۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۳۱۸۱۵۶
استاد حوزه علمیه:

حضرت زهرا خلوص مطلق است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علوی تهرانی، گفت: حضرت زهرا(س) آن‌قدر ارزشمند است که بر امام حسین(ع) و صحرای کربلا نیز حجت می‌شود.
حجت الاسلام علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المومنین، غروب دوشنبه سوم اسفندماه در مسجد امیر(ع)، گفت: ارزش هر انسان به میزان کمالاتی است که در زندگی به آن دست پیدا می‌کند و انسان بدون کمالات با سایر گونه‌های حیوانی هیچ فرقی ندارد.



وی افزود: مراد از کمالات، کمالاتی هستند که واقعی و ذاتی باشند و کمالاتی که پنداری و توهم فکر انسان باشد در حوادث روزگار از بین خواهد رفت.



استاد حوزه علمیه، گفت: یک دسته از موجودات هستند که صاحب کمال هستند ولی برای رسیدن به کمال تلاش نمی‌کنند، کمالات عین ذات آن‌هاست، حقیقت وجودی آن‌ها نیز جز کمال نیست.



رییس بنیاد فارِس المومنین، تأکید کرد: وجود نازنین حضرت صدیقه طاهره(س) از جمله افرادی است که کمالات ایشان عین ذات و حقیقت اوست، به استناد روایتی از رسول اکرم(ص) که فرمودند؛ اگر خوبی‌ها بخواهد تجشم پیدا کند و یک موجود قابل اشاره باشد هر آینه به صورت فاطمه بیرون می‌آید.



استاد حوزه علمیه در خصوص کرامت، عنوان داشت: کرامت هنگامی دارای ارزش می‌شود که از صدیقه طاهره(س) صادر شود، یعنی تمام کمالات متصور عین ذات حضرت زهرا(س) است.



وی ابراز داشت: تعبیری که در القاب صدیقه طاهره(س) وجود دارد صفت موجودی ملکوتی است که در لباس انسان ظاهر شده است و چند صباحی به عالم مُلک آمده است.



حجت الاسلام علوی تهرانی، گفت: طبق گفته‌ای از امام صادق(ع) این‌گونه نقل شده است که؛ «هرکس فاطمه(س) را بشناسد لیله القدر را درک کرده است» و دشمن برای این‌که نمی‌تواند با این فضایل کنار بیاید در صدد از بین بردن آن است.



رییس بنیاد فارِس المومنین، عنوان داشت: گاهی اوقات برای اینکه دشمن بخواهد فضایل رسولان و انبیای الهی را از بین برده یا کوچک بشمارد از شیوه شبیه‌سازی و شریک‌سازی استفاده می‌کند که معاویه با پرداخت پول‌های هنگفت در طول تاریخ برای جعل احادیث اقدام می‌کرد.



وی خاطرنشان کرد: امتحان در لغت عرب به دو معنای اختیار و خالص بودن است، و مراد از روایتی که با مضمون سلام بر تو بانویی که خداوند تو را خالص کرد به صدیقه طاهره(س) به عنوان فرشته آسمانی باز می‌گردد.



استاد حوزه علمیه، ابراز داشت: خلقت در دو عالم اتفاق افتاده است، عالم همان نور است و عالم دوم، عالم ماده که خلقت اولیه انسان‌ها در عالم نور و خلقت ثانویه در عالم ماده رقم خورده است.



حجت اسلام علوی تهرانی، در پایان گفت: همه عالم محورش کربلاست و هنگامی که در کارزار کربلا به امام حسین(ع) گفتند چرا با یزید بیعت نمی‌کنی، فرمودند؛ چون مادرم راضی نیست، یعنی حضرت زهرا(س) حجت است بر واقعه کربلا./856/202/ب1

ارسال نظرات