۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۳۱۸۶۰۲
عالم اهل سنت خراسان شمالی:

حضور همگام پیروان شیعه و سنی در انتخابات، اتحاد و انسجام ملت ایران را به دنیا نشان می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ عالم اهل سنت خراسان شمالی با دعوت از پیروان سنی‌مذهب این استان برای شرکت گسترده در انتخابات، گفت: حضور همگام و همپای پیروان شیعه و سنی در این عرصه مهم، اتحاد و انسجام ملت ایران را به مردم دنیا نشان می‌دهد.

آخوند گلدي كمالي روحاني اهل سنت خراسان شمالي

آخوند گلدی کمالی، از علمای اهل سنت استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که جمعه هفته جاری برگزار می‌شود، از همه مردم اعم از شیعه و سنی برای شرکت در انتخابات دعوت کرد.

 

وی بابیان اینکه شرکت در انتخابات واجب شرعی است، اظهار کرد: مشارکت گسترده و حضور پرشور و شعور مردم در پای صندوق‌های رأی، سپری محکم در برابر نفوذ و تجاوز بیگانگان است به همین دلیل حضور در پای صندوق‌های رأی یک واجب شرعی خواهد بود.

 

آخوند کمالی که مشاور استاندار خراسان شمالی در امور اهل سنت نیز هست، اضافه کرد: مردم پشتوانه محکمی برای انقلاب و نظام بوده و در این دوره نیز با توجه به حساسیت در منطقه و جهان، مشارکت گسترده و پرشور آن‌ها تأثیر بیشتری خواهد داشت.

 

وی بابیان اینکه برای بالا بردن عزت و آبروی نظام در انتخابات شرکت می‌کنیم زیرا این حضور اقتدار ایران در دنیا را تداوم می‌بخشد، خاطرنشان کرد: دشمنان از اکنون به رفتار ملت ایران چشم دوخته‌اند و در هفت اسفند نیز ما را رصد خواهند کرد به همین دلیل ما باید با رفتن به پای صندوق‌های رأی توطئه‌های آن‌ها را خنثی کنیم.

 

عضو شورای فتوای اهل سنت خراسان شمالی بابیان اینکه هفت اسفند تجدید بیعت با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است افزود: همچنین شرکت در انتخابات به منظور حفظ استقلال کشور و تقویت نظام جمهوری اسلامی است.

 

آخوند کمالی اضافه کرد: برای بی‌اثر کردن توطئه‌های دشمنان و به کوری چشم بدخواهان ایران، همه باید در انتخابات هفت اسفند شرکت کنیم و از تمامی برداران شیعه و سنی دعوت می‌کنم تا در این روز مهم بار دیگر دشمنان را ناامید کنند.

 

مدیر حوزه علمیه خادمیه اهل سنت امانلی بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شرکت پرشور به دنیا نشان خواهد داد که مردم ایران اسلامی چه شیعه و چه سنی پایبند به انقلاب و نظام هستند و هرگاه در هر زمانی به آنان نیاز باشد به میدان خواهند آمد و این مهم را بار دیگر به جهانیان ثابت خواهیم کرد.

 

وی بابیان اینکه مردم نباید نسبت به سرنوشت کشور خود بی‌اعتنا باشند، افزود: نماینده‌ها در آینده کشور نقش مهمی را ایفا خواهند کرد چراکه به فرموده رهبر معظم انقلاب مجلس در رأس همه امور است برای اجرای این قانون شیعه و سنی باید پرشور در پای صندوق‌های رأی حضور یابند.

 

آخوند کمالی اظهار کرد: اهل سنت خراسان شمالی در تمامی صحنه‌های سیاسی و اجتماعی همپای برادران شیعه حضور داشته‌اند و امسال نیز بار دیگر اتحاد خود را در تعیین سرنوشت اثبات می‌کنند.

 

وی با تأکید بر وحدت شیعه و سنی افزود: حضور شیعه و سنی و سایر اقوام در پای صندوق‌های رأی افزون بر نقش‌آفرینی در تعیین سرنوشت کشور، وحدت را نیز به دشمنان نشان خواهد داد و به دنیا ثابت می‌کند که ملت ایران با قومیت‌ها و اقوام مختلف یکپارچه است.

 

این عالم اهل سنت استان خراسان شمالی از مردم خواست تا با رأی آگاهانه و هوشمندانه خود نمایندگانی را به مجلس شورای اسلامی بفرستند که درد مردم را داشته و بتوانند با تخصص و تعهد خود، گره‌های موجود در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را بگشایند.

 

شایان ذکر است، حدود 10 درصد از جمعیت 925 هزارنفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که در سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان سکونت دارند./9314/302/ب1

ارسال نظرات