۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۳۱۷۹۴۹
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در حرم رضوی:

انگلیس به برخی شخصیت های کشور چشم طمع دوخته است/ مردم با بصیرت مانع انتخاب لیست مورد پسند دشمن شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: انگلیس به برخی شخصیت های مملکت ما چشم طمع دوخته است، چون در فتنه 88 آزمود که برخی افراد می توانند با آن ها هماهنگ باشند و در مسأله خبرگان و مجلس شورای اسلامی نیز انگلیس خط می دهد که به چه کسی رأی دهند.
حجت الاسلام والمسلمين کاظم صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اظهار کرد: انگلیس به برخی شخصیت های مملکت ما چشم طمع دوخته است، چون در فتنه 88 آزمود که برخی افراد می توانند با آن ها هماهنگ باشند و در مسأله خبرگان و مجلس شورای اسلامی نیز انگلیس خط می دهد که به چه کسی رأی دهند.

وی تصریح کرد: هشدار حکومتی که حضرت زهرا(س) خون خود و خون فرزندش؛ محسن را برای آن داده است، پس از قرن ها این خون در وجود امام راحل رویش کرد و پرچم را بلند کردند، دانشگاه هایی که نمازی در آن اقامه نمی شد امروز دارای مساجد و نمازخانه هایی است که نماز جماعت و اعتکاف های پرشوری برپا می شود که انگلیس تحمل آن ها را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که انگلیس سعی دارد مجلس خبرگان تحت نظر خودش تشکیل شود، ابراز کرد: حضرت زهرا(س) برای احیای قرآن و حفاظت شخصیت امیرمؤمنان(ع) فداکاری کرده اند، امروز رسالت ما با پیام صدیقه طاهره(س) این است که بگوییم ما هم فدایی راه ایشان هستیم و تا پای جان ایستاده ایم.

امام جمعه موقت تهران خطاب به مردم گفت: هفتم اسفندماه به پای صندوق های رأی بیایید و با روشنی و بصیرت و رأی موثر خود مانع انتخاب لیستی شوید که مورد پسند انگلیس، آمریکا و شبکه های اسرائیل است و به نفع آن ها تبلیغ می کنند.

محبت در گرو معرفت است

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: شنیدن فضائل حضرت زهرا معرفت انسان را بالا می برد، وقتی معرفت زیاد شود محبت می آید و محبت سبب توجه و اطاعت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ابراز کرد: پیامبر(ص) علاقه ای خاص به حضرت زهرای مرضیه داشتند به طوری که ناراحتی، دوری و فراق ایشان برای حضرت محمد(ص) غیرقابل تحمل بود، به طور متقابل حضرت فاطمه(س) هم همان علاقه و محبت را نسبت به پدر خویش داشتند زیرا معرفت هیچ کس نسبت به مقام رسالت، نبوت و ولایت به اندازه معزفت حضرت زهرا(س) نبود؛ محبت هرکسی به اندازه معرفت اوست هر مقدار شناخت و معرفت بیشترباشد محبت اوج می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ابراز کرد: برای ما هنوز این حس نسبت به امام زمان(عج) ایجاد نشده است، چنان بی قرار ایشان باشیم تا در خلوت های خود برای فراق حضرت اشک بریزیم و گریه کنیم.

وی افزود: رسیدن به این مرحله نوعی بلوغ است که نیازمند صفای روح و قداست باطن است که آدم نسبت به ائمه اطهار(ع) عطشی شدیدتر از عطش به آب داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: علاقه معصومین(ع) نسبت به همدیگر برترین و بالاترین علاقه است که تعبد یکی از دلایل آن است زیرا خداوند محبت پیامبراکرم(ص)، حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و اهل بیت(ع) را واجب کرد.

وی تصریح کرد: اساس روح دین و حقیقت آیین در مودت به ذات القربای پیامبر(ص) خلاصه شده است که اگر ذات القربای پیامبر(ص) از محبوبیت فرزندان، مال و آبرو برای ما عزیزتر باشد برای آن ها حاضر به گذشتن از جان، مال و آبروی خود هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی بیان کرد: رمز محبوبیت نزد خداوند این است که انسان دلش را به سوی پیغمبرش روانه کند، محبت معصومین(ع) بر ما واجب است که محبت ائمه اطهار نسبت به حضرت فاطمه زهرا(س) برای ما الگو است.

وی افزود: علت دیگر شفافیت روح است که همه ائمه را در محضر هم ببینیم که به برکت وجود امام رضا(ع) زیارت جامعه کبیرة ما را به همه اهل بیت(ع) متصل می شود.

امام جمعه موقت تهران مطرح کرد: معرفت با محبت اندازه گیری می شود هر که معرفتش بیشتر است عشق و علاقه اش بیشتر می شود؛ افراد عاشق عارف و عارفان عاشق هستند اما دیگران یا تاجر یا برده هستند اما محبت اهل بیت(ع) از روی حرص و طمع نیست بلکه نوعی جذبه و متقابل است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) و نبی مکرم اسلام(ص) عاشق یکدیگر بودند؛ حضرت زهرا(س) حرم خداست از این رو حضرت محمد(ص) تمام اعضا و جوارح ایشان را غرق بوسه می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: حضرت زهرا(س) وقتی برای مؤمنان استغفار کنند، خدای متعال دل همه را شاد می کند ما هم می توانیم به تأسی از حضرت فاطمه زهرا(س) قبل از خواب استغفار کنیم و از خدای متعال بخواهیم که همه مؤمنین و مؤمنات را ببخشد.

امام جمعه موقت تهران متذکر شد: دل ما پر غم است زیرا مرتکب گناهان زیادی هستیم، اگر گناه نبود و اهل ذکر عملی و تقوا بودیم دل ما با یاد خدا آرام می شد.

وی افزود: خدای متعال طهارت محض، سبحان الله و از تمام صفات سلبیه منزه است، خداوند از هر چه نقص و عیب که لازمه امکان وجود هست، منزه است، خداوند علم محض، کمال محض، حیات محض و قدرت محض است بنابراین گفته می شود صفات ذات خدا عین ذات ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: قدرت علم، حیات و وجود در محبوب جدایی دارد اما در وجود حق تعالی بی پایان است و از هرآنچه که مایه محدودیت باشد، به دور است، خداوند از همه نواقص منزه و کمال محض است.

وی تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) و پیامبر اکرم(ص) که به حکم آیه تطهیر طهارت مطلق هستند به این معنا است که خداوند ایشان را از هر نقص و عیبی پاک کرده است و آینه تمام نمای صفات جمال و جلال حق تعالی و اسم اعظم خداوند هستند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: حضرت زهرا(س) و سایر معصومین نیز اسم اعظم خداوند هستند و در وجود آن ها هیچ گونه عیب و نقصی وجود نداردشخصیت حضرت زهرا(س) چنین است که علمشان علم خدا، قدرتشان قدرت خدا و کارشان کار خدااست./1308/پ202/ج1

ارسال نظرات