۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۳۲۱۷۴۷
کارشناس مذهبی:

سخن و عمل حضرت زهرا مطابق تعالیم قرآن است

خبرگزاری رسا ـ مدیر موسسه امام علی ونکوور کانادا گفت: حضرت زهرا(س)، زبان گویا و مفسر عالی مرتبه آیات قرآن است که سخن و عملش مطابق تعالیم کتاب مقدس اسلام بوده است.
شهادت حضرت زهرا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد جواد حجازی، مدیر موسسه امام علی ونکوور کانادا، عصر امروز در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که در آستان مقدس امامزاده شاهرضا برگزار شد عنوان کرد: حضرت زهرا(س) همراه همیشگی قرآن بودند و قول و فعل ایشان، مطابقت کامل با آیات نورانی وحی داشته است.
وی تصریح کرد: تعالیم آن حضرت، در ابواب مختلف حکمت، همواره به عنوان الهام بخش حکما و عرفا بوده و این در حالی است که، دانشمندان زیادی تلاش کرده‌اند اسرار تعالیم کلام نورانی ایشان را درک کنند.
مدیر موسسه امام علی ونکوور کانادا گفت: وجود مقدس حضرت زهرا(س) همانند قرآن کریم، از آسمان‌ها نازل شد، ایشان نور الهی بودند که در بطن عالم هستی و در جوار قرب الهی به وجود آمدند و در لباس انسانی در عالم خاک ظاهر شدند.
حجت الاسلام حجازی تصریح کرد: با نگاهی به تاریخ اسلام به درستی متوجه می‌شویم، حضرت زهرا(س) تا چه اندازه نگران امت اسلام بودند، زیرا انحرافات بسیاری در عالم اسلام به وجود آمده بود که هر یک از آن‌ها به تنهایی می ‍‌توانست، اسلام و مسلمانان را نابود کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اذعان کرد: متأسفانه جامعه اسلامی و مسلمانان نسبت به قرآن بی مهری کرده‌اند و این کلام نورانی را که سبب نجات و رهایی آن‌ها از ضلالت و گمراهی بوده، رها کرده‌اند.
مدیر موسسه امام علی ونکوور کانادا تصریح کرد: قرآن کریم، عالی‌ترین منشور هدایتی است که به دست بشر رسیده و در آن انواع آیات و سخنان هدایت بخش و مفید برای جامعه بشری ارائه شده است، اما متأسفانه مسلمانان استفاده خود را از این کتاب آسمانی به امور ساده و پیش پا افتاده محدود کرده‌اند.
حجت الاسلام حجازی، تأکید کرد: دانشمندان زیادی از زبان‌ها و ادیان مختلف، با مطالعه و بررسی آیات قرآن و مشاهده معجزات آن، به اسلام مشرف شده‌اند، در بیان و سخنان این دانشمندان عبارات جالب و زیبایی در مورد قرآن و دین اسلام وجود دارد که کمتر در منابع اسلامی وجود دارد.
وی گفت: قرآن کریم در هر زمان و عصری، توان هدایت انسان‌های آگاه و بیدار را دارد، افرادی که وجدان‌های بیدار دارند و در هر زمانی آماده شنیدن سخن حق هستند، با مراجعه به قرآن، به سوی انوار الهی هدایت می‌شوند.
مدیر موسسه امام علی ونکوور کانادا در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به جایگاه عالی پیامبر گرامی اسلام(ص) در جهان خلقت، گفت: پیامبر اکرم(ص) دارای سه مقام و درجه، احمدیّه، محمودیّه و محمّدیه هستند که بنا بر جایگاه و مقامی که در عالم وجود دارند، واجد یکی از این عناوین هستند.
حجت الاسلام حجازی، تصریح کرد: پیامبر در بدو آفرینش عالم وجود، با نام احمد شناخته می‌شدند، ایشان در عالم زر، با نام احمد در بین اهل آسمان‌ها مشهور بودند و در آن مرتبه، یک‌بار قرآن بر ایشان نازل شد.
وی اضافه کرد: زمانی که حضرت مسیح(ع)، قصد معرفی پیامبر آخر الزمان را دارد، ایشان را با لفظ احمد معرفی می‌کند و این مسأله نشان می‌دهد، نور وجود حضرت محمد(ص) قبل از خلقت در عالم، وجود داشته است.
مدیر موسسه امام علی ونکوور کانادا در پایان، گفت: حضرت زهرا(س)، زبان گویا و مفسر عالی مرتبه آیات قرآن، است که سخت و عملش مطابق تعالیم کتاب مقدس اسلام بوده است./868/202/ب1
ارسال نظرات