۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۳۱۹۹۰۷
آیت­الله مکارم ­شیرازی:

دشمن در پی بر هم زدن آرامش کشورمان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی درباره شرایط کشورمان در منطقه تصریح کرد: در شرایط حساسی هستیم و دشمنان از اطراف کمین کرده­اند و کشوری داریم که در میان این همه آتشی که در اطرافمان روشن است، در کمال ارامش قرار دارد.
آيت الله العظمي مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت­الله ناصر مکارم­شیرازی عصر امروز در دیدار رؤسای سازمان قضایی نیروهای مسلح سراسر کشور، دادستان­های نظامی استان­ها و رؤسای نواحی دادسرای نظامی برخی از شهرها خاطرنشان کرد: مقام قضا از مهم­ترین مقامات است و از نظر اسلام اهمیت فوق­العاده­ای دارد؛ این مقام در سازمان نیروهای مسلح که از حساس­ترین بخش­های نظام است و وقتی در هم ادغام شود، یک اهمیت مضاعفی پیدا می­کند و هر گونه خدمت خالصانه­ای که انجام دهید، ذخیره آخرت­تان می­شود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ضمن بیان توصیه هایی اظهار داشت: کاری شود که نیروهای مسلح از هر گونه آسیب محفوظ بمانند و به وظایف خود عمل کنند تا دشمن در میان آنها نفوذ پیدا نکند و افراد ناسالم نتوانند سلامت این تشکیلات را بر هم بزنند.

 

این مرجع تقلید عدم افزایش پرونده­های این سازمان را نشان از انجام وظایف آن دانست و تصریح کرد: بر خلاف آنچه که در تشکیلات قضایی عمومی می­بینیم که درگیری­ها و پرونده­ها هر ساله بیشتر می­شود، در برنامه­های سازمان قضایی نیروهای مسلح افزایش سالیانه دیده نمی­شود و این نشان­دهنده آن است که شما مسؤولیت خود را به خوبی انجام می­دهید.

 

وی درباره راهکارهای جلوگیری از آسیب­های اجتماعی گفت: برای این­که آسیب­های اجتماعی را بر طرف کنیم، دو راه وجود دارد: یکی پیگیری و دیگری مبارزه برای از بین بردن است؛ برای پیگیری تشکیلات فعالی دارید و کار بسیار خوبی است و باید مراقب باشید.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به عهدنامه مالک اشتر اظهار داشت: یکی از دستورات قضایی همان است که حضرت علی(ع) در عهدنامه مالک اشتر دوازده صفت برای قاضی بیان فرموده­­اند و اگر این صفات در قضات فراهم باشد، مشکل قضایی نخواهیم داشت.

 

این مرجع تقلید به بیان ویژگی­های قضات پرداخت و تصریح کرد: قاضی باید دقیق باشد و با عجله به دنبال حکم نرود و هنگامی که مطلب روشن شد، قاطعیت داشته باشد؛ با شجاعت حکم را صادر کردن از ویژگی­های قاضی است و در دستورات دیگری نیز بیان شده است که مجموع آنها بسیار مهم است.

 

وی افزود: در دستورات قضایی اسلام برنامه­هایی داریم که در دستورات قضایی دنیا وجود ندارد؛ گفته شده است که اگر قاضی تشنه، گرسنه، خواب آلود باشد، روی مسند قضا ننشیند و هر چیزی که فکر او را تحت تأثیر قرار می­دهد، نباید هنگام صدور حکم در قاضی باشد.

 

حضرت آیت­الله مکارم­شیرازی با بیان اینکه قاضی نباید رابطه مستقیم با مردم داشته باشد، خاطرنشان کرد: نباید خود به بازار برود و این در حالی است که می­گوییم انسان باید تواضع داشته باشد که در اینجا قاضی استثنا می­شود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم درباره شرایط کشورمان در منطقه تصریح کرد: در شرایط حساسی هستیم و دشمنان از اطراف کمین کرده­اند و کشوری داریم که در میان این همه آتشی که در اطرافمان روشن است، در کمال ارامش قرار دارد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات 7 اسفندماه گفت: انتخابات نشان داد که مردم ما مردمانی خوب و سالم هستند؛ با وجود تعداد بالای حوزه­های انتخابیه، در یک جا کمترین درگیری به وجود نیامد؛ امروز در کشور ما آرامش بسیار خوبی وجود دارد، دشمن در پی بر هم زدن این آرامش است؛ باید خیلی بیدار باشید.

 

در ابتدای این دیدار، حجت­الاسلام بهرامی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح سراسر کشور خاطرنشان کرد: هر سال دو همایش داریم که در مشهد و قم برگزار می­شود؛ برنامه­های این همایش به این شرح است که برنامه­های استانی مورد بررسی قرار می­گیرد؛ پیشگیری از وقوع جرم در سازمان قضایی همراه با موفقیت بوده که قرار است نقاط قوت و ضعف مورد بررسی قرارگیرد./822/پ202/ج

ارسال نظرات