۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۳۱۵۴۳۵
شریعتمداری در قم:

جریانی که به استکبار ستیزی اعتقاد ندارد مورد اعتماد نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسؤول روزنامه کیهان با تأکید بر این که جریانی که به استکبار ستیزی اعتقاد ندارد مورد اعتماد نیست، گفت: از آن جایی که این جریان استکبار ستیز نیست اگر در کانون های تصمیم ساز قرار بگیرد به دشمن باج می دهد مثل این که در خط مقدم کسانی را قرار دهیم که حریف را دشمن نداند.
حسين شريعتمداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین شریعتمداری مدیر مسؤول روزنامه کیهان یکشنبه شب در هفتمین شب از سلسله نشست های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهار مردان برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب اخیرا فرمودند جریانی در داخل وجود دارد که به استکبار ستیزی اعتقاد ندارد که باید با آن مقابله کرد.


وی افزود: برخی ممکن است بگویند که چرا اینقدر به دنبال درگیری باید رفت اما باید گفت دشمن به انقلاب اسلامی و نظام یورش آورده که اگر مقابله لازم صورت نگیرد در صدد از بین بردن انقلاب بر می آید از این رو استکبار ستیزی مهم است.


شریعتمداری با بیان این که استکبار ستیزی را باید در جغرافیای سیاسی انقلاب ارزیابی کرد، اظهار داشت: اصل درگیری بین انقلاب اسلامی و دشمن بر قرار است مگر این که یکی از دو طرف تغییر ماهیت بدهند، اگر جریانی که استکبار ستیزی را قوبل ندارد وارد کانون های تصمیم ساز و سیاست پرداز شود خطرناک خواهد بود.


وی ادامه داد: اگر این جریان وارد کانون های تصمیم ساز شود دشمن به جای این که از خود هزینه کند از امکانات کشور بر علیه خودمان استفاده می کند که این معنای نفوذ است، اگر این جریان ورود پیدا کند به جای این که دشمن برای رسیدن به خواسته های خود فشار وارد کند این خواسته ها از درون تأمین می شود.


مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان اینکه وقتی این جریان توصیف می شود باید برای مقابله با آن نیز روشی در نظر گرفته شود، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند جریانی که به استکبار ستیزی اعتقاد ندارد از اول انقلاب وجود داشته است، شاید از این رو بود که حضرت امام(ره) تا آخرین ساعات حیات طیبه خود به به این نکته که هرچه فریاد دارید بر آمریکا بزنید تأکید داشتند.


وی عنوان کرد: دیدگاه های همراه با استکبار و منحرف از مبانی اسلام در گذشته و اوایل انقلاب در بین گروه های ضد انقلاب وجود دارد اما امروزه این دیدگاه به درون برخی از مسؤولان سابق کوچ کرده است، این مسؤول سابق هنوز تابلوی سابقه خود را دارد که وقتی به آن تابلو نگاه می شود شاید مثبت باشد اما شناسنامه او با تابلو متفاوت است که این یک خطر به شمار می رود.


شریعتمداری خاطرنشان کرد: تابلوها را باید با مواضع و عملکرد مقایسه کرد از این رو حضرت امام خمینی(ره) فرمودند ملاک حال فعلی افراد است، این که شخصی نخست وزیر دوران امام یا رییس جمهور و مجلس بوده ملاک نیست بلکه باید دید امروزه چکاره است.


وی اضافه کرد: اصول و مبانی حضرت امام کاملا مشخص است و نمی توان آن را تغییر داد، یکی از کارهایی که این جریان پیگیری می کند این است که خط امام را تحریف کنند و چون مبانی امام مشخص است می خواهند تحریف را در محتوا انجام دهند.


مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان این که با تحریم در خط امام می خواهند کاری کنند که پوسته بماند اما محتوا تغییر کند، گفت: چنین دیدگاهی در غرب نسبت به ایران وجود دارد یعنی در صدد هستند نام انقلاب باشد اما محتوای انقلاب تغییر کند.


وی افزود: غرب به این نتیجه رسیده که جمهوری اسلامی ایران از بین رفتنی نیست ازاین رو اقدام بعدی را آغاز کردند که محتوا و درون انقلاب را تغییر دهند، دشمنان ابتدا در پی تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران و سپس تغییر ساختار آن هستند اما رهبر معظم انقلاب فرمودند که تغییر رفتار همان تغییر ساختار است؛ پاکستان نیز جمهوری اسلامی به شمار می رود اما از درون تغییر کرده است.


شریعتمداری با بیان این که از نگاه غرب متولی قوی بر سر انقلاب است که فریب نمی خورد، اظهار داشت: باید هوشیار بود که عده ای می خواهند خط امام را تحریف کنند، هر جا کسانی تعابیری متفاوت از خط حضرت امام(ره) ارائه می کنند باید نسبت به آن ها تردید و احتیاط کرد.


وی با تأکید بر این که با جریانی خاص روبه رو هستیم، ادامه داد: استکبار ستیزی در ذات اسلام قرار دارد، باید توجه داشت که اگر ذره ای در برابر دشمن کوتاه بیاییم ده ها قدم جلو می آید، دشمن ایرانی ضیف، فقیر و تو سری خور می خواهد.


مدیر مسؤول روزنامه کیهان ابراز داشت: این جریان در مجلس ششم خروج از حاکمیت کردند، در فتنه 88 نیز خروج بر حاکمیت کردند؛ مواضع مجلس ششم که اکثریت آن را همین جریان تشکیل داده بودند باید ارزیابی شود، از بس که در مجلس ششم بر علیه نظام قانون تصویب شد انگار کنگره آمریکا را از مجلس ششم کپی کردند، این جریان در فتنه بر حاکمیت خروج کرد اما تأثیری ندید.


وی عنوان کرد: در سال 90 این جریان انتخابات مجلس نهم را تحریم کرد که بازهم نتیجه نداد اما اکنون زیر تابلوی نظام آمده اند حال سؤال اینجاست که آیا این جریان می تواند قابل اعتماد باشد که در پاسخ باید گفت که قطعا مورد اعتماد نیست؛ ممکن است که گفته شود برخی از افراد این جریان افراد خوبی هستند اما کفش دزد را پیش نماز نمی کنند.


شریعتمداری خاطرنشان کرد: این جریان نشان داده که استکبار ستیز نیست، هر کس با انقلاب مقابله کند شیطان لختش کرده و آبروی آن را می برد و سپس دور می شود، باید بررسی شود که اگر این جریان به کانون های تصمیم ساز راه پیدا کند چه اتفاقی می افتد، همچنین باید بررسی شود که قصد دارند از چه کانال هایی وارد شوند.


وی اضافه کرد: از آن جایی که این جریان استکبار ستیز نیست اگر در کانون های تصمیم ساز قرار بگیرد به دشمن باج می دهد مثل این که در خط مقدم کسانی را قرار دهیم که حریف را دشمن نداند و با آن زلف گره خورده داشته باشد.


مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان این که چنین جریانی خودی ها را تحقیر می کنند و با دشمنان ملاطفت دارند، گفت: حضرت امام(ره) نیز فرمودند که برخی با دشمن نرم و با خودی ها سخت هستند؛ این جریان توان خود را نادیده می گیرد بنابراین به توان طرف مقابل دل می بندد از این رو می گویند مدیر نیز باید از خارج آورده شود.


وی افزود: کسی که چنین تفکری داشته باشد به کشور چوب حراج می زند از این رو نمی توان چنین افرادی را به مجلس فرستاد، این جریان برای این که اقبال مردم را به دست بیاورد باید از خود دستاوردی نشان دهد، نخستین کاری که این افراد برای آن تلاش می کنند محو کردن سابقه است که ممکن نیست از این رو به دروازه و دروازه بان ها حمله می کنند؛ بنابراین حمله به شورای نگهبان به این علت است چون دروازه بان انقلاب محسوب می شود.


شریعتمداری با بیان این که از محدود جاهایی که حضرت امام(ره) با نهیب شدید سخن گفتند در زمینه حمله به شورای نگهبان است، اظهار داشت: این که می برخی می گویند صلاحیت شما را چه کسی تأیید کرده حمله به اصل است.


وی ادامه داد: دستاوردهایی که این جریان ارائه می کند دستاوردهای بادکنکی بوده و شیرینی آدامسی دارد، به عنوان مثال می گویند ما سایه جنگ را از سر ملت برداشتیم یا گفته می شود ما به اکثر وعده های خود عمل کردیم که به جای کلی گویی باید مصادیق آن را بیان کنند.


مدیر مسؤول رونامه کیهان با بیان این که برخی سعی دارند که الگویی جعلی و غیر واقعی ارائه دهند، ابراز داشت: الگوی جعلی یعنی الگویی که فقط با تعریف، تمجید و هیاهو به عنوان یک دستاورد از آن یاد می شودکه یا پوچ است یا آنگونه که تمجید می شود پر نیست که به این کار نفوذ فاصله دار نیز گفته می شود.


وی عنوان کرد: وقتی که یک فرمول را به صورت کارامد، نسخه شفا بخش و رهکار بسیار مؤثر معرفی می کنند نخستین تصور این است که چرا از این کلید و نسخه شفا بخش برای بقیه قفل ها استفاده نشود، وقتی این گونه شود اگر پای فرستادن افرادی به کانون های تصمیم ساز در میان باشد مردم ترجیح می دهند کسانی را که این الگو را به میان آورده اند به مراکز تصمیم گری بفرستند؛ برای القای این مسأله از عباراتی همانند فتح الفتوح، در تاریخ ایران بی نظیر و معجزه استفاده می شود.


شریعتمداری با اشاره به نامه رهبر انقلاب به رییس جمهور درباره برجام خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این نامه فرمودند که برجام هزینه های سنگینی داشته است، این جمله یعنی برجام فتح الفتوح و معجزه نیست؛ بنابراین نمی تواند الگو باشد، اگر کسی این مسائل را برای مردم نگوید صادقانه برخورد نکرده است.


وی اضافه کرد: ما نمی گوییم اتفاقی نیفتاده ولی آنگونه که تبلیغ می کنند نیست، نسخه ای که هزینه های سنگین داشته باشد نمی تواند الگو قرار گیرد؛ در برجام یک چه چیزی به دست آمد که به فکر برجام دو باشیم.


مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان این که یکی از کارهای ان جریان حمله به نیروهای پای کار و حزب اللهی است، گفت: همواره در بزنگاه ها همین افراد حضور داشتند اما به تندرو و افراطی متهم می شوند، حزب الله عامه مردم و توده مردم وفادار به نظام و انقلاب است؛ آیا کسانی که در روز حادثه در صحنه حاضر هستند تندرو هستند.


وی در بخش دیگری از این نشست پاسخگوی سؤالات حاضران در این نشست بود.


شریعتمداری در پاسخ به سؤالی درباره تحلیل وی از مجلس دهم اظهار داشت: نباید اجازه داد فضا در اختیار کسانی باشد که همخوان با نظام نیستند یا زاویه دارند، فضا را باید در اختیار داشت؛ اگر فضا آنگونه که هست نباشد به مردم آدرس غلط می دهند که ممکن است آن ها را به بیراهه ببرد.


وی ادامه داد: هرگاه کسانی در جامعه احساس کنند که نظرشان در اقلیت است ترجیح می دهند که نظر خود را مطرح نکنند، دشمن همواره از طریق رسانه ها نظر خود را اکثریت نشان می دهد که برای مقابله مؤمنان باید پرچم خود را بالا بگیرند، باید توجه داشت که طرق مقابل قمپز در می کند؛ مرزبندی باید بین انقلاب و ضد انقلاب باشد و ان شاءالله مجلس آینده مطلوب خواهد بود، این که برخی می گویند اصولگرای معتدل چرت است.


مدیر مسؤول روزنامه کیهان در پاسخ به سؤالی که چرا مراجع تقلید از برجام حمایت کردند، ابراز داشت: باید توجه داشت جایگاه هایی وجود داردکه اگر لطمه بخورد به کل نظام صدمه وارد می شود، باید مراقب باشیم که توپ در میدان ما نیفتد.


وی عنوان کرد: ایرباس خریدیم اما می گویند تا آمریکا اجازه ندهد هواپیما نمی دهیم، مطابق برجام باید موانع برداشته شود پس این کار چیست، نه تنها تحریم ها را برنداشتند بلکه تحریم های جدید نیز وضع کردند.


شریعتمداری در پاسخ به سؤالی درباره روند ائتلاف اصولگرایان خاطرنشان کرد: تا کنون روند کار خوب بوده و شایعات برای تضعیف این کار است، امیدواریم که این روند خوب ادامه پیدا کند./1323/پ201/ج

ارسال نظرات