۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۳۲۱۶۹۳
استاد حوزه علمیه مشهد:

معرفت نسبت به اهل بیت راه نفوذ دشمن را می‌بندد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مشهد گفت: ما باید تلاش کنیم که معرفت خود را نسبت به خاندان اهل بیت(ع) زیاد کنیم که اگر معرفت بیشتر باشد، محبت افزایش پیدا می کند و در نتیجه آن دشمن نمی تواند در بین ما نفوذ کند.
معرفت نسبت به اهل بیت راه نفوذ دشمن را می‌بندد معرفت نسبت به اهل بیت راه نفوذ دشمن را می‌بندد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام صادق شهیدی، استاد حوزه علمیه مشهد، امروز در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد برگزار شد، عنوان داشت: حضرت زهرا(س) عمر زیادی نداشتند، ایشان در مصیبت پدرشان به حدی گریه می کردند که جزء بکائین نامیده شده اند.

 

وی گفت: ما در ارکان دینی خود واژه ای به نام حب و بغض داریم که در اصطلاح فروع دین به آن ها تولی و تبری می گویند که اگر این دو واژه نباشد تمام پایه های دین سست می شود.

 

حجت الاسلام شهیدی به معنای لغوی و اصطلاحی حب و بغض اشاره کرد و افزود: از نظر لغوی حب به معنای میل و رغبت است و بغض مخالف آن و به معنای انزجار و نفرت است.

 

محبت کردن را با رنگ و صبغه الهی زینت دهید
این استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به این که یکی از ویژگی های محبت این است که بر پایه بهره مندی معنوی است، عنوان داشت: محبتی در دل انسان می تواند رشد ایمانی داشته باشد که صبغه و رنگ الهی داشته باشد.  

 

این کارشناس مذهبی به ارزش و جایگاه صلوات اشاره کرد و گفت: صلوات را کامل و با عجل فرجهم بفرستید و این نکته را به یاد داشته باشید که امام زمان(عج) برای همه دعا می کنند و انتظار دارند که ما نیز برای ایشان دعا کنیم و بهترین دعا تعجیل در فرج ایشان است و بهترین زمان، وقتی است که صلوات می فرستید.

 

محبت کردن، راه رسیدن به تکامل است
وی با اشاره به این که محبت کردن، راه رسیدن به تکامل است، گفت: همه ما نیاز به تکامل داریم و محبت کردن، راه رسیدن به تکامل است.

 

حجت الاسلام شهیدی به ویژگی های محبت اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی های محبت این است که قلبی باشد؛ از این رو اظهار ارادت کردن باید قلبی باشد.

 

این استاد حوزه علمیه مشهد ابراز داشت: قلب حقیقت وجود انسان است و سعادت و شقاوت انسان به قلب اوست؛ بر این مبنا اگر قلب سالم باشد، سعادت تضمین شده است و اگر قلب فاسد باشد، شقاوت تضمین شده است.

 

این کارشناس مذهبی گفت: محبت درجه بندی و رتبه بندی شده است. محبتی که ما نسبت به پدر، مادر، استاد و برادر داریم هیچ گاه یکسان نیست و هر کدام رتبه و جایگاه خودش را دارد.

 

معرفت، نخستین عامل رشد محبت در انسان است
وی در طرح این پرسش که چه کنیم تا محبت در دل ما ایجاد شود، گفت: شناخت و معرفت، عامل رشد محبت در انسان است. در زیارت عاشورا می خوانیم «فَأَسْأَلُ اللَّهَ الَّذِی أَکْرَمَنِی بِمَعْرِفَتِکُمْ وَ مَعْرِفَةِ أَوْلِیَائِکُمْ، پس درخواست می کنم از خدا که مرا به معرفت و دوستان شما گرامى داشت.»

 

حجت الاسلام شهیدی افزود: اگر نسبت به مقام شامخ حضرت زهرا(س) معرفت کسب کنیم، خود به خود اشک ما سرازیر می شود و اگر نسبت به مقام حضرت علی(ع) معرفت کسب کنیم، خود به خود نسبت به آن ها اظهار ارادت می کنیم.

 

این استاد حوزه علمیه مشهد ابراز داشت: ما باید تلاش کنیم که معرفت خود را نسبت به خاندان اهل بیت(ع) زیاد کنیم که اگر معرفت بیشتر باشد، محبت افزایش پیدا می کند و در نتیجه آن دشمن نمی تواند در بین ما نفوذ کند./1309/202/ب1

ارسال نظرات