۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۳۲۰۸۴۷
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

روحانیت اجازه ندهد گروه های سیاسی آنها را مصادره کنند/ حوزه پاسداری از انقلاب را تکلیف خود می داند

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر این که حوزه نگهبان و حامی انقلاب است و این مساله را تکلیف خود می داند، روحانیت را فوق همه گروه ها دانست و تاکید کرد که نباید اجازه دهیم گروه ها و جناح های سیاسی روحانیت را به نفع خودشان مصادره کنند.
محمد جواد فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا٬ آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در نشست صمیمی طلاب استان گلستان که در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با بیان اینکه امروز روز حضور جدی و حاکمیتی روحانیت در صحنه است٬ اظهار کرد: انتظاراتی که مردم امروز از روحانیت دارند بیش از گذشته است و این موضوع می طلبد تا روحانیت به ضرورت های روز جامعه در بخش های مختلف به خوبی واقف باشد.


وی با بیان اینکه امروز روحانیت باید مخاطب شناسی داشته باشد٬ بیان کرد: طلاب باید جریانات روز جامعه در ابعاد سیاسی٬ فرهنگی و اقتصادی را به خوبی رصد کنند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حفظ و خدمت به نظام جمهوری اسلامی از تکالیف مهم ما محسوب می شود٬ افزود: جمهوری اسلامی در کنار برخی نقایصی که دارد٬ آنقدر خیرات و برکات با خود به همراه داشته است که این نقایص به چشم نخواهد آمد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه افتادن در دام جناح ها و گروه های سیاسی یکی از آفت های روحانیت خواهد بود٬ اظهار کرد: ما باید قبول کنیم که همه زیر یک عنوان هستیم و آن حزب الله است و اجازه ندهیم گروه ها و جناح های سیاسی ما را به نفع خودشان مصادره کنند.


آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: انتخابات یک میدان مسابقه است و همه در این مسابقه پیروز هستند.

 

وی با بیان اینکه ما در کشور دو گروه انقلابی و بی تفاوت ها یا غیر انقلابی ها را داریم  تصریح کرد: متاسفانه امروز برخی طلبه ها در حوزه می گویند که فلان استاد ولایی است و فلان استاد ولایی نیست و این یکی از آفت های بزرگ حوزه محسوب می شود.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار با بیان اینکه جایگاه روحانیت فوق همه گروه ها است٬ افزود: ما باید نگهبان نظام و انقلاب باشیم و نباید در هیچ انتخاباتی بگوییم روحانیت شکست خورده و یا پیروز شده است. /858/پ202/ج

ارسال نظرات