۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۳۱۴۰۹۸
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

حقایق ارزشمند و تحول‌آفرین انقلاب اسلامی برای جوانان و نوجوانان تبیین شود/ ولایت محور وحدت در کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: حقایق ارزشمند و تحول‌آفرین انقلاب اسلامی باید برای جوانان و نوجوانان بازگو شده و دستاوردهای آن در زمینه‌های مختلف با هدف بصیرت افزایی تبیین شود.
نماينده ولي فقيه در استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در این استان در نشستی با اعضای کمیته‌های بیست‌گانه ستاد دهه فجر استان سمنان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: جوانان و نوجوانان را باید بیش از پیش با دستاوردها و پیشرفت‌های کشور پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در زمینه‌های مختلف آشنا کرد.

 

وی با بیان اینکه نسل امروز باید با تحولات و وقایع انقلاب اسلامی آشنا شوند و دریابند که ولایت محور وحدت در کشور است، افزود: وحدت و همدلی، رضایت مردمی و ولایت فقیه از جمله مهمترین عوامل حفظ و تداوم انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن است و مسؤولان نیز باید در این راستا با هدف ایجاد رضایت‌مندی در خدمتگذاری به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

 

امام جمعه سمنان با بیان اینکه در روزهای آغازین انقلاب احدی گمان نمی‌کرد که روزی را با چشمان خود ببینیم که دیگر اثری از خاندان پهلوی در ایران نباشد، خاطر‌نشان کرد: به خواست و اراده خداوند و رهبری امام راحل(ره) و مجاهدت و مقاومت ملت ایران این آرزوی محال به بار نشست و سلطنت رژیم پهلوی با طلوع فجر انقلاب به گورستان تاریخ پیوست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی در ادامه ضمن تقدیر ازتلاش تمامی دست اندرکارانی که در تدارک بزرگداشت دهه فجر همت می‌گمارند، اظهار داشت: همچون سال‌های گذشته برنامه‌های متنوع و متعددی ویژه ایام دهه فجر در سطح مدارس، مساجد، شهر و محله‌ها تدارک دیده شده است که باید روند اجرای این برنامه‌ها به مردم اطلاع رسانی شود تا زحمات ستادهای برگزار کننده این آیین‌ها به هدر نرود.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه ویژه برنامه‌های ایام الله دهه فجر باید بصیرت مردم را افزایش دهد، گفت: حقایق ارزشمند و تحول‌آفرین انقلاب اسلامی باید برای جوانان و نوجوانان بازگو گردد و دستاوردهای آن در زمینه‌های مختلف تبیین شود.

 

وی تشریح و بازگویی دستاوردهای انقلاب را مایه ایجاد نشاط و شادابی در جامعه و اثرگذار در حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر باید به صورت بلند مدت باشد و در طول سال تداوم داشته باشد.

 

ضرورت اطلاع رسانی خدمات نظام در ایام الله دهه فجر

 

محمدرضا خباز، استاندار سمنان نیز در این نشست از افتتاح 416 پروژه در این استان همزمان با ایام الله دهه فجر خبرداد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 461 میلیارد و 451 میلیون و400 هزار تومان به بهره برداری می‌رسند.

 

وی ضمن بیان اینکه با افتتاح این پروژه ها برای 774 نفر اشتغال ایجاد می شود، افزود: در شهرستان سمنان58 پروژه، میامی37 پروژه، دامغان 44 پروژه، شاهرود111 پروژه، سرخه 36 پروژه، گرمسار 71 پروژه، آرادان 12 پروژه و مهدیشهر33 پروژه افتتاح خواهند شد.

 

نماینده عالی دولت در استان سمنان با اشاره به کاهش هشت مورد پروژه قابل افتتاح سالجاری نسبت به سال قبل اظهار داشت: از نظر میزان اعتبارات پروژه‌های دهه فجر امسال نسبت به سال گذشته 230 میلیارد تومان افزایش داشته است.

 

استاندار سمنان با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی خدمات نظام در ایام الله دهه فجر به مردم و به ویژه خانواده شهداء، اضافه کرد: مردم در پیروزی انقلاب اسلامی با تأسی گرفتن و توجه به فرمان امام خمینی(ره) عامل اصلی این حماسه بزرگ محسوب می‌شوند.

 

خباز با بیان اینکه مردم می‌خواهند بدانند از زمان انقلاب تا کنون چه اقداماتی صورت گرفته است و ما باید خدمات نظام را به اطلاع ایشان برسانیم، افزود: گره گشایی و رفع مشکلات مردم هدف و ماموریت اصلی مسؤولان نظام اسلامی است و همه مسؤولان خدمتگزار در همین جهت و مسیر حرکت می‌کنند.

 

ما مفتخریم که مسیر شهادت را دنبال می‌کنیم

نماینده عالی دولت در استان سمنان همچنین با بیان اینکه برای این نظام هزینه‌های زیادی داده شده است، گفت: خانواده‌های شهدا، عزیزان خود را تقدیم این نظام و اسلام کردند و تقدیم شهدا در زمان حال نیز ادامه دارد، ما مفتخریم که مسیر شهادت را دنبال می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه آبروی ما از نظام است و هرچه داریم باید برای مردم و این کشور گذاشت، افزود: نظام اسلامی به عمران و آبادانی توجه ویژه دارد، قطار پیشرفت انقلاب با وجود تحریم‌ها و ستم‌های مستکبران از حرکت نایستاد و با رهنمودهای رهبری به سرعت رو به جلو حرکت می‌کند.

 

بصیرت افزایی رویکرد اصلی ستاد بزرگداشت دهه فجر است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست رویکرد کلی این ستاد را بصیرت افزایی، امید آفرینی وهمدلی وهمزبانی عنوان کرد و گفت: امسال نیز استان سمنان با برگزاری برنامه‌های مختلف به استقبال جشن شکوهمند سالروز پیروزی انقلاب اسلامی رفته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا قندهاری با اشاره به اینکه همانند سال های قبل فضای شادابی و امید بخشی در برنامه ها مد نظر قرار گرفته است، تصریح کرد: آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی باید برای نسل های بعد از انقلاب نیز کاملا تشریح شود تا آنها نیز از نفس انقلاب در حکومت جمهوری اسلامی آگاهی یابند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه از تشکیل کمیته‌های 20 گانه برای اجرای برنامه ایام الله دهه فجر دراین استان خبرداد و افزود: این کمیته‌ها در زمینه‌های مختلف و با هدف برنامه ریزی و هدایت ویژه برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر و ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

 

وی بیان اندیشه‌‌های سیاسی امام (ره)، بیان نقش ولایت‌فقیه در حکومت اسلامی، بیان ماهیت انقلاب اسلامی و تقویت خودباوری و یادآوری پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را از مهم‌ترین اهداف برگزاری برنامه‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر عنوان کرد./977/202/ب2

ارسال نظرات