۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۳۲۴۷۲۹
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضرورت بهره‌گیری بندگان از فضایل ماه رجب

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: ماه رجب یکی از ماه‌های با فضیلت و مهم خدا برای بندگان است و باید در این ماه دست گدایی را به سوی خداوند دراز کرد.
آيت الله ميردامادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله میردامادی صبح امروز در ادامه کلاس اخلاق خود که در بیت آیت‌الله لنگرودی برگزار شد، اظهار داشت: ماه رجب یکی از ماه‌های با فضیلت و مهم خدا برای بندگان اوست و باید در این ماه دست گدایی را به سوی خداوند دراز کرد.

 

وی با اشاره به دعاهایی که هر روز در ماه رجب سفارش شده، یادآور شد: ماه رجب ماه پرفضیلت و مهمی است، در این ماه خدا خیر و برکت را بر ما سرازیر کرده و هرچه از او بخواهیم می‌دهد و در دعاهای این ماه عظمت خدا را می‌توان دید.

 

آیت الله میردامادی با بیان اینکه خداوند از سوی ما بندگان چیزی زیاد نمی‌گیرد، گفت: ما به درگاه خداوند چیزی زیاد نداریم و باوجود عبادت و بندگی کمی که داریم خداوند خیلی زیادتر از آنچه که حق ما است نعمت می‌دهد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: خداوند در این ماه دعاهای تنها یکتاپرستان را مستجاب نمی‌کند بلکه هرکسی با هر دینی هم که به درگاهش برود قبول می‌کند و دعایش را برآورده می‌سازد، در دعای ماه رجب نیز آمده است که حتی آنهایی که خدا را نمی‌شناسند نیز از خداوند خواسته خود را می‌گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه خواسته‌های ما از خداوند نباید مادی و کوچک باشد، تاکید کرد: حال که خداوند متعال همه‌ نعمت‌های خود را بر ما فرستاده و رحمت‌اش را از ما دریغ نمی‌کند باید از او خواسته‌های بزرگ معنوی مثل خیر در دنیا و آخرت را بخواهیم و بگوییم باری تعالی ما را از همه‌ بدی‌ها دور بگرداند.

 

آیت الله میردامادی در پایان گفت: هرچیزی که خداوند به انسان عطا می‌کند به جهت آنکه از سوی وجود حق تعالی است تمام شدنی نیست و چون برکات آن زیاد است، ماندگار می‌شود./9591/202/ب1

ارسال نظرات