۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۳۱۶۸۲۹

یادواره شهدای طلبه و روحانی میانه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی شهرستان میانه با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده های شهدا و جمعی از مسؤولان استانی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
کنگره شهداي روحاني استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مسؤول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در یادواره گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی شهرستان میانه، اظهار داشت: روحانیت نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش محوری داشته است، بلکه در حفظ و تداوم انقلاب نیز حضوری تأثیرگذار دارد.


وی با بیان این‌که روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس هم در شعار و هم در عمل نشان داد که حافظ انقلاب اسلامی ایران و ارزش های مکتب تشیع است، خاطرنشان کرد: طلاب مدارس علمیه و روحانیان همواره در کنار ملت ایران بوده و از کیان اسلام و انقلاب اسلامی دفاع کرده اند، یکی از مصادیق این حضور دوران جنگ تحمیلی بوده است.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به آمار بالای شهدای طلبه و روحانی نسبت به دیگر اقشار جامعه گفت: شهدای روحانی و طلبه مصداق مجاهدان فی سبیل الله بودند، روحانیت هم در سنگر حوزه و هم در سنگر دفاع از کیان نظام اسلامی، در خطر مقدم حضور داشته و اجازه نداده، دشمنان به مرزهای عقیدتی و جغرافیایی ملت نفوذ کنند.


مسؤول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را امری واجب دانست و افزود: امروز نیازمند بازنگری و توجه به وصیت‌نامه شهدا هستیم، توصیه اکثر قریب به اتفاق آن بزرگمردان تاریخ و مکتب تشیع، ولایت‌مداری و دفاع از حریم نظام اسلام و رهبری بوده است.


وی با تأکید بر اهمیت بصیرت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی برای مقابله با توطئه های دشمنان، به حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو نیاز دارد، این حضور باید با انتخاب آگاهانه همراه باشد.


حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: ملت باید با هوشیاری کامل ضمن حضوری پرشور، افرادی را انتخاب کنند که با شاخص‌های ولایی هم‌خوانی داشته باشند، مجلسی که ولایت‌مدار نباشد، به یقین درد ملت را نخواهد فهمید./935/203/ب3

ارسال نظرات