۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۳۱۹۵۹۱
ولایتی:

غربی‌ها برای بر هم زدن نظم جهان اسلام گروه‌های افراطی را ایجاد کردند

خبرگزاری رسا ـ ولایتی با بیان این‌که غربی‌ها برای مقابله با امواج اسلامی که درحال تکثیر در منطقه بود تلاش کردند که از اسلام چهره مشوشی درست کنند، گفت: در روز صدها بار رسانه‌های غربی با نشان دادن جنایات گروه‌های تکفیری چهره‌ای غیرواقعی از اسلام را به مردم اروپا معرفی می‌کنند.
ولايتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل پیش از ظهر امروز در همایش جمهوری اسلامی فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی افراطی گری که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از ابتکارات رهبر معظم انقلاب بود که از زمان شکل گیری تا کنون اقدامات مفیدی انجام شده است.

 

وی عنوان کرد: انقلاب ما ماهیت فرهنگی دارد، شخصیت بارز رهبران انقلاب اعم از امام راحل و رهبر معظم انقلاب فرهنگی است، پیام انقلاب نیز فرهنگی است، تنها انقلاب اصیلی است که بدون الگوگیری از جهان اول و دوم نشأت گرفته انقلاب اسلامی است.

 

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل اظهار داشت: انقلاب اسلامی با همین سلاح فرهنگ توانسته مفاهیم آن را به دنیا صادر کند، که احیای ارزش‌های اسلامی تنها داعیه آن است، اگر فرهنگ اسلامی فراز و فرود فرهنگ اسلامی طلیعه بازسازی اسلامی در بیداری اسلامی است که امواج مختلفی داشته که موج اخیر آن به دنبال انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

 

ولایتی در ادامه گفت: غربی‌ها در صدد مقابله با انقلاب اسلامی آمدند از طریق جنگ نتوانستند کاری انجام دهند بنابراین از طریق فرهنگی وارد شدند که یکی از آنها تربیت گروه‌های تکفیری بود، کاری که در مورد داعش انجام دادند در بهره گیری از وهابیت است که قباحت آن خیلی زود مشخص شد.

 

وی با اشاره به بخشی از خاطرت خانم کلینتون ابراز کرد: کلینتون در خاطرات خود گفته که ما داعش را به وجود آوردیم، آنها به مناطقی حمله کردند که از مراکز مهم شکل گیری تاریخ اسلام در قرن‌های متمادی بوده است، بدترین گروه ها در مناطق شام، عراق و مصر که از مناطق مهم و پایگاه اسلام بوده را رشد دادند.

 

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به جنگ سعودی ها در یمن، بیان داشت: اگر در تمام نقاط جزیرةالعرب بگردید جایی با عمق فرهنگی مانند یمن پیدا نمی کنید بسیاری از مناطق اسلامیت خود را به واسطه یمن به دست آورده است، که امروز از سوی رأس افراطیون یعنی آل سعود ویران می‌شود.

 

ولایتی خاطرنشان کرد: غربی‌ها برای مقابله با امواج اسلامی که درحال تکثیر در منطقه بود تلاش کردند که از اسلام چهره مشوشی درست کنند در روز صدها بار رسانه‌های غربی با نشان دادن جنایات گروه‌های تکفیری چهره‌ای غیرواقعی از اسلام را به مردم اروپا معرفی می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: با مقاومت مردم عراق و سوریه استکبار جهانی و در رأس آن آمریکایی‌ها دخالت کرده و قطعنامه‌ای می‌گذارند که درباره امور داخلی سوریه تصمیم‌گیری کنند، در حالیکه هیچ کس حق ندارد که در امور داخلی کشور دیگری دخالت کند.

 

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل اظهار داشت: اینکه آنها نتوانستند با افراطی‌گری حکومت مشروع کشوری مانند سوریه را عوض کنند از شورای امنیت استفاده می‌کنند تا نظم و ترتیب کشورهای اسلامی را به هم بزنند.

 

ولایتی گفت: آنچه باید به صورت اساسی خمیرمایه مبارزه ما باشد کارهای فرهنگی است./807/202/ب1

ارسال نظرات