۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۳۱۶۱۵۱
رییس جمهور در اجتماع راهپیمایان 22 بهمن:

با اقتصاد مقاومتی ایران را خواهیم ساخت/ امروز روز تقابل جناح ها و احزاب با یکدیگر نیست/ هیچ کس نباید با صندوق رأی قهر کند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با تاکید بر وحدت و انسجام ملی، تاکید کرد که امروز روز تقابل احزاب و جناح ها با یکدیگر نیست، گفت: امروز هر گونه تقابل و منازعه خلاف مصالح و منافع ملی ما است، ما برای توسعه و پیشرفت کشور نیاز به اجماع داخلی داریم.
رييس جمهور در همايش اعتدال رييس جمهور

رییس جمهور در اجتماع راهپیمایان 22 بهمن در میدان آزادی تهران، ضمن گرامیداشت ایام سالگرد انقلاب اسلامی و تجلیل از حضور مردم در جشن عید انقلاب، به تبیین ابعاد مختلف انقلاب اسلامی پرداخت.

 

وی با اشاره به اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها، تصریح کرد: امروز شرایط بین المللی برای مشارکت با ملت ایران برای کار و فعالیت مشترک اماده است و این راه را به حول قوه الهی ادامه خواهیم داد

 

امروز روز وحدت و همدلی است نه تقابل جناح ها و احزاب با یکدیگر

رییس جمهور همچنین بر همبستگی ملی و انسجام داخلی تاکید و تصریح کرد: امروز روز تقابل جناح ها و احزاب با یکدیگر نیست، امروز همه باید متحد شویم، دست به دست هم دهیم، امروز هر گونه تقابل و منازعه خلاف مصالح و منافع ملی ما است، ما برای توسعه و پیشرفت کشور نیاز به اجماع داخلی داریم.

 

رییس قوه مجریه اظهار داشت: ما نیاز به برجام 2 داریم، ما همه باید برای ساخت ایران اسلامی به یک اقدام مشترک ملی دست بزنیم. هوش و توان این ملت، تحصیلات جوانان، امکانات مادی و طبیعی کشور، همه و همه می تواند ما را به خوبی به عرش پیشرفت و سرافرازی در زندگی مادی و معنوی برساند.

 

وی رویکرد دولت را توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد که با اقتصاد مقاومتی ایران را خواهیم ساخت.

 

رییس جمهور همچنین اقدامات و دستاوردهای دولت در بخش های مختلف را تشریح کرد و گفت: دولت با تمام توان در کنار مردم می تواند معضلات مردم را حل کند و سال آینده سال شکوفایی و پیشرفت ملت ایران به حول قوه الهی خواهد بود.

 

انقلاب متعلق به همه مردم است

وی بیان داشت: ما در آستانه انتخابات سرنوشت ساز هستیم، این ملت در هفتم اسفند دو انتخابات مهم پیش رو دارند، انقلاب ما انقلاب میدان دادن به مردم و زنان و مردان و جوانان است، امام این راه را برای ما مشخص کرده است، اساس انقلاب آزادی و آرای ملت، حقوق اساسی، اخلاق و قانون مداری است، انقلاب به هیچ جناح و حزب خاص ندارد.

 

رییس جمهور خاطرنشان کرد: انقلاب از آن ملت ایران است، انقلاب در ذیل ایران و اسلام و اخلاق و وحدت ملی تعریف می شود، این میراث گرانبهای انقلاب تعلق به جناح خاص ندارد.

 

رییس قوه مجریه با بیان این که انقلاب ما انقلاب بازگشت به اخلاق و مدنیت بوده است، تصریح کرد: ما باید در بهار سی و هشتم انقلاب دوباره این انقلاب را بخوانیم و ببینیم چگونه توانسته ایم در این مدت در برابر همه مشکلات ایستادگی کنیم، چون به هویت ایرانی اسلامی خود بازگشتیم، امام عزت واقعی را برای ما تعریف کرد.

 

وی افزود: انقلاب ما در سایه وحدت توانست از همه مشکلات عبور کند، اسلام پناه همه ایرانیان و همه آنهایی است که در این کشور زندگی می کنند، امروز وظیفه تک تک ما این است که از این انقلاب و آرمان های آن به خوبی دفاع کنیم.

 

رییس جمهور اظهار داشت: بین انقلاب و اصول و اعتدال و اصلاح فاصله ای وجود ندارد، اصولگرای واقعی، اصلاح طلب واقعی، اعتدالی واقعی هم انقلابی هستند، باید زبان انقلاب را روز آمد کنیم.

 

وی با بیان این که ما اهل گفت وگو، اهل مذاکره و منطق و تفاهم هستیم، تصریح کرد: انقلابی در عصر ما یعنی اهل مشارکت، اهل مدارا، اهل مقاومت، یعنی بتواند در بازار جهان کالای کشورش قدرت رقابت داشته باشد، انقلابی یعنی اهل امید، نشاط و سازندگی؛ انقلابی امروز می خواهد ایران را بسازد، می خواهد به ایران منزلت بیشتر دهد، می خواهد چهره رحمانی اسلام را به جهانیان معرفی کند و به دنیا بگوید آنهایی که در منطقه دم از اسلام می زنند و به کشتار می پردازند مسلمان نیستند.

 

هر کس خطری را از کشور دور کند انقلابی است

رییس جمهور تاکید کرد: هر کس امروز خطری را از کشور دور کند او انقلابی است، امروز هر کس برای پیشرفت و وحدت کشور تلاش کند او انقلابی است، ما امروز باید یک اقدام مشترک ملی را برای وحدت، آشتی ملی، اقدام ملی با اراده انقلابی و با هدایت های مقام معظم رهبری کار را به پیش ببریم.

 

هیچ کس نباید با صندوق آراء قهر کند

وی انتخابات پیش رو را مصداقی از همان گفت وگوی ملی دانست و گفت: انقلاب ما پای صندوق آرا تبلور می یابد، مقاومت و اقتدار ما در سایه مشارکت ما است، هیچ کس نباید با صندوق رای قهر کند؛ همه پای صندوق ها بشتابند، همان گونه که رهبری دعوت کردند اگر کسی به نظام و حکومت هم نقدی دارد نباید با صندوق آرا قهر کند.

 

رییس قوه مجریه اضافه کرد: این صندوق حق الناس است و همه باید به آن احترام کنیم، سرمایه اجتماعی ما در پای صندوق خواهد بود، امروز اگر کسی گلایه ای دارد، اگر یک جریان سیاسی یا شخصی نا ملایماتی دیده است، در عین حال باید فعالانه پای صندوق برود.

 

وی با بیان این که امروز رای شما ملت حرف آخر را خواهد زد، گفت: هم در ایران، هم در منطقه و هم در جهان رای شهروندان ما می تواند راهگشا نه تنها برای ما بلکه برای منطقه و جهان، رای شما در هفتم اسفند رای به امید، عقلانیت، قانون و دفاع از حقوق ملت است.

 

رییس جمهور بیان داشت: رای هفتم اسفند ملت ما برای به ساختن ایران عزیز برپایه گفت وگو و اعتماد است، رای ما نه به آنهایی است که می خواهند به قانون پشت کنند، رای ما امید و ایران آباد و آزاد است، ما ایران را خواهیم ساخت، ما عظمت این ملت و عظمت ملی این کشور را به نقطه مطلوبش با اتحاد و وحدت خواهیم رساند. /924/

 

متن سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

37 سال پیش در چنین ایامی قیام مردم ایران برای به دست گرفتن سرنوشت کشور به نتیجه رسید. مردم صدها سال بود که تحت نظام سلطه زندگی می‌کردند و یک فرد مستبد بر سرنوشت کشور حاکم بود. مردم در نهضت‌ها و قیام‌های متعددی و از جمله قیام بزرگ مشروطه باوجود موفقیت‌ها و پیروزی‌های فراوان نتوانستند سایه استبداد را از سر این کشور بردارند.

همچنین ده‌ها سال بود که قدرت‌های خارجی و بویژه آمریکا بر سرنوشت مردم مسلط بودند. مردم دیگر تحمل استبداد و استعمار و سلطه خارجی برایشان وجود نداشت و به دنبال آرمان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران بودند.

مردم در قالب همین سه شعار توانستند استقلال خود را به دست آورند، به سلطه خارجی‌ پایان دهند، رهایی و آزادی را بدست آورند و در چارچوب اسلام و ارزش‌های دینی نظامی را که خواست آنان بود با رأی قاطع برپا کنند.

گمان نمی‌کنم که هیچ کس در این مسأله تردید داشته باشد که اگر این حرکت اجتماعی در کشورمان از دل نهاد دین سر بر نمی‌آورد و رهبری آن بر عهده یک مرجع عالیقدر تقلید و رهبر مورد اعتماد مردم نبود، می‌توانست بسیج عمومی مردم را رقم بزند و باز هم گمان نمی‌کنم که اگر اسلام بدون ارائه تصویر جوانگرا و سازگار با علم و دانش تبیین نمی‌شد و دین و فرهنگ در کنار آراء قاطع مردم قرار نمی‌گرفت، می‌توانست نظامی مورد تکیه مردم و مورد احترام جهانیان در اواخر قرن بیستم روی کار بیاورد. همان ترکیبی که امام برای ما بیان کرد یعنی جمهوریت و اسلامیت و فرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش.

اگر چنین نبود شاهد چنین تحول شگرفی در جامعه خود نبودیم. مردم خواست ده‌ها ساله خود را در کلام امام و رهبری امام متبلور دیدند. جهانیان در برابر این انقلاب شکوهمند و بزرگ و مردمی بهت زده شدند و دیدند که چگونه کلام یک رهبر دینی و معنوی می‌تواند این همه در جهان معاصر در میان مردم صاحب نفوذ باشد.

همه ما می‌دانیم که انقلاب اسلامی تنها یک انقلاب سیاسی نیست، گر چه با سیاست تنگاتنگ آمیخته است، اما مسأله مهم اخلاق است و همواره اخلاق بر سیاست مقدم بوده است. امام با اخلاق اسلامی توانست هنرمندانه انقلاب را از کنار نفرت و انتقام عبور دهد و اگر این کار هنرمندانه امام نبود، کشور سالیان دراز مبتلا به جنگ داخلی می‌شد. این مردم بودند که با راهبری امام و اخلاق اسلامی گل را بر لوله‌های تفنگ زدند و نشان دادن چگونه انقلاب جاذبه‌ای دارد که می‌تواند همه را در مسیر حق و عدل جذب نماید.

انقلاب ما انقلاب اخلاقی، مسالمت‌آمیز، بدون بداخلاقی و بدون خشونت بود. دین اسلام پیام‌آور عدالت و اعتدال و مهربانی و برادری برای همه مردم است. البته مردم ما در دوران انقلاب و برای تثبیت آن و سالهای بعد در برابر تجاوز بیگانگان قربانی‌های فراوانی را تقدیم کردند.

کشورهایی که سالیان دراز عادت کرده بودند تا با مردم به اصطلاح جهان سوم از دید خودشان و حتی با مردم ایران با زبان زور سخن بگویند، امروز بعد از حدود 4 دهه از پیروزی انقلاب به خوبی حس کرده‌اند و این مسأله را لمس کرده‌اند که این مردم بزرگ در برابر هیچ فشار و هیچ تهدیدی تسلیم نخواهند شد. این مردم غیور سرزمین ایران بودند که در دفاع هشت ساله خودشان در برابر تجاوز بیگانگان، به دنیا نشان دادند که با استقامت و قدرت در برابر تجاوز می‌ایستند و این مردم بزرگ ما بودند که در 10 سال اخیر در برابر تحریم‌های بی‌سابقه بین‌المللی سر تسلیم فرود نیاوردند.

امروز روزی است که همه آنهایی که یا به خاطر کینه یا به خاطر بدفهمی از حرکت انقلابی مردم یا از روی بدخواهی به دنبال اعمال فشار بر مردم ایران بودند، به خوبی در برابر عظمت مردم ایران سرفرود آورده‌اند و از اقدامات گذشته خود مأیوس هستند.

امروز با پیروزی بزرگ ملت ایران در توافق هسته‌ای، همه جهانیان فهمیدند که این ملت بزرگ و عظیم نه تنها در میدان جنگ و دفاع می‌تواند در برابر قدرت‌های جهان بایستد و آنها را وادار به شکست و سرافکندگی نماید، بلکه در عرصه دیپلماسی، در عرصه منطق و استدلال هم در برابر جهانیان قدرت تفوق دارد و می‌تواند حقوق ملی خود را به کرسی بنشاند و با استدلال حقوقی و سیاسی، با انسجام و وحدت ملی و در سایه هدایت‌های رهبری، تمام قطعنامه‌های ظالمانه شورای امنیت علیه ملت ایران را از بین ببرد و لغو کند و همچنین همه قطعنامه‌های شورای حکام را برای همیشه به تاریخ بسپارد و به جهانیان ثابت کند که آنچه نسبت به مردم ایران تبلیغ می‌شد که ایران در پی تهدید کشورهای منطقه است، دروغ بوده و اینکه به دروغ می‌گفتند ملت ایران دنبال ساخت سلاح کشتار جمعی و سلاح هسته‌ای بوده هم بی‌پایه و بی‌اساس است.

امروز شورای حکام آژانس و سازمان ملل و بالاتر از آن افکار عمومی جهان به خوبی پذیرفته‌‌اند که تبلیغات صهیونیسم و استکبار جهانی و آمریکا علیه ملت ایران دروغ و از واقعیت تهی بوده است و مردم ایران مردمی صلح خواه هستند که برای ثبات و امنیت منطقه و جهان تلاش می‌کنند.

ما به حول و قوه الهی، با کمک مردم و با رهنمودهای رهبر فرهیخته انقلاب توانستیم پروژه ایران هراسی را به

شکست بکشانیم و دنیا را متوجه کنیم که مردم ایران مردمی منطقی و طالب یک زندگی مسالمت آمیز در کنار سایر کشورهای دوست منطقه هستند و تهدیدهایی که نسبت به صلح و امنیت جهانی به ایران نسبت می‌دادند بی‌اساس بوده است.

در شرایطی قرار داریم که دوران 37 ساله تثبیت انقلاب اسلامی را به پایان برده‌ایم و امروز روزی است که باید دوران پیشرفت همراه با عزت ملی آغاز شود. امروز روزی است که می‌بینیم بعد از 37 سال قدرت‌های جهانی به خوبی فهمیده‌اند که دولت ایران یک دولت موقت نیست. دولت ایران دولتی نیست که قابل انزوا باشد، ملت ایران، ملتی نیست که بتوان اراده و تصمیم این ملت را در صحنه اجتماعی و جهانی نادیده گرفت.

امروز همه دنیا و همه قدرت‌های جهانی به نحوی به اشتباهات 37 ساله خود معترف هستند. همه دنیا و کشورهای جهان مایل به تعامل و روابط خوب با ملت بزرگ ایران هستند. شما در ماه‌های گذشته دیدید که رییس‌ جمهوری روسیه به تهران آمد و با او توافقات و قراردادهای مهمی به تایید و تصویب رسید. رییس‌ جمهوری چین کمتر از یک ماه پیش به ایران آمد و توافق همکاری بلندمدت 25 ساله با این کشور آسیایی منعقد شد. در سفر ایتالیا و فرانسه نیز توانستیم توافقات و قراردادهای مهمی به نفع ایران و برای پیشرفت کشور منعقد کنیم.

دنیا امروز فهمیده است که دوران زبان تحریم و زبان تحقیر پایان یافته است. دنیا امروز فهمیده است با ملت ایران تنها می‌توان با زبان تعظیم و تکریم سخن گفت.

امروز هدف ما ساختن ایران آباد و پیشرفته است و این کار در صورت انزوای کشور امکان پذیر نخواهد شد، ما باید از سرمایه جهان، از دانش جهان و از تکنولوژی جهان استفاده کنیم. گر چه مردم ما مردمی دارای علم، فرهنگ و دارای اراده برای تلاش و کوشش هستند و ما قادر هستیم بهترین صنعت‌ها را با برنامه‌ریزی درست در جهان امروز عرضه کنیم و به رقابت بپردازیم.

مردم ما مستحق یک ناوگان کهنه و فرسوده ریلی، هوایی و زمینی نیستند. مردم ما مستحق بهترین ناوگان هوایی و ریلی و زمینی هستند. به حول و قوه الهی و با کمک و حضور مردم، ایرانی آباد و سرافراز بهتر از گذشته خواهیم ساخت. ما با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایران را خواهیم ساخت.

امروز با جمعیت 80 میلیونی، با مردمی تحصیل کرده، با جوانانی غیور و فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های بسیار قوی در کشور، توان آن را داریم که از دید اقتصادی و صنعتی با دنیا رقابت کنیم. امروز شرایط بین‌المللی هم برای مشارکت با مردم ایران، برای کار و فعالیت مشترک با صنعت و اقتصاد ایران کاملا آماده است و این راه را به حول و قوه الهی ادامه خواهیم داد.

امروز روز تقابل جناح‌ها و احزاب با یکدیگر نیست. امروز باید همه متحد شویم و دست به دست هم دهیم. امروز هر گونه تقابل و منازعه خلاف مصالح و منافع ملی ماست. برای توسعه و پیشرفت کشور نیاز به اجماع داخلی داریم؛ ما نیاز به برنامه جامع اقدام ملی (برجام 2) داریم و همه باید برای ساختن ایران به یک اقدام مشترک ملی دست بزنیم.

توان ملت ایران، تحصیلات جوانان ما، امکانات مادی و طبیعی کشور همه و همه می‌تواند ما را به خوبی به عرش پیشرفت و سرافرازی در زندگی مادی و معنوی برساند.

در برنامه 5 ساله ششم رهبری معظم دستور دادند که ما باید به رشد 8 درصدی برسیم. اگر بناست به رشد 8 درصدی برسیم باید تمام سرمایه داخلی ما در این زمینه فعال شود و علاوه بر آن به جذب سالیانه30 تا 50 میلیارد دلار سرمایه خارجی نیاز داریم و این امکان‌پذیر است. دلیل این سخن هم تحولاتی است که در همین دو سه ساله اخیر در کشور، باوجود اینکه هنوز تحریم‌ها ادامه داشت، شاهد بودیم.

در زمینه انرژی ما توانستیم در این 2.5 سال مقدار تولید گاز شیرین را برای مصرف خانه‌های مردم و صنایع 190 میلیون متر مکعب در روز افزایش دهیم. 7 فاز پارس جنوبی را در این 2.5 سال وارد مدار تولید کردیم. در میادین مشترک نفتی که کلاً 69 هزار بشکه نفت تولید می‌شد، توانستیم میزان تولید را به 110 هزار بشکه در روز برسانیم و تا پایان امسال به230 هزار بشکه خواهیم رساند و تا پایان دولت به 350 هزار بشکه.

این نشان آن است که مردم ما برای پیشرفت آمادگی کشور دارند. در همین زمینه انرژی در پتروشیمی درآمد ما در گذشته و با قیمت‌های سال 1390 سالیانه 16 میلیارد دلار بود که این رقم در حال حاضر با قیمت‌های فعلی به 18 میلیارد دلار رسیده و در سال آینده و تا پایان دولت به 24 میلیارد دلار خواهد رسید.

این به آن معناست که کشور ما توان پیشرفت و قدرت پیشرفت را حتی در شرایط سخت داشته است.

در زمینه تولید برق در طول 2.5 سال گذشته به کشور اول منطقه تبدیل شده‌ایم. در این مدت، 5 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده و تولید برق کشور از 69 هزار مگاوات به 74 هزار مگاوات رسیده است. 400 سد تکمیل شده و یک میلیون و نهصد هزار متر مکعب بر ذخایر آب‌های پشت سدهای کشور افزوده شده است.

زمین‌های کشاورزی را به شیوه‌های آبیاری مدرن و نوین مجهز کرده‌ایم. 270 هزار هکتار از اراضی کشور در طول این 2.5 سال به شیوه‌های آبیاری مدرن مجهز شده است که برابر با 20 درصد مقداری است که از اول انقلاب تاکنون انجام گرفته بود. می‌توانیم در بخش‌های مختلف به نقطه‌ای برسیم که به خود متکی باشیم.

در زمینه تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی تراز تجاری، منهای 8.1 بود که باید برای تامین کسری‌ها از خارج مواد غذایی می‌خریدیم و حالا این عدد منهای 8.1 در سال گذشته رسید به منهای 5.4 که این به معنای حدود 3 میلیارد دلار صرفه‌جویی در زمینه واردات مواد غذایی و کاهش 30 درصدی حجم واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی است.

این به آن معناست که ما در تمام زمینه‌ها قدرت ایجاد وضعیت نوین و بهتر را در کشور داریم، چرا که نشان دادیم در همین شرایط سخت تحریم‌ها توانستیم وضعیت بهتری برای زندگی و سلامت مردم مهیا کنیم.

در طول 2 سال گذشته 11 میلیون نفر را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهیم و در سال آینده وضع بازنشستگانی که حقوقشان از 1.5 میلیون تومان کمتر است شاهد رفاه قابل توجهی خواهند بود و همچنین در سال آینده پاداش فرهنگیان را پرداخت خواهیم کرد.

دولت با همه توان در کنار مردم می‌تواند معضلات را حل کند و سال آینده سال شکوفایی و پیشرفت کشور ایران به حول و قوه الهی خواهد بود.

در آستانه یک انتخابات سرنوشت‌ساز هستیم. هفتم اسفند در دو انتخابات بزرگ، این مردم بزرگ در کنار صندوق آرا قرار خواهند گرفت. انقلاب ما، انقلاب میدان‌ دادن به زن و مرد و پیر و جوان و بویژه جوانان عزیز بوده است. امام این راه را برای ما مشخص کرده است. اساس انقلاب آزادی و آراء مردم در راستای استیفای حقوق اساسی مردم و برقراری اخلاق اسلامی و قانون‌مداری بوده است.

انقلاب، انقلاب همه مردم است. تعلق به هیچ جناح خاص یا حزب خاصی ندارد. انقلاب از آن ملت ایران است. انقلاب در ذیل ایران و در ذیل اسلام و در ذیل اخلاق و وحدت ملی تعریف می‌شود. میراث گرانبهای انقلاب تعلق به جناح خاصی ندارد و از آن ملت بزرگ ایران و همه آزادی‌خواهان جهان است.

انقلاب ما انقلاب بازگشت به اخلاق و مدنیت بوده و انقلابی است که ما باید در بهار سی و هشتم دوباره آن را بازخوانی کنیم و ببینیم چگونه توانستیم در 38 سال گذشته در برابر همه مشکلات ایستادگی کنیم.

ما ایستادگی کردیم چون به هویت ایرانی - اسلامی خود بازگشتیم. چون امام عزت واقعی را برای ما تعریف کرد. انقلاب ما در سایه وحدت و یکپارچگی توانست از همه مشکلات عبور کند. اسلام پناه همه ایرانیان و همه آنهایی است که در این کشور زندگی می‌کنند و اگر کسی هم مسلمان نباشد احساس می‌کند که اسلام پناه اوست.

امروز وظیفه تک تک ما این است که از این انقلاب شکوهمند و آرمان‌های آن بخوبی دفاع کنیم. بین انقلاب و اعتدال، بین انقلاب و اصول، بین انقلاب و اسلام فاصله‌ای وجود ندارد. اصولگرای واقعی، اصلاح‌طلب واقعی اعتدالی واقعی همه انقلابی هستند.

باید زبان انقلاب را روزآمد کنیم. ما اهل گفتگو، منطق، مذاکره و تفاهم هستیم. انقلابی در عصر ما یعنی اهل مشارکت انقلابی، یعنی اهل مدارا، یعنی اهل مقاومت و یعنی اینکه کالای کشورش در بازار جهانی توان رقابت داشته باشد و یعنی اهل امید، اهل نشاط و اهل سازندگی.

انقلابی امروز می‌خواهد ایران را بسازد و به ایران منزلت بیشتر دهد. انقلابی امروز می‌خواهد چهره رحمانی و انسانی اسلام را به جهانیان معرفی کند. انقلابی ما می‌خواهد به دنیا بگوید آنهایی که در منطقه به دروغ دم از اسلام می‌زنند و به کشتار مردم می‌پردازند، نه مسلمانند و نه انقلابی.

هر کس امروز خطری را از کشور دور کند، او انقلابی است. هر کس امروز برای پیشرفت کشور قدمی بردارد، او انقلابی است. هر کس امروز برای وحدت ایران تلاش کند، او انقلابی است.

ما امروز باید با یک حرکت مشترک ملی، برای وحدت و آشتی ملی و اقدام ملی، با اراده ملی و تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری کار را به پیش ببریم.

انتخابات پیش رو مصداقی از همان گفتگوی ملی است. انقلاب ما پای صندوق آرا تبلور پیدا می‌کند. امام راحل 47 روز بعد از 22 بهمن سال 57 ما را به پای صندوق‌های آرا دعوت کرد و به جمهوری اسلامی رأی دادیم. مقاومت و اقتدار ما در سایه مشارکت ماست.

هیچ کس نباید با صندوق رأی قهر کند. همه مردم پای صندوق آرا بشتابند. همانطور که رهبری معظم دعوت کردند، فرضاً اگر کسی به نظام و حکومت هم نقدی دارد، نباید با صندوق آرا قهر کند. این صندوق حق الناس است و همه ما باید به این صندوق احترام بگذاریم، چرا که سرمایه اجتماعی ما در پای این صندوق رقم خواهد بود.

امروز اگر کسی بر فرض گله‌ای دارد، اگر شهروندی یا جریان سیاسی ناملایماتی را دیده است، باید فعالانه پای صندوق آرا برود. امروز باید بدانیم رأی شما ملت حرف آخر را خواهد زد.

هم در ایران و هم در منطقه و هم در جهان رأی شهروندان ما اعم از زن و مرد، پیر و جوان، دختر و پسر، اقوام مختلف می‌تواند نه تنها برای ما بلکه برای منطقه و جهان راهگشا باشد. رأی شما در هفتم اسفند، رأی به امید، رأی به عقلانیت، رأی به قانون و رأی به دفاع از حقوق ملت است.

رأی هفتم اسفند ملت بزرگوار ما رأی به ساختن ایران عزیز بر پایه گفتگو و اعتماد است. رأی ما نه گفتن به آنهایی است که می‌خواهند به قانون پشت کنند. نه به آنهایی است که اهل منازعه و افراط هستند. رأی ما امید و ایران آباد و آزاد است. ما ایران را خواهیم ساخت. ما عظمت ملی این کشور و زندگی این ملت را با هماهنگی و وحدت به نقطه مطلوب خواهیم رساند.

از همه میهمان‌های خارجی هم که در این مراسم شرکت کردند تشکر و سپاسگزاری می‌کنم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ارسال نظرات