۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۳۱۷۸۱۵
استاد حوزه علمیه:

عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون مدیریت صحیح مقام معظم رهبری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه با اشاره به این که رهبری شورایی تنها در شرایط خاص و اضطرار معنا دارد وگرنه رهبری باید فردی باشد، گفت: در حال حاضر نیز رهبر انقلاب آنقدر مقتدر هستند که کشورمان در کوران حوادث منطقه در آرامش مطلق به سر می برد که این ها همه از برکات وجود ایشان است.
 مقام معظم رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن گلی شیردار، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه و نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از مازندران امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که هر حرکت و جمعیت و نظامی رویش و ریزش های خود را دارد و من معتقدم این بار ما در فصل رویش خبرگان قرار داریم، گفت: تصور بنده این بود که این توان و انرژی و دانش را دارم که به این رویش کمک کنم.

 

وی با بیان این که خبرگان تصمیم ساز نیست، بلکه تصمیم گیرنده است و جایگاه مهم و والایی دارد که البته تزئینی بودن آن را باطل می کند، افزود: قوام بخشیدن به جایگاه رهبری یکی از اهداف جهت ورود به رقابت های انتخاباتی خبرگان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین گلی با تأکید بر این که کسانی که در دین تبحر دارند و در کسوت روحانیت هستند باید برای حفظ ارزش های والای این جایگاه تلاش کنند، گفت: هر چقدر نخبگان و خبرگان یک نظام ارزشمند و پویا باشند رهبری آن جامعه توانمند و پویا خواهد بود.

 

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از مازندران با بیان این که خبرگان رهبری ذاتاً وظایفی دارد که در قانون اساسی هم آمده است که تعیین رهبری و انتقال قدرت است، افزود: اما باید ظرفیت یابی شود تا جایگاه ممتاز این نهاد را بازیابی کنیم و اگر چهار عضو مازندران در مجلس خبرگان با 12 نماینده مجلس استان همراه و هماهنگ شوند واقعاً اتفاق شگرفی می افتد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که خبرگان به عنوان نخبگان دینی و پدران معنوی جامعه در توسعه نقشی بسزا دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه این ظرفیت بزرگ هنوز آن چنان که باید ظهور نکرده است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر بیکاری در مازندران گرفتاری بزرگی است، صنعت و کشاورزی در وضعیت خوبی نیستند و حل این معضلات اتحاد، وفاق، همدلی و ورود نخبگان و خبرگان استان را می طلبد؛ در حوزه کشاورزی  ما از اقطاب کشوریم و باید روی صنایع تبدیلی متمرکز شویم.

 

حجت الاسلام والمسلمین گلی با بیان این که در جامعه اسلامی سیاست ما عین دیانت ما است، افزود: اما جایگاه مجلس خبرگان اجل از احزاب و سیاست ورزی های معمولی است.

 

وی با اشاره به این که ظرفیت خبرگان آنقدر بالا است که در ظرف احزاب نمی گنجد، تصریح کرد: من می بینم برخی برای هر موضوعی در سیاست از رهبری هزینه می کنند که این درست نیست، جایگاه ایشان برای تصمیم گیرهای حساس و عبور از پیچ های تاریخی است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که امروزه دیگر برهمگان اثبات شده است که نظامی موفق خواهد بود که از مشاوران نخبه بهره ببرد اما تصمصم نهایی در آن فردی باشد، گفت: در زمان انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای هم بحث شورایی شدن مطرح بود اما خداوند به دل عزیزان خبرگان انداخت و آنها را به سمت ایشان هدایت کرد.

 

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که رهبری شورایی تنها در شرایط خاص و اضطرار معنا دارد وگرنه رهبری باید فردی باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز رهبر انقلاب آنقدر مقتدر هستند که کشورمان در کوران حوادث منطقه در آرامش مطلق به سر می برد که این ها همه از برکات وجود ایشان است.

 

وی در ادامه سخنان خود به مسأله نظارت بر رهبری اشاره کرد و با بیان این که نظارت کاملاً درست و قانونی است، گفت: اما یک معنای نظارت مچ گیری است، اما معنای درست آن که درباره خبرگان هم صادق است استفاده از ظرفیت های رهبری است.

 

حجت الاسلام والمسلمین گلی ادامه داد: نظارت خبرگان به این معناست که ما مکلفیم شرایطی را فراهم کنیم که همه ظرفیت های رهبر انقلاب بروز پیدا کند و مورد استفاده جامعه قرار گیرد.

 

نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که بر ضرورت وفاق و همدلی آحاد جامعه تأکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت های جامعه و برقراری پیوند میان این ظرفیت ها و ظرفیت های بالای رهبری که از اصلی ترین وظایفی است که باید در خبرگان پیگیری شود./950/203/ب2

ارسال نظرات