۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۳۱۹۸۳۴
پژوهشگر حوزوی:

شهدای روحانی به عنوان الگوی سالم و سازنده به جامعه معرفی شوند

خبرگزاری رسا ـ نویسنده حوزوی با اشاره به نقش اساسی روحانیت در دفاع مقدس، گفت: شهدای روحانی شخصیت‌های برجسته‌ای بودند که می‌توانند الگوی سالم و سازنده‌ای برای نسل جوان باشند.
شهداي روحانيت

حجت الاسلام هاشمی، عضو گروه تدوین کتاب شهدای روحانی روستای شیخ شبان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که چاپ این کتاب در مراحل پایانی است و به زودی منتشر خواهد شد، اظهار داشت: شهدا الگوی تربیتی مناسبی برای جامعه هستند و ما باید روحیات و سبک زندگی آنها را به جامعه عرضه کنیم.

 

وی با بیان این که در رابطه با شهدای روحانی در دفاع مقدس کار زیادی انجام نشده است، افزود: یکی از فاکتورهای مهم در برای رشد تربیتی یک نسل ارائه الگوی سالم و سازنده است و شهدای روحانی که در بین دیگر شهدا شخصیت‌های برجسته تری داشته‌اند بیشتر باید به آن پرداخته شود.

 

پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به این که تمام شهدا از شخصیت‌های تبلیغی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: روحانیت در دفاع مقدس هم شخصیت تبلیغی خود را داشت و وقتی نوشته‌ها، وصیتنامه‌ها و پیام‌های شهدای روحانی را مشاهده می‌کنیم به میزان تأثیرگذاری آنها بر روی سایر شهدا پی می‌بریم.

 

وی زنده نگه داشتن یاد شهدا را به جهت تأثیر تربیتی آن لازم دانست و ابراز داشت: یکی از اهداف ما این بوده است که بتوانیم شهدا را به جامعه معرفی کنیم و از زندگی آنها درس بگیریم.

 

حجت الاسلام هاشمی با بیان خاطره‌ای از شهید نورالله قنبری از شهدای روحانی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌حجره‌ای این شهید نقل کرده است که وی دو قلک در حجره خود داشت که اگر گناهی کرد، جریمه ای را در داخل این قلک بیندازد و این نشان از یک رفتار خودمراقبتی است که می‌تواند برای نسل جوان امروز الگو باشد./843/302/ب2

ارسال نظرات