۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۳۱۵۹۹۲

دعوت مدیر حوزه علمیه البرز برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان البرز در اطلاعیه ای از اقشار مختلف مردم برای حضوری وحدت آفرین در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد.
اطلاعيه حضور مردم در راه پيمايي 22بهمن

به گزارش خبرگزاری رسا، مدیریت حوزه علمیه استان البرز در اطلاعیه‌ای از اقشار مختلف مردم برای حضوری وحدت آفرین در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد.

 

حجت الاسلام سلطانی، مدیر حوزه علمیه استان البرز در این اطلاعیه با ذکر پنج نکته از فرمایشات امام امت به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرده و بر حضور طلاب و روحانیان در کنار مردم تصریح کرده است.

 

متن اطلاعیه مدیریت حوزه علمیه استان البرز بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی هدیه ای است الهی که با تلاش و بیدارگری های علمای اسلام پس از قرن ها نصیب مردم این عصر شده و در تحقق و تثبیت آن خون ده ها هزار نفر ، ایران زمین را گلگون کرده است و هزاران خانواده فداکار چشم به نحوه حفظ آن دارند و هرگاه زنگ انتخاباتی به صدا در می آید دوستان و دشمنان سیلی خورده انقلاب حساسیتشان دو چندان می گردد، فرمایشات امام امت در گوش هایشان طنین انداز می شود که؛

 

اولاً: حضور در انتخابات تکلیف است و همچون نماز اهمیت ویژه ای دارد.

 

ثانیاً: انقلاب امانت است و بایستی به اهلش سپرده شود.

 

ثالثاً: امانت را باید به اهلش سپرد چنان که در آیه 58 سوره نساء امر و فرمان الهی بیان شده است.

إِنَّ اللَّـهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا 

 

رابعاً: در آیه 35 سوره معارج بشارت تکریم به رعایت کنندگان عهدها و امانت ها داده شده است. أُولَـئِکَ فِی جَنَّاتٍ مُّکْرَمُونَ

 

خامساً: امانتداری توانگری است که بدون پشتوانه ایمان و بصیرت امکان پذیر نیست و چون فائق آمدن بر شیاطین است. امام صادق علیه السلام می فرماید : «اَلاَمانه غِنیً» و پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم فرموده اند: « لا ایمانَ لِمَن لا اَمانَهَ لَهُ » (بحارالنوار، ج 8)

 

و در بیانی پیامبر مکرم اسلام فرموده است : کسی که به فردی غیر امین امانت بسپارد، خداوند ضامن او نیست ، زیرا او را از امانت سپاری به غیر امین بازداشته است.

 

انقلاب اسلامی امانتی است الهی که از پاکترین بنده اش حضرت امام خمینی (ره) و یاران با وفایش به دستان تک تک ملت ایران سپرده شده است و نادیده گرفتن امانت و کوچک شمردن آن به قدری نکوهیده است که پیامبر خدا فرموده اند : « لَیسَ منِّا مَن یُحَقِّرُ الاَمانَة حتّی یَستَهلِکَها » (بحار الانوار،ج 72) از ما نیست آن که امانت را بی اهمیت شمارد و بدین سبب آن امانت ضایع گردد.

 

و شایسته ترین انتخاب ها هنگامی اتفاق می افتد که

 

اولاً: تعصب و طایفه گری به دنبال آن پیش نیاید و اصلح مدّ نظر قرار بگیرد و همه می دانیم که تعصب چگونه ابلیس را از بهشت بیرون کرد و مورد رجم ملائک قرار داد و خداوند برای همیشه به زبان پاکترین ها ملعونش خواند و خوانده ایم. چگونه تعصب برتر بینی ، برادر کُشی راه انداخت و هابیل را به خونش غلطاند و هرچه فتنه در جهان است ریشه در تعصب دارد که جامه ی فخر و کبر و غرور بر تن فروتنان می کند و بر آنها عزت کاذب غلبه می کند و عدالت و پاکی ذبح می گردد . وقتی از امام سجاد علیه السلام درباره تعصب ورزی سؤال می شود ، می فرمایند تعصبی که صاحبش به سبب آن گنهکار محسوب می گردد این است که آدمی بَدانِ قوم خود را از نیکان قومی دیگر بهتر بداند، و حضرت امام با انقلاب همه اقوام را یک امت خواند. اگر امروز موفقیت ها ، چشم جهانیان را مبهوت خود نموده برای این است که افرادی انتخاب می شدند که تلاش شان نادیده گرفتن خود بود و به عبارتی از خود عبور کرده بودند و فقط مصالح امت و کشور را می دیدند اما امروز چطور!!

 

و امیر مؤمنان می فرماید: «برای خصلت های پسندیده تعصب به خرج دهید . مانند حفظ و پاسداری از حق، پایبندی به عهد و پیمان ها ، فرمان بردن از نیکی ها ، مخالفت با تکبر و گردن افرازی، خویشتنداری از زورگوئی و تجاوز، انصاف داشتن با مردم و دوری از ایجاد تباهی در جامعه و ...» (خطبه قاصعه / 192)

 

ثانیا: این امر « تعصب» با عدم تابعیت از هوا و هوس امکان پذیر است چرا که « هوا و هوس انسان را کور و کر و خوار و گمراه می کند » «غررالحکم و دررالکلم / 9168»

 

پس واقعیت ها را نمی تواند ببیند و تشخیص دهد و کورکورانه مسیری را طی خواهد کرد که دنیا و آخرتش تباه می شود و چقدر ارزش دارد برای دنیای یک عده ای که نصیبی هم نخواهی برد آخرت و دنیایت را به فنا می دهی و کدام عاقل می پسندد برای کمترین بها، بهترین سرمایه اش (عمر و آبرو و اعتبار) را به حراج بگذارد. پس سزاوار است فردی انتخاب شود که تحوّلی در شأن کشور، استان و شهر به وجود آورد و افرادی که تا امروز در مقابل چشمان ما حرکتی از خود نشان نمی دادند و به فکر جامعه و دست آوردها نبودند حتی گاهی ناامیدی را به جامعه تزریق می کردند چگونه می توانند منتخب خوب و اصلح باشند.

 

مقام معظم رهبری عزت امت اسلامی را در انتخاب اصلحی می دانند که در فکر و باور و عملکردشان از ابتدا تاکنون نسبت به نظام و آرمان های استکبار ستیز انقلاب ، تزلزلی ایجاد نشده باشد.

 

سزاوار است برای مردم استان البرز که استقامتشان در راه دفاع از اهداف انقلاب به استواری کوه های سر به فلک کشیده ی آن است، نمایندگانی انتخاب شوند (خصوصاً) برای مجلس خبرگان رهبری که بتوانند تحولی علمی، معنوی ایجاد نمایند و اقشار تحصیل کرده و مشتاق تحصیل حوزه های علمیه و دانشگاه ها از وجود آنان بهرمند گردند و آینده ای امید بخش را رقم زنند.

 

حجت الاسلام محمد ابراهیم سلطانی

مدیر حوزه های علمیه برادران استان البرز

/959/102/ب1

ارسال نظرات