۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۳۱۹۰۷۸
رحمانی فضلی خبر داد؛

شرکت بیش از 60 درصدد مردم در انتخابات

خبرگزاری رسا ـ رحمانی فضلی در ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس شمارش آراء تاکنون بیش از 33 میلیون نفر از مردم تا کنون در انتخابات شرکت کرده اند، گفت: بیش از 60 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده اند و با شمارش آراء این آمار افزایش می یابد.
رحماني فضلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در مورد میزان مشارکت مردم در انتخابات، گفت: انتخابات بسیار مناسب برگزار شد و آرای واقعی بعد از شمارش اعلام می شود، آراء حدود 33 میلیون نفر است که با شمارش این آراء افزایش می باید و طبق آمار پالایش شده تاکنون، بیش از 60 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده اند.

 

وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات در شرایط آرام از نظر سیاسی و امنیتی در شرایط مطلوبی ساماندهی شد، گفت: از نظر سلامت و قانونی بودن در هیچ نقطه ای مشکل نبوده است و ابطال صندوق ها را نداشتیم، همکاری بین دستگاه های اجرایی، امنیتی و رسانه ای عالی بوده است و با این همکاری رقم مناسبی از مشارکت را داشته ایم.

 

وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات مجلس و خبرگان، گفت : نزدیک 70 میلیون رای به صندوق ها ریخته شده و بازتاب انتخابات در خارج و داخل به خوبی بوده است و این نشانه دعوت به وحدت و انسجام و غرور ملی بوده است، بعد از اعلام نتایج مرحله رقابت ها تمام می شود و باید گام های بلندتری برای پاسخگوی به مطالبات مردم و مقام معظم رهبری برداشت.

 

رحمانی فضلی در رابطه با اعلام نتایج تهران و کلان شهرها گفت: این مسیر با هماهنگی شورای نگهبان با کمترین شبهه است، هر چند روند کار کند پیش رفته است اما با دقت همراه است، بر اساس اطلاعات فرمانداری در 48 حوزه نمایندگانی که به مجلس راه یافته اند اعلام شده است و این بیش از70 درصد شمارش آراء است، منتظر هماهنگی نهایی هیأت نظارت هستیم و آنچه اعلام می شود باید با شورای نظارت در انتخابات انطباق یابد.

 

وزیر کشور با بیان اینکه تا انتهای شب با تواق نهایی امشب بخش اعظم شمارش شده اعلام می شود، گفت: آمار شهرهای بزرگ و تهران پس از بررسی و تطابق  تا پایان امشب اعلام خواهد شد./818/پ202/ج

 

ارسال نظرات