۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۳۱۴۱۹۸
استاد حوزه علمیه:

مادران مهم‌ترین الگو برای تقویت صبر در کودکان هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که صبر و تحمل سختی یکی از مهم ترین ارکان تربیت اسلامی در کودکان است، گفت: مادران مهم‌ترین الگو برای تقویت صبر در کودکان هستند و مادران کم طاقت کودکان ترسو و افرادی ضعیف تربیت می کنند.
تراشيون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، استاد حوزه علمیه قم شامگاه امروز در برنامه پرسمان کودک و نوجوان از رادیو معارف با بیان این که صبر یکی از ارکان مهم تربیت اسلامی است، گفت: در تربیت اسلامی و دینی همانطور که ائمه (ع) به فرزندان خود آموخته اند باید برای رسیدن به خواسته های صبر کرد.

 

وی افزود: در تربیت دینی و اسلامی به دست آرودن چیز های باارزش در گرو صبر و تلاش است و انسان باید از دوران کودکی با این مقوله آشنا شود تا از راحت طلبی و تن پروری نجات پیدا کند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: کودکی که به راحتی به تمام خواسته های خود می رسد و والدینش همه چیز را برای او فراهم می کنند به انسانی وابسته و راحت طلب تبدیل شده و چنین انسانی به تنهایی قادر به ادامه حیات و انجام کارهای خود نخواهد بود.

 

حجت الاسلام تراشیون ادامه داد: اگر خانواده ها نمی خواهند فرزندانی وابسته و فاقد استقلال شخصیتی داشته باشند باید از برآورده کردن خواسته های کودک در لحظه خودداری کرده و از او بخواهند تا رسیدن به زمان مناسب صبر کند.

 

وی افزود: مادران باید به کودکان خود بیاموزند که برای رسیدن به خواسته ها تلاش لازم است و صبوری رسیدن به خواسته ها را دل پذیر می کند.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: همچنین مادران باید به کودکان خود یاد بدهند که میان خواسته های خود اولویت بندی کرده و خواسته هایی را که ضروری است بر خواسته های غیر ضروری خود مقدم بشمارند.

 

حجت الاسلام تراشیون با اشاره به این که متأسفانه بعضی از مادران با رفتار خود موجب کم طاقتی و بی صبری کودکان می شوند، گفت: بعضی از مادران به محض این که کودکشان مریض می شود این قدر بی طاقت می کنند که کودک با مشاهده بی طاقتی مادر دچار استرس و اضطراب شده و نمی تواند در مقابل مشکلات ایستادگی کند.

 

وی یادآور شد: مادرانی که در مقابل فرزندان خود بی طاقت هستند افرادی ضعیف و ترسو تحویل جامعه می دهند که با کوچکترین مشکلی از میدان خارج شده و حاضر نیستند برای رسیدن به اهداف بلند مشکلات را تحمل کنند و چنین افرادی نه تنها در زندگی شخصی بلکه در زندگی زناشویی و اجتماعی خود نیز افراد ناموفقی خواهند بود./968/202/ب2

ارسال نظرات