۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۳۱۵۶۳۹
امام جمعه فریمان:

امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز امنیت است/ ناامنی تضییع حقوق شهروندی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فریمان با بیان این که از اهداف امر به معروف و نهی از منکر ایجاد امنیت در جامعه است، گفت: برقراری امنیت به عنوان یک حقوق شهروندی ضرورت هرجامعه است که نباید با اعمال ناپسندی همچون بی حجابی، سرقت و رباخواری از بین رود چرا که هر ناامنی در جامعه تضییع حقوق شهروندی است.
امام جمعه فريمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید ابوالفضل طباطبایی، امام جمعه فریمان، شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوت امام هشتم(ع) با اشاره به برقراری امنیت در جامعه، اظهار کرد: امنیت در هر جامعه و برای شهروندان قابل تصور و حائز اهمیت است که معمولا هم آن را مطالبه، برای تحصیل و برخورداری از آثارش تلاش می کنند.

 

وی افزود: امنیت در مجموع حقوق شهروندی حقی ممتاز است و تفاوتی ندارد جامعه اسلامی یا جامعه بر مبنای عقل جدا از دین، باشد اگر ناامنی در جامعه ای که رخ دهد تضییع حقوق افراد آن جامعه است.

 

امام جمعه فریمان بیان کرد: هر فرد و خانواده ای در هر محلی که زندگی می کند از جهات گوناگون دارای این حق است که امنیت برای او برقرار باشد.

 

وی ابراز کرد: یکی از اهداف امر به معروف و نهی از منکر ایجاد امنیت در جامعه است، کسانی که توجهی به آمران و ناهیان منکر ندارند، بدانند رفتن به بهشت زوری و اجباری نیست اما برقراری امنیت به عنوان یک حقوق شهروندی ضرورت جامعه است که نباید با اعمال ناپسندی چون بی حجابی از بین رود.

 

حجت الاسلام طباطبایی ابراز کرد: شهری که امنیت داشته باشد ضرب المثل قرآن است، خدا در قرآن کریم فرموده شهری که امن است روزی اش بیشتر است.

 

وی تأکید کرد: امنیت در تمام جهات فردی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باید بر جامعه حاکم باشد، فکر و اندیشه مردم نیز باید در امنیت باشند کسانی که دین و افکار مردم را منحرف می کند، سارق دین و برهم زننده امنیت فکری مردم جامعه اند.

 

امام جمعه فریمان افزود: کسانی که دین مردم را با رفتارشان چون دروغگویی، سرقت، غیبت، تهمت و بدحجابی بهم می زنند، کسانی که رباخواری، کارهای خلاف شرع و چشم چرانی را ترویج می دهند جزو برهم زنندگان امنیت جامعه هستند.

 

وی با اشاره به این که آفرینش انسان در فضای امن و مطمئن صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در آن فضای امن اعتراضاتی از سوی فرشتگان الهی مبنی بر آفرینش موجودی که در زمین فساد و خونریزی کند، مطرح بود که خود این اعتراضات هم ایجاد ناامنی می کرد.

 

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: این جمله خدای متعال در آن لحظه که «آنچه در ظرف وجودی این انسان من می دانم شما نمی دانید» تمام برنامه های ناامن سازی و برداشت های سوء یا جهالت آن لحظه ای که فرشتگان داشتند را کنار زد و فضا را آرام کرد./1308/202/ب1

ارسال نظرات