۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۳۲۰۶۸۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اختلاف بین مسؤولان حقوق مردم را ضایع می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اختلافات موجود بین اعضای شورای اسلامی و شهردار بجنورد که منجر به استعفای شهردار مرکز خراسان شمالی شد، با گلایه از دامنه‌دار شدن این منازعات، گفت: اختلاف بین مسؤولان به زیان مردم بوده و حقوق آن‌ها را ضایع و زایل می‌کند.
حجت الاسلام يعقوبي

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به اختلاف‌های دامنه‌دار بین اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بجنورد که در نهایت منجر به استعفای روح‌الله براتیان از شهرداری مرکز استان شد، اظهار کرد: این اختلاف‌ها به هیچ عنوان به صلاح مردم و شهر بجنورد نبود.

 

وی با اشاره به حدیثی از حضرت محمد (ص) در مورد خطرات اختلاف و تفرقه در جامعه اسلامی، اضافه کرد: رسول گرامی اسلام فرموده‌اند: «الجماعة رحمة و الفرقة عذاب» و اتحاد را موجب رحمت و اختلاف و تفرقه را سبب قهر و عذاب الهی دانسته‌اند به همین دلیل شایسته نیست در جامعه اسلامی و بین مدیران و مسؤولان بخش‌های مختلف، این‌گونه اختلاف‌ها و تنازعات به وجود بیاید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اتحاد و همدلی و هم‌زبانی مایه رحمت و نعمت بوده و از طرف دیگر اختلاف و ناهماهنگی سبب هدررفت سرمایه و انرژی می‌شود، خاطرنشان کرد: اختلافات لجوجانه چون موریانه‌هایی است که اندک‌اندک زمینه تباهی انسان و جامعه انسانی و اسلامی را ایجاد می‌کند.

 

وی با تأکید بر اینکه نباید گذاشت اختلاف و تفرقه در بین افراد به ویژه مسؤولان و مدیران بخش‌های مختلف عمیق و ریشه‌دار شود، تصریح کرد: این‌گونه اختلاف‌ها و منازعات نه‌تنها ثمری نداشته بلکه به زیان مردم بوده و سبب ضایع و زایل شدن حقوق آن‌ها می‌شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اختلاف‌های چندماهه اخیر بین اعضای شورای اسلامی و شهردار بجنورد، اظهار کرد: در این مدت بسیاری از مسؤولان و مدیران استانی تلاش‌ها و رایزنی‌های زیادی برای پایان اختلاف‌ بین اعضای شورای شهر و شهردار مرکز خراسان شمالی انجام دادند اما این اقدامات اثرگذار نبود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: بسیاری از مسؤولان سیاسی و مذهبی استان برای به تفاهم رسیدن اعضای شورای شهر و شهرداری بجنورد با یکدیگر، موعظه و نصیحت کردند اما در مجموع موعظه‌ها، ارشادها و هشدارها فایده‌ای نداشت و اختلاف‌ها همچنان پابرجا بود.

 

وی با تأکید بر اینکه تداوم این روند به زیان شهر و مردم بجنورد بود، با اشاره به استعفای روز گذشته روح‌الله براتیان، شهردار بجنورد، خاطرنشان کرد: ادامه این کشمکش‌ها به هیچ عنوان به صلاح نبود و می‌بایست یک‌طرفه می‌شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی از اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد نیز خواست تا در انتخاب‌های خود دقت کرده و همه جوانب را در نظر بگیرند تا در آینده شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.

 

امام جمعه بجنورد همچنین با قدردانی از زحمات شهردار سابق بجنورد در طول 27 ماه گذشته، اظهار کرد: وی خدمات ارزنده‌ای برای شهر بجنورد انجام داد به‌گونه‌ای که در این مدت طرح‌های اجرایی مجموعه شهرداری، چهره شهر را دگرگون کرده بود ازاین‌رو نباید زحمات شهردار سابق بجنورد فراموش شود.

 

گفتنی است، روز گذشته سرانجام پس از ماه‌ها کشمکش و درگیری بین اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد و شهردار منتخب آن‌ها، سرانجام روح‌الله براتیان استعفای خود را تقدیم استانداری خراسان شمالی کرد، پس از آن این استعفانامه از سوی دفتر امور شهری استانداری به شورای اسلامی شهر بجنورد ارجاع شد و دیروز در جلسه فوق‌العاده این شورا همه 11 عضو حاضر در غیاب دو نفر از اعضا، با استعفای شهردار بجنورد موافقت کردند.

 

پس از استعفای روح‌الله براتیان، بر اساس تصمیم اعضای شورای اسلامی بجنورد، سید عباس نقیب، معاون اداری مالی شهرداری مرکز استان با حفظ سمت به‌ عنوان سرپرست شهرداری بجنورد انتخاب‌ و منصوب شد.

 

شایان ذکر است، شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی با داشتن دو منطقه شهری یک و دو و همچنین شهرداری مهر در مجموع 214 هزار نفر جمعیت دارد./9314/302/ب1

ارسال نظرات