزش‌ها و آرمان های انقلاب برای مردم تبیین شود.

 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به این که بدون تردید مردم ایران و رهبری انقلاب، نقش تعیین کننده و بی‌بدیلی هم در فرار شاه از ایران و هم جلوگیری از بازگشت دوباره او به کشور ایفا کردند، گفت: هنگامی که شاه از ایران خارج شد، شواهد و دلایل فراوانی وجود داشت که نشان می‌داد، انقلاب اسلامی ایران در آینده‌ای نه‌ چندان طولانی پیروز شده و حامیان داخلی و خارجی شاه با وجود تمام تلاش‌های پیشگیرانه پیدا و پنهانی که می ‌کردند، قادر به نجات آن از سقوط نهایی نخواهند شد که این امر باید برای مردم و به ویژه نسل جوان روشنگری شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در جایگاه عزت و اقتدار قرار دارد که باید دستاوردها و خدمات ارزشمند صورت گرفته برای آحاد مردم و نسل جوان جامعه تبیین شود و این از ضرورت ها است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که دهه فجر جلوه ای از تفکر پیامبر الهی و امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: در این ایام مردم ایران با میثاق مجدد با ولایت و رهبری اعلام می کنند که هیچ گاه از راه پیامبر و خط امام راحل و شهدا دست بر نخواهد کشید.

 

وی انقلاب اسلامی را صدای مظلومان تاریخ عنوان و خاطرنشان کرد: دهه فجر صدای فطرت امت مظلوم است که پایه های کاخ های استکباری را لرزاند و به با بیداری مستضعفان به آنان انگیزه ایستادگی در برابر ظلم ظالمان را داد.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان این که انقلاب اسلامی نمود بیرونی و تجلی آوای فطرت بشر است، ادامه داد: انقلاب اسلامی روزنه امید را نه تنها در بین مسلمانان بلکه در بشریت ایجاد کرد و به همین دلیل جهان استکباری از این انقلاب همواره واهمه دارد.

 

وی به سه رکن اصلی پیروزی این انقلاب اشاره و تصریح کرد: مکتب، رهبری و مردم سه رکن مهم این انقلاب بود و مردم سالاری دینی را به عنوان یک الگوی برجسته در جهان معاصر معرفی کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: دشمنان انقلاب با شناخت این سه پایه مهم این نظام الهی همواره در صدد  تضعیف این ارکان مهم برای سرنگونی این انقلاب بر آمدند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به این که بقاع متبرکه شاخص این استان برای برگزاری مراسم های ویژه گرامی داشت ایام الله دهه فجر از همه لحاظ آماده هستند، تصریح کرد: در این دهه برنامه‌های مختلفی همچون برپایی محافل قرآنی، سخنرانی، مداحی، قرائت بخش‌هایی از بیانات ارزشمند امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در رابطه با انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی در امامزادگان اجرایی خواهد شد.

 

وی افزود: از دیگر برنامه‌هایی که در این ایام برگزار خواهد شد، می توان به برنامه هایی نظیر برپایی مراسم محفل انس با قرآن در امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد و مسجد جامع فرخشهر با حضور قاریان برجسته در تاریخ 15 بهمن ماه، برگزاری اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در تاریخ 18 بهمن ماه، برپایی مراسم جشن پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی جهت ایتام در تاریخ 19 بهمن ماه و اجرای مراسم آیین غبارروبی و عطرافشانی معنوی در بقاع متبرکه و غبارروبی و اهدای گل به قبور مطهر شهدا، پخش آواهای ماندگار و خاطره‌انگیز انقلابی در بقاع متبرکه، دعوت از زائرین و مردم جهت سر دادن ندای «الله اکبر» در شب 22 بهمن ماه و دعوت از کارکنان، همکاران و هیأت امناء، خادمین و مرتبطین با مجموعه ادارات اوقاف جهت حضور منسجم و باشکوه و با تبلیغات گسترده در راهپیمایی 22 بهمن ماه اشاره کرد./9457/302/ب3

 

ارسال نظرات