۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۳۱۸۴۲۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

مجلس خبرگان بازوان قوی و چشم بینای رهبری انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت ساری از مجلس خبرگان رهبری به عنوان بازوان قوی و چشم بینای رهبری در مسائل مختلف یاد کرد و گفت: مجلس خبرگان رهبری پشیبان حقیقی ولایت فقیه در مقاطع گوناگون است و در جهت حفظ و حراست از این جایگاه رفیع گام بر می دارد.
حجت الاسلام والمسلمين پيشنمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید صادق پیشنمازی، نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه با اهمیت مجلس خبرگان رهبری، گفت: صیانت از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه مهم ترین رسالت مجلس خبرگان رهبری است.

 

وی تبیین مبانی فقه حکومتی از دیگر مسائلی دانست که از سوی مجلس خبرگان رهبری انجام می شود، افزود: هرچه ساحت شناختی خبرگان بالاتر باشد دفاع منطقی تر و طراحی نتیجه بخش تر است.

 

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ولایت فقیه از جایگاه بسیار رفیعی در نظام اسلامی برخوردار است، گفت: حقیقت ولایت فقیه این است که با توجه به نگاه عمقی که به معارف دین و مصالح مسلمین  و تقوا دارد احکام را استنتاج می‌کند و خط مشی را بیان می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی با اشاره به این که موضوع کلیدی مجلس خبرگان رهبری، حضور در شرایط حساس و نگران کننده کشور است و این حالت را در فقدان امام راحل، همه ملت و مسؤولان درک کرده اند، گفت: پس از ارتحال امام خمینی(ره) انتخاب برجسته ای از سوی مجلس خبرگان رهبری صورت گرفت و شخصیتی را برای سکانداری رهبری انتخاب کردند که دوست و دشمنان در مقابلش سر خضوع فرود می آورند.

 

مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت ساری از مجلس خبرگان رهبری به عنوان بازوان قوی و چشم بینای رهبری در مسائل مختلف یاد کرد و گفت: مجلس خبرگان رهبری پشتیبان حقیقی ولایت فقیه در مقاطع گوناگون است و در جهت حفظ و حراست از این جایگاه رفیع گام بر می دارد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که وظیفه مجلس خبرگان کشف شرایط رهبری است، خاطرنشان کرد: فقهای حاضر در این مجلس مهم کسی که علم، تدبیر، سیاست، فقه، تقوا، خودنگهداری و مدیریت کلان داشته باشد را شناسایی می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی در بخش دیگری از سخنان خود با رد مسأله شورایی شدن رهبری این موضوع را سخن نادرستی دانست و تصریح کرد: ولایت فقیه حقیقتاً ولایت فقه است و ولایت احکام دین مبتنی بر مصالح مسلمین با توجه به شرایط زمان و مکان است و یکی از دستورات قطعی اسلام در چارچوب قرآن و روایات، دستورصریحی که خداوند به پیامیر می دهد.

 

مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت ساری با اشاره به این که میزان سنجش مسؤولان از سوی مردم به ولایتمداری آنها بستگی دارد، خاطرنشان کرد: تنها تبعیت از ولی فقیه به مسؤولان مشروعیت می دهد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه ولایت فقیه به کشوری قدرتمند در عرصه جهانی تبدیل شده است، تصریح کرد: همگان باید بدانند که ولایت فقیه ضامن بقا و سعادت نظام است.

 

نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از مازندران شناخت ولایت را یک رسالت مهم دانست و با بیان این که تنها با ولایت می توانیم از مسیرهای بحرانی عبور کنیم، ادامه داد: اگر امروز نظام اسلامی به الگویی بی بدیل برای ملت های آزاده دنیا تبدیل شده به برکت ولایت فقیه است.

 

نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره در پیش بودن هفتم اسفند ماه، بر ضرورت حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی تأکید کرد و گفت: بر آحاد مردم کشورمان فرصت است که در جهت حمایت و پشتیبانی از انقلاب، نظام و رهبری در این انتخابات حضوری گسترده داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی با بیان این که مردم کشورمان با حضور حداکثری خود در انتخابات پاسخ کوبنده ای به دخالت های بیگانگان در انتخابات کشورمان خواهند داد، افزود: ملت بزرگ ایران ثابت کردند که در دفاع از آرمان های انقلاب همواره پیشگام و حاضر در صحنه هستند./950/202/ب2

ارسال نظرات