۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۳۱۵۶۱۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

کمبود روحانی مبلغ از مشکلات اساسی خراسان شمالی در حوزه تبلیغ دین است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: کمبود نیروی عالم و روحانی مبلغ از مشکلات اساسی این استان در حوزه تبلیغ دینی و ترویج آموزه‌های اسلامی است.
حجت الاسلام خادمي- افتتاح مدارس صدرا در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، عصر امروز در مراسم افتتاح دو باب دبیرستان علوم و معارف صدرا در بجنورد، اظهار کرد: مدارس صدرا متناسب با مبانی دینی و اسلامی و نیازهای جامعه در این بخش توسعه می‌یابند.

 

وی با تأکید بر اینکه می‌بایست خروجی این مدارس عالمان دین‌شناس و متخصصان معارف دینی باشد، افزود: حرکت مداوم جامعه به سوی تعالی اسلامی در گرو وجود و فعالیت روحانیان و علمای آگاه و دین‌شناسی است که با علم روز، نیازهای مخاطب و روش‌های تبلیغی جدید آشنایی داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام خادمی بابیان اینکه مدارس علوم و معارف صدرا در کشور نیز باهدف تربیت جوانانی عالم، دین‌شناس و دانشمند راه‌اندازی شده‌اند، خاطرنشان کرد: به برکت سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در مهرماه سال 91، ساخت دو دبیرستان دخترانه و پسرانه صدرا در مرکز این استان در دستور کار قرار گرفت که امروز به بهره‌برداری رسیدند.

 

وی بابیان اینکه برای احداث هر کدام از این مدارس یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی هزینه شده است، گفت: هر کدام از این دبیرستان‌ها هزار مترمربع زیربنای آموزشی، 500 مترمربع محوطه، 9 کلاس درس، آزمایشگاه، کتابخانه و مجهز به سایت رایانه هستند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی ادامه داد: همچنین ساخت دو دبیرستان علوم و معارف صدرای دیگر نیز در استان برای سال 95 در دستور کار قرار داشته که معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی قول تأمین اعتبار ساخت یکی از این مدارس را داده است.

 

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با تأکید بر تقویت ارتباط بین روحانیت و آموزش و پرورش، اظهار کرد: نهاد تبلیغات اسلامی استان آماده اعزام روحانیان مبلغ به مدارس بوده و می‌بایست با همکاری این دو نهاد، دوره‌های آموزشی در قالب گفتمان‌های دینی با محوریت آسیب‌های اجتماعی برای دانش آموزان برگزار شود.

 

وی اضافه کرد: در این راستا امسال و سال آتی هیأت‌های مذهبی دانش‌آموزی نیز در مدارس خراسان شمالی فعال می‌شوند که این موضوع ظرفیت و فرصت مهمی در راستای ارتقای فرهنگ اعتقادی و اخلاقی دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کمبود نیروی عالم و روحانی مبلغ از مشکلات اساسی این استان در حوزه تبلیغ دینی و ترویج آموزه‌های اسلامی است، تصریح کرد: باید تلاش شود تا از بخش تبلیغ غافل نشده و این مهم اولویت دستگاه‌های فرهنگی مذهبی باشد.

 

وی بابیان اینکه امید می‌رود بتوانیم دانش‌آموخته‌های حوزه‌های علمیه استان و طلابی که از این استان به مدارس علمیه قم و مشهد مهاجرت کرده‌اند را برای حوزه تبلیغ جذب کنیم، افزود: البته در سال‌های اخیر شرایط حوزه‌های علمیه خراسان شمالی از نظر کمی و کیفی بهبود چشمگیری یافته و ورودی‌ها به این مدارس نیز تقویت شده که با در نظر گرفتن این مسائل امیدواریم در سال‌های آتی نیازهای موجود در زمینه تبلیغ در استان تا حدی مرتفع شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: البته در سال‌های اخیر شرایط مدارس علمیه تغییر کرده و بسیاری از طلاب علاقه دارند به جای اعزام به تبلیغ در مدارس علمیه مستقر شده و به تحصیل و پژوهش ادامه دهند چرا که زمینه این ادامه تحصیل فراهم شده اما باید مراقب بود که از حوزه تبلیغ غافل نشویم چرا که این بخش جزء اولویت‌ها و نیازهای اساسی جامعه اسلامی محسوب می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات