۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۳۱۵۵۵۹
آیت الله طبرسی:

مجلس خبرگان رهبری، جایگاهی مقدس و فراجناحی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی به در پیش بودن دو انتخابات مهم مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: نمایندگی مجلس خبرگان امری مقدس و فراجناحی است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، این دهه را یادآور تلاش ها و از خودگذشتگی های ملت ایران در 37 سال گذشته دانست و گفت: نهضت امام خمینی(ره) با حضور در صحنه آحاد جامعه به ویژه روحانیت به پیروزی رسید.

 

وی در ادامه سخنان خود از روحانیت به عنوان رهبران الهی ائمه هدی بر روی زمین یاد کرد و افزود: حضور در صحنه روحانیت در دهه های اخیر همواره با بصیرت و اقتدار بوده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری انقلاب اسلامی را انقلاب مستضعفان دانست و با بیان این که نهضت امام راحل همه دنیا را متحول کرد، گفت: انقلاب اسلامی پشت جهانیان را به لرزه انداخت و بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داد.

 

وی با بیان این که نهضت امام راحل با همراهی روحانیت آگاه و اصیل توانست انقلابی عظیم را پایه گذاری کند، خاطرنشان کرد: هنوز دنیا نمی تواند نسبت به نهضت امام راحل و انقلاب اسلامی بی تفاوت باشد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که انقلاب اسلامی تنها حکومتی است که با سلاح قرآن در برابر دنیا ایستاد، تصریح کرد: انقلاب ملت ایران پیروزی خون بر شمشیر بود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امام راحل با آغاز نهضت انقلاب و پیروزی آن دیانت و سیاست را با هم پیوند زد، افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پرونده دین از سوی دشمنان اسلام بایگانی شده بود.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که توحید سه مرحله عقیدتی، عبادی و اجتماعی دارد، گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب مردم دو توحید عقیدتی و عبادی را دارا بودند، اما انقلاب اسلامی بستری را برای تحقق واقعی توحید اجتماعی فراهم کرد.

 

وی با بیان این که امام راحل با ربوبیت با فراعنه زمان خود مبارزه کردند، افزود: روحانیت به عنوان سربازان، افسران و خادمان ربوبی به شمار می روند و می خواهند مردم را به خدا و عمل دعوت کنند و این همان توحید ربوبی است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در تاریخ اسلام، نبوت، امامت، عاشورا، فقاهت و در آخر نیز مهدویت داشتیم، ادامه داد: همه این اصول با هم ارتباط دارند و از بعثت پیامبر آخر و تا مهدویت ادامه خواهد داشت و روحانیت حلقه وصل این موارد مهم است.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که اجتهاد و فقاهت جایگزین نبوت تبلیغی شد، خاطرنشان کرد: امروز روحانیت به عنوان رکن سوم خاتمیت این زعامت را بر عهده دارد و باید در همه موارد الگو باشند.

 

وی با بیان این که امام راحل و مقام معظم رهبری بهترین الگو برای طلاب و روحانیان هستند، گفت: امام و رهبری هیچ گاه از مسیر حق و دیانت خارج نشدند و روحانیت نیز امروز باید همین روش و منش را دنبال کند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که همه ما امام راحل را معیار اصلی می دانیم، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای خدا قیام کرد و به همین دلیل امروز آوازه آن قیام تاریخی امروز در همه دنیا وجود دارد و جهانی شده است.

 

وی در ادامه سخنان خود به موضع گیری و هوشیاری مقام معظم رهبری در اداره امور حکومت اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبری همواره با مواضع اصولی و هوشمندانه خود بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کردند.

 

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایام الله دهه فجر از سوی طلاب و روحانیان در محافل و مجالس تبلیغی خود اشاره کرد و افزود: دفاع از آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب رسالت اصلی روحانیت است.

 

وی بزرگ ترین رسالت روحانیت را تحصیل، تدریس، تحقیق و تهذیب نفس دانست و گفت: حضرت آیت الله بهجت(ره) به بنده فرموده بودند بهترین برنامه عمل به واجبات و ترک محرمات است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تحصیل علم و تهذیب نفس هر دو کار مشکلی است، خاطرنشان کرد: این مسأله مهم مقدمه ای برای این است تا شریعت شناس و شریعت محور شویم.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که روحانیت هر سخنی را که بالای منبر بیان می کند در ابتدا خود باید به آن عمل کند، گفت: مردم توجه می کنند که رفتار و عمل روحانیت در یک مسیر باشند به همین دلیل روحانیت باید به این مسأله مهم توجه کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن دو انتخابات مهم مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و با بیان این که نمایندگی مجلس خبرگان امری مقدس و فراجناحی است، افزود: یکی از مهم ترین وظایف این مجلس انتخاب رهبری مدیر، مدبر و متقی برای کشور است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مجلس خبرگان رهبری بود که رهبری شجاع، مدیر و مدبر انتخاب کرد، گفت: این انتخاب مهم پایانی برای توطئه های دشمنان داخلی و خارجی بود.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که دشمنان در زمان مدیریت رهبر معظم انقلاب توطئه ها و نقشه های بسیاری را برای کشور به وجود آورده اند، افزود: اما همه این توطئه ها با مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری خنثی شد و امروز نظام و انقلاب در اوج عزت و اقتدار قرار دارد./950/202/ب1

ارسال نظرات