۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶
کد خبر: ۳۱۴۲۱۱
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه کاشان:

امام راحل مُبدِع ولایت فقیه نیست بلکه احیاگر آن است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه کاشان، ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر استکبار را از معیارهای امام راحل دانست و گفت: احیای گفتمان دینی و بازگشت دین به عرصه حاکمیت و تجلی آن در قانون اساسی و ساختار کشور است از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب بوده است.
حجت الاسلام احسان الله محمدي

حجت الاسلام احسان الله محمدی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که انقلاب اسلامی یک هدیه ای الهی به ملت ایران است، گفت: انقلاب ایران از یادگاری های ارزشمند امام خمینی(ره) است.

 

وی افزود: ایران اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دستاوردهای بسیاری را بدست آورده است که مهم‌ترین آن احیای گفتمان دینی و بازگشت دین به عرصه حاکمیت و تجلی آن در قانون اساسی و ساختار کشور است.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان این که برخی باور نداشتند که بعد از مدت ها دین می تواند عهده دار جامعه شود تا متدینین مسؤولیت ها را به عهده داشته باشند، گفت: امام راحل ثابت کرد که دین می تواند حاکمیت را عهده دار شود، چرا که ایشان از احادیث و روایات به این نتیجه رسیده بود.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه کاشان با تأکید بر این که امام راحل اثبات کرد که در جامعه اسلامی می توان قانون مدار بود و پیشرفت کرد و در حاکمیت اسلامی می توان برای جامعه نمونه بود، گفت: گفتمان امام دارای معیارهایی است که معیار اول آن خدا محوری است.

 

وی با اشاره به این که زمانی که انسان خدا را عبادت کرد، دیگر طاغوت برای آن معنایی ندارد و از ظلم و ظالم بیزار می شود، گفت: خدا محوری به معنای رضایت خدا است و رضایت خدا در دوری از ظلم و طرفداری از مظلومان عالم است.

 

به گفته وی، معیار دوم گفتمان امام راحل تکیه به اسلام است، اما برخی گمان می کردند که با تکیه به اسلام نمی توان حاکمیت را اداره کرد.

 

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر این که معیار سوم گفتمان امام خمینی(ره) پیوستگی دین با سیاست است، گفت: اسلام برای سراسر زندگی از بدو تولد تا پایان عمر برنامه ریزی کرده است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه کاشان، ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر استکبار را معیار دیگر گفتمان امام راحل دانست و افزود: تمرکز بر ولایت فقیه و ائمه(ع) نیز از دیگر اصول امام است.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان این که امام راحل مُبدِع ولایت فقیه نیست بلکه احیاگر آن است، افزود: ولایت فقیه در امتدا خط امامت امامان معصوم(ع) است و وظیفه همه ما پشتیبانی از ولایت فقیه است تا به آرمان های امام راحل و شهدای گرانقدر آسیبی وارد نشود./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات