۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۱۶۸۷۶
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

کاندیداها برای موفقیت در انتخابات عقاید خود را وارونه جلوه ندهند/ ارجحیت مصلحت ملی بر مصلحت احزاب

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در انتخابات مصلحت ملی بر مصلحت احزاب ارجحیت داشته و وحدت ملی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: کاندیداها نباید برای کسب آرای بیشتر و موفقیت در انتخابات، عقاید خود را پنهان کرده و یا وارونه جلوه دهند.
حجت الاسلام محمدي عراقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمود محمدی‌عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز در حضور اصحاب رسانه اظهار داشت: وحدت جمعی و ملی کشور بسیار بااهمیت بوده و با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، پیروزی یک فرد در انتخابات همان پیروزی ملت است، زیرا حضور گسترده و پرشور مردم در صحنه انتخابات موجب اقتدار ملت و نظام است.


حجت‌الاسلام محمدی عراقی خود را نامزد هیچ حزبی ندانست و ابراز داشت: از حزب یا گروه خاصی کاندیدای مجلس خبرگان رهبری نشدم بلکه ثبت‌نام در انتخابات به دعوت علما و مدرسان حوزه علمیه قم و کرمانشاه صورت گرفت.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: احزاب مختلف باید به فکر وفاق ملی بوده و مصلحت ملی را بر مصلحت جناحی ارجحیت دهند، بنده در طول 50 سال فعالیت از جریان‌های سیاسی و حزبی مستقل بوده و در هر زمانی که احساس کنم حضورم در عرصه‌ای موجب انشقاق و ایجاد شکاف در همدلی و اتحاد ملت است خشنود نبوده و از این امر دوری می کنم.


وی گروه بندی‌های سیاسی و تقسیم بندی اصول گرا و اصلاح طلب را غلط دانست و گفت: نیروهای انقلابی و ولایت‌مدار نباید از هم دور شده و در دو جبهه مقابل هم قرار گیرند، قطع رابطه با احزاب مختلف صحیح نیست و با افراد ولایی و انقلابی که در چهارچوب آرمان های انقلاب و امام راحل گام بردارند و مطیع فرامین رهبری و قانون اساسی باشند باید به گفت‌وگو بر سر اختلافات پرداخت.


حجت الاسلام محمدی عراقی با اشاره به سخنان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره شورای نگهبان، افزود: با زیر سؤال بردن شورای نگهبان صراحتأ مخالفت دارم و با این سخنان نیز مخالفم اما نقد شورای نگهبان و دیگر شخصیت ها هر اندازه بزرگ و مهم باشند با دلیل و منطق صورت گیرد و اشکالی ندارد.


کاندیدای مجلس خبرگان رهبری اهمیت مجلس خبرگان را به اندازه اهمیت رهبری دانست و بیان داشت: مردم استان و کشور باید بیش از این با اهمیت مجلس خبرگان رهبری آشنایی پیدا کنند، زیرا همزمانی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری توجه مردم را معطوف به مجلس شورای اسلامی کرده و دشمنان انقلاب نیز حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی را پررنگ تر از مجلس خبرگان تخمین زده اند.


وی در ادامه با ابراز تمایل به حضور آیت‌الله مصطفی علما در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت:  آیت الله علما بیش از دیگر افراد در میان مردم حضور داشته و به مشکلات مردم استان واقف است، به همین دلیل اصرار داشتم که ایشان به جای بنده کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در استان شوند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: کاندیداها نباید برای کسب آرای بیشتر و موفقیت در انتخابات عقاید خود را پنهان کرده و یا وارونه جلوه دهند.


حجت الاسلام محمدی عراقی در پایان با اشاره به مسؤولیت‌های خود در حال حاضر، ابراز داشت: در حال حاضر به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی، عضو شورای تقریب مذاهب، عضو شورای فرهنگی عمومی، عضو هیأت امنای دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی و دانشگاه اهل بیت(ع) و چندین مسؤولیت دیگر مشغول خدمت رسانی به کشور و نظام هستم./857/202/ب2

ارسال نظرات