۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۳۲۱۴۹۳
امام جمعه شهرری:

دولت، اقتصاد مقاومتی را در رأس همه برنامه‌های اقتصادی خود قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: یکی از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب از مجلس خبرگان این بود که این مجلس خبرگان انقلابی باشد، انقلابی بماند و انقلابی عمل کند و دولت اقتصاد مقاومتی را در رأس همه برنامه‌های اقتصادی خود قرار دهد چرا که اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر دشمنان بیمه می‌کند.
شاهچراغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز در خطبه اول نماز جمعه که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: خداوند متعال در آیه 12 سوره حجرات می‌فرماید، در قیامت برد با کسی است که در عالم دنیا اهل تقوا باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی در خصوص امتیازها و ویژگی‌های وجودی پیامبر(ص)، گفت: پیامبر(ص)، خاتم همه پیامبران بودند و ایشان علاوه بر خلق عظیم دارای مقام محمود نیز بودند و امتیاز دیگر پیامبر(ص) اعطای کوثر به ایشان بود.

 

وی افزود: هر آنجه برکت در عالم هستی وجود دارد از برکت وجودی حضرت زهرا(س) بوده زیرا فاطمه حلقه اتصال بین انبیاء و امامت است.

 

امام جمعه شهرری در خطبه دوم با دعوت نماز گزاران به تقوای الهی و با اشاره به بیانات صریح، شفاف و روشن رهبرمعظم انقلاب در جمع  اعضای خبرگان رهبری، گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب ابعاد مختلفی را در بر داشت که شامل سه خواسته از مجلس خبرگان، دولت و دولت و مردم بود؛ از خواسته‌های ایشان از مجلس خبرگان این بود که این مجلس انقلابی باشد، انقلابی بماند و انقلابی عمل کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی ادامه داد: انقلابی بودن یعنی انسان نباید اجازه دهد در مسیر انقلاب جریان‌هایی شکل بگیرد تا انقلاب از اهداف و آرمان‌های خود فاصله بگیرد.

 

وی افزود: همچنین در این جلسه حضرت آقا از عمارهایی همچون آیت الله مصباح، آیت الله یزدی و مرحوم آیت الله واعظ طبسی تقدیر به عمل آوردند و راه را به مردم نشان دادند تا از مسیر حق خارج نشوند و طوری نشود که مردم عمارها را فراموش کنند.

 

امام جمعه شهرری عنوان کرد: خبرگان باید در امر انتخاب رهبری باید تنها خدا را در نظر بگیرند و در این امر نباید ملاحظه شخصی لحاظ شود چرا که این کار سبب انحراف انقلاب از حق می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی در خصوص درخواست رهبر معظم انقلاب از دولت، گفت: اولین تذکر رهبری به دولت این بود که اقتصاد مقاومتی را دولت در رأس همه برنامه‌های اقتصادی خود قرار دهد چرا که اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر دشمنان بیمه می‌کند.

 

وی با اشاره به خواسته دیگر رهبری از دولت، اظهار داشت: دومین درخواست رهبری از دولت ارتقاع سطح علمی بود تا پیشرفت و قدرت کشور تضمین شود.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به خواسته‌ سوم رهبر معظم انقلاب از دولت، بیان داشت: دیگر خواسته امام خامنه‌ای صیانت از فرهنگ دینی بود؛ زیرا امروز دشمنان درصدد نابودی فرهنگ دینی و به ابتذال کشاندن فرهنگ کشور هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی در خصوص درخواست رهبر معظم انقلاب از دولت و مردم، گفت: درخواست دیگر رهبری مسأله نفوذ است که گاهی به شکل یک مسؤول کشوری و گاهی هم در میان مردم رخنه می‌کنند؛ استمرار انقلاب تنها به دلیل وجود رهبری داهیانه امام خامنه‌ای و حضور همیشگی مردم در همه عرصه‌ها بوده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز اگر دشمن اطراف ایران را حصار بکشد ما از جهت موشکی هیچ مشکلی نخواهیم داشت./813/201/ب3

ارسال نظرات