۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۳۲۲۸۷۵

معرفی نسخ خطی آستان مقدس حضرت معصومه در نمایشگاه فاطمی

خبرگزاری رسا ـ مدیر فرهنگی هنری آستان حضرت معصومه (س) با اشاره به این که بخشی از نمایشگاه فاطمی به معرفی آثار موزه آستان حضرت معصومه(س) اختصاص دارد، گفت: نسخ خطی آستان حضرت معصومه(س) و چگونگی مرمت و صحافی کتب خطی در نمایشگاه فاطمی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
موزه و کتابخانه حرم حضرت معصومه

حجت الاسلام اسماعیل محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه این بخش از نمایشگاه فاطمی به معرفی موزه، کتابخانه و مرکز اسناد آستان حضرت معصومه(س) اختصاص دارد، گفت: در نمایشگاه فاطمی تابلو هایی از تصاویر برخی از اسناد تاریخی مهم آستان به نمایش گذاشته شده است.

 

مدیر فرهنگی هنری آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت اسناد در سازمان ها و نهادها افزود: آستان مقدس حضرت معصومه(س) با توجه به قدمت و نفوذی که در سطح جامعه دارد دارای اسناد بسیار مهمی است که از چند سال پیش با همت خادمان آستانه در مرکز اسناد آستانه جمع آوری و تدوین شده تا به عنوان اسناد تاریخی برای آیندگان بماند.


وی یکی دیگر از بخش های نمایشگاه فاطمی را معرفی کتابخانه بزرگ آستان عنوان کرد و ادامه داد: کتابخانه بزرگ آستان در کنار صحن فاطمی از بزرگترین کتابخانه های استان قم و کشور است که همه روزه پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه موزه آستان از لحاظ قدمت و تعداد آثار موزه ای از موزه های کم نظیر ایران است، تصریح کرد: در غرفه فرهنگی و هنری نمایشگاه فاطمی؛ موزه آستان مقدس به بازدید کنندگان معرفی می شود.


لازم به ذکر است، نمایشگاه فاطمی در صحن جامع فاطمی حرم حضرت معصومه(س) در شهر قم تا جمعه 13 فروردین ماه صبح ها از ساعت 9:30 تا 14:30 و عصر ها از ساعت 16:30 تا 21 پذیرایی بازدیدکنندگان است./968/ت303/ی

ارسال نظرات