۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۳۲۰۷۰۵
معاون حوزه علمیه مازندران:

تقویت فرهنگ مشاوره آسیب های احتمالی در حوزه را کاهش می دهد

خبرگزاری رسا ـ معاون حوزه علمیه مازندران گفت: با حضور مشاور در مدارس علمیه می توان جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی احتمالی در مدارس را گرفت.
مشاوره گروهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در نشست هم اندیشی مشاوران مدارس علمیه استان در ساری با مهم ارزیابی کردن مسأله مشاوره در حوزه، گفت: با تلاش های صورت گرفته نخستین مرکز مشاوره حوزه علمیه استان نیز در مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر آغاز به کار کرد.

 

وی با بیان این که مشاوره صحیح می تواند مسیر صحیحی را برای رشد و تعالی یک طلبه فراهم کند، افزود: تا پیش از این نیاز مدارس علمیه استان به مشاوران کاملاً احساس می شد.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدیران و اساتید مدارس بیشتر به مسأله مشاوره در میان طلاب توجه کنند و آن را سبک نشمرند، گفت: مشاوره در مسائلی نظیر ازدواج، مباحث طلبگی و مباحث علمی یک ضرورت است که باید در حوزه های علمیه مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

 

حجت الاسلام اکبری با بیان این که با حضور مشاور در مدارس علمیه می توان جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی احتمالی در مدارس را گرفت، افزود: در حال حاضر بسیاری از طلاب ما در بخش انگیزه، هدف گذاری، مدیریت زمان و مدیریت تحصیلی دچار ضعف هستند که با فعال شدن واحد مشاوره می توان این مشکلات را مرتفع کرد.

 

وی بر ضرورت راه اندازی اتاق فکر مشاوره در حوزه علمیه استان تأکید کرد و بیان داشت: این اتاق فکر به منظور تقویت فعالیت های مشاوره ای در مدارس علمیه استان راه اندازی خواهد شد.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با تأکید بر برگزاری دوره های مهارت افزایی مشاوره در مدارس علمیه استان، خاطرنشان کرد: مشاوران فعال در مدارس باید برای تقویت فعالیت های مشاوره در این کارگاه های مهارت آموزشی شرکت کنند.

 

حجت الاسلام اکبری با اشاره به فعالیت 19 مشاور در مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: این افراد از طریق دوره های تخصصی مشاوره از میان روحانیان و طلاب انتخاب شدند.

 

وی با بیان این که هر یک از این مشاوران در بخش های مشاور مرکز، راهنما و مشاور یار مرکز و مشاور مدرسه فعالیت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با آغاز به کار مشاوران در مدارس شاهد استقبال طلاب و مدیران مدارس علمیه استان هستیم.

 

معاون حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود گفت: به زودی کارگاه های اصول و فنون مشاوره، سبک زندگی کار و مشاوره، کاروزی روابط خانواده، روابط فرزند، مدیریت غرایز  و آسیب شناسی روانی از سوی مرکز مشاوره حوزه علمیه استان برای مشاوران فعال در مدارس علمیه برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام اکبری با بیان این که مشاوره چراغ های متعددی را برای طلبه روشن می کند، خاطرنشان کرد: طلاب با مشاوره می توانند مسیر صحیح را برای رشد علمی و اخلاقی خود انتخاب کنند و این می تواند نقطه روشنی برای تقویت جایگاه یک طلبه در حوزه باشد.   

 

وی بر ضرورت تقویت فرهنگ مشاوره در بخش های مختلف جامعه اسلامی به ویژه حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: تأکید اسلام بر تقویت فرهنگ مشاوره است، اما متأسفانه بخش های دینی و فرهنگی به ویژه حوزه های علمیه کمتر به مسأله مشاوره پرداختند. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ما به دنبال تشکیل یک تیم مشاوره در حوزه علمیه استان هستیم، تصریح کرد: تأسیس یک مرکز مشاوره توانمند در حوزه علمیه مازندران یکی از اهداف بلند ما در معاونت تهذیب است.   

 

وی با تأکید براین که تلاش ما تربیت مشاوران متخصص در مدارس علمیه است، تصریح کرد: اگر فرهنگ مشاوره در میان طلاب و حوزه های علمیه ما نهادینه شود به حتم شاهد اثرات بسیار مثبتی در روند تحصیلی طلاب خواهیم بود./950/202/ب1

ارسال نظرات