۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۳۲۴۹۷۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تقویت باورهای دینی جوانان سدی در برابر آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر برگزاری پرشور و شعور آیین معنوی اعتکاف، گفت: تقویت باورهای دینی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان، سد محکمی در برابر آسیب‌های اجتماعی و تهاجم فرهنگی دشمنان است.
حجت الاسلام خادمي- نشست هماهنگي آيين اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد اعتکاف استان، با اشاره به اهمیت این فریضه، اظهار کرد: آیین اعتکاف فریضه مهم دینی است که به برکت انقلاب و نظام اسلامی در کشور ما احیا شد.

 

وی با بیان اینکه آیین اعتکاف رجبیه به دلیل ارزش و جایگاه رجب در این ماه برگزار می‌شود، افزود: درواقع ماه رجب مقدمه و زمینه‌ساز ورود معنوی به ماه شعبان است و این دو ماه در کنار یکدیگر انسان را برای ورود به ماه مبارک رمضان و حضور بر سر سفره خداوند آماده می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه ماه رجب، موعد بارش ویژه باران رحمت، مهر و محبت خداوند است، گفت: این ماه فرصت ذی‌قیمتی برای انس با باری تعالی از طریق قرائت ادعیه و مناجات، شب‌زنده‌داری و راز و نیاز است.

 

وی ادامه داد: رجب ماه انس مؤمنان با محبوب و معبود بی‌همتا و موعد رسیدن به سرمنزل مقصود است ازاین‌رو باید این فرصت را قدر دانسته و با استفاده از آن خود را برای ورود به ماه شعبان و رمضان مهیا کنیم.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه قرائت دعا یکی از با فضیلت‌ترین اعمال در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان است، اظهار کرد: در این سه ماه قرائت ادعیه ویژه هر ماه روحیه معنوی انسان را تقویت کرده و سبب اعتلای روحی فرد می‌شود.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه اعتکاف یکی از مستحبات اسلامی و سنت‌های حسنه معنوی است، افزود: اعتکاف در دین مبین اسلام فرصتی برای اقامت در مکانی مقدس به منظور تقرب جستن به باری تعالی است ازاین‌رو می‌توان آن را آب حیات‌بخش کویر غفلت‌ها و کوتاهی‌ها دانست.

 

وی ادامه داد: دین اسلام در عین حال که انسان را به حضور در جامعه و شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و عمومی دعوت می‌کند، به منظور رفع نیازهای روحی و معنوی فرد، فرصت‌هایی را برای خلوت کردن او با خالق خویش را فراهم کرده که یکی از بهترین این فرصت‌ها آیین معنوی اعتکاف است.

 

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر برگزاری پرشور و شعور آیین معنوی اعتکاف، افزود: تقویت باورهای دینی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان، سد محکمی در برابر آسیب‌های اجتماعی و تهاجم فرهنگی دشمنان است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی با اشاره به افزایش حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در این آیین در سال‌های اخیر، اظهار کرد: درواقع باورهای قلبی و اعتقادهای معنوی مردم مسلمان ایران سبب شده که این مراسم سال به سال باشکوه و شور و شعور بیشتری در مساجد سراسر کشور برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر تلاش همگانی در راستای برگزاری هرچه بهتر آیین اعتکاف در استان، خاطرنشان کرد: در این راستا باید روحانیان مبلغ در سه شبانه‌روز موعد اعتکاف به صورت دائم در محل تبلیغ و در جمع جوانان حضور داشته باشند و مواردی از قبیل اقامه سه وعده نماز جماعت، پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات دینی، بیان احکام و مسائل اعتکاف و اجرای برنامه‌های معنوی و فرهنگی متناسب با این ایام در دستور کار آن‌ها باشد.

 

گفتنی است، طبق سنت هرساله مراسم اعتکاف رجبیه در روزهای ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، با حضور معتکفانی از اقشار مختلف مردم در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

بر اساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امسال آیین اعتکاف هم‌زمان با ایام البیض در 145 مسجد شهری و روستایی این استان با شرکت افزون بر 10 هزار معتکف برگزار می‌شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات