۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۳۱۷۹۶۴
معاون حوزه علمیه مازندران:

حضرت فاطمه شهیده راه حقیقت و عدالت بود

خبرگزاری رسا ـ معاون حوزه علمیه مازندران، حضرت فاطمه(س) را به معنای واقعی خداشناس، پیامبرشناس و امام‌شناس خواند و گفت: حضرت فاطمه(س) شهیده راه حقیقت و عدالت بود.
معاون آموزش حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که با حضور جمعی از خواهران مبلغ مرکز استان برگزار شد با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، به نقش این بانوی نمونه اسلام در دفاع از ارز های دینی اشاره کرد و گفت: دخت نبی مکرم اسلام همه توان خود در دوران عمر با برکتش در جهت حفظ و پشتیبانی از میراث گرانقدر پدر گرامی خود به کار گرفت.

 

وی، حضرت فاطمه‌(س) را بهترین الگو برای خواهران مبلغ در دفاع از ارزش های اسلامی معرفی کرد و افزود: امروز مبلغان باید این بانوی نمونه اسلام که اسوه زنان عالم است را الگویی در فعالیت های تبلیغی خود قرار دهند.

 

معاون حوزه علمیه مازندران به نقش حضرت فاطمه(س) در حفظ عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و با بیان این که ایشان اسوه همه زنان در رعایت عفاف و حجاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: الگو برداری از سیره این بانوی ارزشمند اسلام سعادت و کمال را نصیب زنان جامعه اسلامی خواهد کرد.

 

حجت الاسلام اکبری با بیان این که دشمنان نظام اسلامی با همه توان خود تلاش می کنند تا زنان جامعه اسلامی را به ابتذال بکشانند، تصریح کرد: ترویج بی حجابی و بی عفتی امروز به استراتژی غرب برای هویت زدایی از بانوان در جامعه اسلامی تبدیل شده است.

 

وی با اشاره به این که همجمه های فرهنگی غرب امروز با عنوان مد و لباس دختران جامعه اسلامی را فریب می دهند، افزود: متأسفانه جذابیت این هجمه های هدفمند به راحتی نسل جوان ما را فریب داده و جذب خود می کنند.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه دختر نبی مکرم اسلام را به شیوه ای جذاب و تأثیرگذار در سطح جامعه تبلیغ کنیم، به نقش مبلغان در این باره اشاره کرد و تصریح کرد: امروز خواهران مبلغ باید به همه توان و خلاقیت خود وارد این میدان نبرد شوند، چون دشمنان از سویی دیگر با همه توان و سرمایه‌گذاری خود هجمه‌های غربی را به سوی کشورمان هدایت می کنند.

 

حجت الاسلام اکبری با بیان این که نسل جوان جامعه ما تشنه معارف اهل بیت(ع) هستند، ادامه داد: این معارف اصیل اسلامی باید با زبان خود آنها و شیوه‌ای که می پسندند برایشان بازگو شود که این یکی از مهم‌ترین وظایف مبلغان است.

 

وی بیان مناسب و تأثیرگذار معارف الهی جوانان را نسبت به آن جذب خواهد کرد، ادامه داد: امروز نیازمند یک برنامه‌ریزی نظام‌مند و خلاق در حوزه ترویج معارف دینی در سطح جامعه هستیم.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تنها اکتفا‌کردن به تبلیغ سنتی نمی‌تواند ما را به اهداف بلندی که در پیش داریم برساند، گفت: امروز در دنیایی زندگی می کنیم که به عصر فناوری ارتباطات و اطاعات معروف است و باید تبلیغ دین نیز با بهره‌گیری از برخی ابزار جدید صورت گیرد.

 

حجت الاسلام اکبری، تبلیغ معارف دینی با بهره گیری از ابزار نوین را اقدامی مناسب در جهت نهادینه سازی فرهنگ و ارزش اسلامی در سطح جامعه دانست و خاطرنشان کرد: به یقین بهره‌گیری از ابزار تبلیغی مناسب مبلغان را در رسیدن به اهداف  آنها یاری خواهد داد.

 

وی، سیره حضرت فاطمه(س) را بهترین پشتوانه تبلیغی برای خواهران مبلغ دانست و تصریح کرد: مبلغان باید در فعالیت‌های تبلیغی خود از ویژگی‌های بارز آن بانوی نمونه اسلام در جهت نهادینه کردن ارزش های اسلامی در جامعه بیشتر بهره گیرند.

 

معاون حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که حضرت رسول اکرم(ص) حضرت زهرا(س) را بزرگ‌ترین بانوی جهان در طول بشریت دانست که هیچ‌گاه زنی مانند ایشان نبوده و نخواهد بود، گفت: آن حضرت بانوی نمونه اسلام است و اگر کسی بخواهد جایگاه و مقام زن در اسلام را دریابد باید زندگی حضرت زهرا(س) را بررسی کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در دفاع از حریم نبوت و ولایت تا پای جان تلاش کرد و مایه احساس آرامش برای پیامبر(ص) بود.

 

معاون حوزه علمیه مازندران، حضرت فاطمه(س) را به معنای واقعی خداشناس، پیامبرشناس و امام‌شناس خواند و متذکر شد: حضرت فاطمه(س) شهیده راه حقیقت و عدالت بود./1317/202/ب1

ارسال نظرات