۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۳۲۲۱۲۵
حجت الاسلام پناهیان مطرح کرد؛

سلامت مسؤولان و بصیرت مردم؛ عوامل جهانی شدن مکتب اسلام

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان با بیان این که شرایط برقراری حکومت علوی در عصر غیبت در وهله اول خواست مردم و همکاری خواص جامعه است، گفت: جمهوری اسلامی با کمک بصیرت مردم، سلامت خواص و مسؤولان می تواند جامعه ای نمونه و الگو بسازد و به جهان ارائه دهد.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، مؤسس مدرسه علمیه و مرکز تخصصی دارالحکمه تهران، شب گذشته در سلسله برنامه های تبلیغی حرم مطهر رضوی با اشاره به دو سخنرانی برجسته نقل شده از حضرت زهرای مرضیه(س) اظهار کرد: سخنرانی اول ایشان در جمع سران جامعه اسلامی در مسجدالنبی بود و سخنرانی دوم که نسبت به سخنرانی اول کوتاهتر و دردمندانه تر است، در بستر بیماری در منزل شان برای بانوانی که به عیادت ایشان آمده بودند، صورت گرفته است.

 

ویژگی های حکومت علوی

وی با اشاره به سخنرانی در جمع بانوان انصار و مهاجر گفت: حضرت فاطمه(س) در این سخنرانی چنین بیان می کنند که اگر کار را به علی بن ابیطالب(ع) بسپارید؛ این نعمت ها را در حالی برای همه حلال و همه را سیراب می کند که برای خودش جرعه ای به اندازه رفع عطش برداشت می کرد.

 

عضو شورای عالی تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: نترسید از این که علی بن ابطالب(ع) با زهد زندگی می کند او شما را سیر می کند و تنها بر خودش سخت می گیرد؛ در حکومت علوی مردم سیر و مسؤولان کم بهره بردار هستند.

 

وی با اشاره به این که در حکومت علوی مردم سیر و مسؤولان کم بهره بردار هستند، مطرح کرد: در حکومت علوی برکت نعمت و فراوانی بدون هیچ گونه آسیبی وجود دارد، ثروتمندان معصیت کار و از خدا غافل نمی شوند، مردم آزاد هستند و در آن از تحمیل خبری نیست.

 

حجت الاسلام پناهیان با طرح این پرسش که چرا در پنج سالی که حکومت علوی برقرار بود این شرایط مهیا نشد، ادامه داد: حضرت علی(ع) طی آن پنج سال درگیر مشکلاتی بودند که دیگران قبل از ایشان به وجود آورده بودند و مشکل آن روز که بهترین یاران حضرت یعنی طلحه و زیبر مقابل حضرت ایستادند.

 

شرایط برقراری حکومت علوی

مؤسس مرکز تخصصی دارالحکمه تهران ابراز کرد: حکومت ما برای اینکه بتواند مثل حکومت علوی باشد باید اولا مردم بخواهند و دوما خواص همکاری کنند، اگر خواص همکاری نکنند و مردم هم خواهان حکومت علوی نباشند، نمی شود به حکومت علوی رسید.

 

وی بیان کرد: مردم اگر خواهان حکومت علوی باشند مسؤولانی مانند ابوموسی اشعری را به علی بن ابیطالب(ع) تحمیل نمی کنند، ابوموسی اشعری کسی بود که از سوی امیرمؤمنان(ع) به دلیل خیانت به راه ایشان تبعید شده بود، وقتی حضرت علی(ع) با معاویه می جنگیدند ابوموسی اشعری فتنه گری می کرد و از شرکت در جنگ باز می داشت.

 

عضو شورای عالی تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: مردم افزون بر تحمیل مذاکره به حضرت علی(ع) نماینده شان را هم تحمیل کردند؛ مردم نباید امثال ابوموسی اشعری را بر حاکمیت دینی تحمیل کنند.

 

چاق شدن مسؤولان از طریق اموال بیت المال

وی ادامه داد: مردم نسبت به ابوموسی اشعری شناخت داشتند، ابوموسی اشعری هنگامی که از شهری به شهری می رفت چندین قطار شتر فقط حامل اموال او بود، اموالی که از طریق کشورگشایی اسلامی و با استفاده از رانت حاکمیت دینی جمع کرده بود.

 

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: مردم با این وجود این که می دانستند، امنیتی وجود ندارد حکومت و بیت المال را به چنین فردی سپرد، در عین حال او را به علی بن ابیطالب(ع) تحمیل کردند و حضرت زهرا(س) هم در بیان مختصات حکومت علوی فرمودند که مسؤولانش از طریق اموال بیت المال چاق نمی شوند.

 

خواست مردم و همکاری خواص

مؤسس مرکز تخصصی دارالحکمه تهران عنوان کرد: امروز ما می توانیم در دوران غیبت، حکومت علوی داشته باشیم به شرطی که مردم ما مثل مردم کوفه نباشند و خواص و نخبگان همکاری کنند.

 

حجت الاسلام پناهیان ابراز کرد: اگر بنا باشد خواص جامعه علیه حاکمیت دینی عمل کنند کاری پیش نمی رود چنان که طلحه و زیبر یاران امیرمؤمنان علی(ع)، در امر حکومت ایشان را همراهی نکردند و مقابل حضرت ایستادند.

 

وی با اشاره به مقایسه وضعیتمان با تاریخ اظهار کرد: در جمهوری اسلامی شخصیتی مثل حضرت علی(ع) نداریم؛ حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب شاگردان این مکتب هستند و به نقل از آیت الله بهجت برای اداره جهان از لحاظ مسؤول سطح کلان ویژگی های فوق العاده ای لازم نیست، فراهم شدن آن دو شرط کفایت می کند.

 

عضو شورای عالی تبلیغ حوزه های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: آدم عاقل، عالم و عادل برای اداره جامعه در سطح کلان کافی است، که با وجود خواص و نخبگان سالم و مردم بصیر بینا جهان گلستان می شود در اینجا ممکن است این سؤال پیش آید که اگر با این شرایط حکومت عالی تشکیل می شود، پس ضرورت ظهور حضرت بقیة الله چیست.

 

وی در پاسخ به این سوال چنین گفت: حضرت مهدی(عج) برای ادامه این مسیر می آیند، برای این که همین امر را با قدرت خود محقق کنند که بدون قدرت حضرت بیماردلان اجازه تحقق آن را نمی دهند.

 

حجت الاسلام پناهیان عنوان کرد: از جمله شاخصه های حکومت علوی در بیانات حضرت فاطمه(س) نبود تحمیل گری، برقراری آزادی و رسیدن به نعمت بدون آسیب است همچنین در چنین حکومتی مسؤولان برای خود کم بر می دارند و مردم را سیراب می کنند.

 

جهانی شدن مکتب اسلام به واسطه برقراری حکومت علوی

مؤسس مرکز تخصصی دارالحکمه تهران خاطرنشان کرد: علت برقرار نشدن این حکومت را حضرت زهرای اطهر(س) با اشاره به آیه ای از قرآن کریم چنین بیان کردند که مردم اگر ایمان و تقوا داشته باشند خداوند سایر شرایط لوازم را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام پناهیان تأکید کرد: جمهوری اسلامی با کمک بصیرت مردم، سلامت خواص و نخبگان که در بدنه این هرم باید کمک و خدمت کنند، می تواند جامعه ای نمونه و الگو بسازد و به جهان رائه دهد.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: در این شرایط  وقتی مردم جهان بیایند و با ملاحظه فراوانی کار، سلامت اقتصادی، مردم بدون رنج و اذیت، ضمن آزادی و رفتار دینی در می یابند که این کشور بر اساس مکتب اسلام اداره می شود، در این صورت این مکتب جهانی می شود./1308/202/ب1

ارسال نظرات