۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۳۲۱۰۳۸
استاد حوزه و دانشگاه خراسان شمالی:

حضرت فاطمه بهترین الگوی بانوان در زندگی فردی و اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین و کامل‌ترین الگوی بانوان در زندگی فردی و اجتماعی است، گفت: باید تلاش شود سبک و سیره فاطمی بیش از پیش در جامعه اسلامی ما فراگیر شود.
حجت الاسلام اسدي- استاد حوزه علميه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام علی اسدی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی، شامگاه سه‌شنبه در آیین جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر بجنوردی که با حضور جمعی از مسؤولان فرهنگی استان خراسان شمالی و والدین آن‌ها در بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه اسلام دین همه بشریت بوده و برای تمامی ارکان زندگی انسان برنامه دارد، افزود: باید سعی کنیم آموزه‌های اسلامی را در زندگی فردی و اجتماعی خود به درستی پیاده کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه اسلام برای سعادت و بهتر زیستن انسان‌ها برنامه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: درواقع هیچ یک از دستورات و آموزه‌های اسلامی بی‌حکمت و دلیل نیست به همین دلیل نیز حتی اگر به حکمت آن‌ها واقف نباشیم بر مبنای عقل و شرع باید آن‌ها را اجرا کنیم.

 

حجت‌الاسلام اسدی با تأکید بر جدی گرفتن احکام و تکالیف شرعی از سوی افراد مکلف، به اقامه نماز به عنوان اساس و پایه دین اشاره و خاطرنشان کرد: خواندن نماز تنها غذای روح انسان نیست بلکه جسم انسان‌ها را نیز تقویت می‌کند و آن‌ها را در مبارزه با مشکلات روزمره یاری می‌دهد.

 

مسؤول فرهنگی حوزه علمیه امام صادق (ع) بجنورد، اضافه کرد: روشن است که نماز فلسفه خاص خود را داشته و معراج مؤمن و مایه قرب به حق است به همین دلیل باید آن را فقط برای خداوند تعالی و نه به انگیزه فواید و آثاری از این دست خواند.

 

وی با بیان اینکه ولی آگاهی از این دست نظرات علمی نیز می‌تواند برای برخی از افراد مفید باشد، اظهار کرد: افراد مکلف باید تلاش کنند از این پس فلسفه و حکمت احکام اسلامی را نیز بیاموزند.

 

حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به فواید نماز گفت: برآورده شدن خواسته‌ها، برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی، ورود به بهشت و دوری از جهنم، در امان بودن از بلاهای آسمانی، خشنودی خداوند، استجابت دعا و بالا رفتن اعمال، دوری شیطان و تلقین شهادتین از جمله آثار و فواید و برکات خواندن نماز محسوب می‌شوند.

 

وی خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: اکنون که شما به سن تکلیف رسیده‌اید بهتر است که در تمام مراحل زندگی حضرت فاطمه (ص) را به عنوان الگو و مظهر همسرداری در خانواده در نظر بگیرید.

 

حجت‌الاسلام اسدی افزود: آن حضرت، آیین خانه‌داری و همسرداری را به خوبی مراعات می‌کرد و در زندگی واقعاً شریک و همراه و هم راز همسرش امیر مؤمنان علی (ع) بود.

 

استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین و کامل‌ترین الگوی بانوان در زندگی فردی و اجتماعی است، گفت: باید تلاش شود سبک و سیره فاطمی بیش از پیش در جامعه اسلامی ما فراگیر شود.

 

براتعلی حاتمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان‌شمالی نیز در این مراسم با اشاره به حضور شش هزار دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی در آیین جشن تکلیف در شش شهرستان استان خراسان‌شمالی به صورت هم‌زمان، اظهار کرد: مراسم جشن تکلیف در استان، به صورت محوری با حضور حدود دو هزار دانش‌آموز دختر، اولیای دانش‌آموزان و مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه جشن عبادت، فرصت مناسبی برای پیدا کردن راه حقیقت، کمال و ارتباط بیشتر با خداوند است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید از این فرصت طلایی در راستای خودسازی و خدمت به جامعه بهره ببرند./9314/202/ب3

ارسال نظرات