۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۳۲۵۱۱۶
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی:

فرمایش رهبری در زمینه حوزه انقلابی جدی گرفته شود/ واکنش به گنجاندن بندهایی علیه ایران و حزب الله در بیانیه کنفرانس اسلامی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم پایه ترور و تکفیر را عربستان دانست و گفت:با این وجود برخی کشورها بندهایی را در قطعنامه ای بی ارزش گنجاندند که حزب الله را مورد تعرض قرار می دهد؛ اگر حزب الله، جریان مقاومت و اقتدار ایران اسلامی نبود امروز بسیاری از پایتخت های آن ها در اختیار تکفیری ها بود.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعة المصطفی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت موالید ماه رجب گفت: باید از فرصت های این ماه به ویژه ایام البیض و سنت پسندیده اعتکاف استفاده کرد؛ اعتکاف سنتی است که در پرتو انقلاب اسلامی احیا شد.


وی با اشاره به روز ارتش و نیروی زمینی افزود: امروز ارتش، سپاه و نیروهای نظامی دژهای استوار نظام در امنیت و سلامت جامعه هستند، در پرتو انقلاب اسلامی پایه های دفاع از کشور استوار شد و نیروهای مسلح به حرف های بی ربطی که از سوی بیگانگان و گاهی از درون مطرح می شود اعتنا نکردند و پایه های امنیتی کشور محکم تر شد.


امام جمعه قم به تحلیل مسائل منطقه و کشور پرداخت و اظهار داشت: در زمینه مسأله تسلیحات جهانی جمهوری اسلامی ایران معتقد و مدعی است که جهان و منطقه باید از سلاح های کشتار جمعی به ویژه سلاح های اتمی و شیمیایی پاکسازی شود، امروز نظام جمهوری اسلامی در جایگاه مهتم قرار ندارد بلکه در جایگاه مدعی دنیا است.


وی ادامه داد: برای چه آمریکا و برخی قدرت های دنیا این اندازه سرمایه خود را برای تسلیحات اتمی هزینه می کنند، در سال های اخیر سرمایه های هنگفتی هزینه تسلیحات اتمی و سلاح های کشتار جمعی شده است؛ همه سلاح های کشتار جمعی از روی کره زمین باید جمع شود و مسابقات تسلیحاتی کاهش پیدا کرده و از بین برود مستکبران باید بدانند که خواسته مردم این است که دست از مسابقات بی جای تسلیحاتی برداشته، زرادخانه های خود را محو کنند و دست از ظلم به ملل اسلامی بردارند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: این منطق نمی گوید که نظام اسلامی از اقتدار دفاعی و سلاح موشکی دست بردارد، در منطقه ای قرار داریم که آل سعود وجریان های استکباری و صهیونیستی فتنه انگیزی می کنند منطقه را نا امن کرده اند و می خواهند از موشکی کوتاه بیاییم؛ همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند موضع نظام اسلامی اقتدار، امنیت و افزایش زیرساخت های دفاع موشکی و امنیتی است که ازاین موضع کوتاه نخواهیم آمد.


وی عنوان کرد: وظیفه دولت و ملت افزایش هوشیاری در برابر توطئه های نفوذ و تخریب پایه های اعتقادی و اخلاقی است، آمادگی دفاعی باید افزایش پیدا کرده و زیرساخت زندگی مردم و اقتصاد پویا و مقاومتی باید مورد عنایت قرار گیرد، این موارد محورهایی است که همه بایددست به دست هم دهند تا کشور را به پیش ببرند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در همین ایام شاهد بودیم که دولت ترکیه روابط خود را با اسرائیل تجدید کرده و ارتقا داد که این مسأله برای ملت های مسلمان قابل قبول نیست، آل سعود نیز روابط پنهانی سالیان خود با رژیم صهیونیستی را آشکار تر کرده است؛ در همین روزها در کنفرانس اسلامی در غیاب ایران در تعرض به مقاومت و حزب الله عزیز موادی گنجانده شد که کار بسیار زشتی بود.


وی اضافه کرد: امروز آل سعود دست در دست آمریکا و صهیونست ها جریانات تکفیری و تروریستی را ترویج می کنند، پایه ترور و تکفیر خود عربستان است حال آن ها بندهایی را در قطعنامه ای بی ارزش گنجاندند که حزب الله را مورد تعرض قرار می دهد؛ اگر حزب الله و جریان مقاومت و اقتدار ایران اسلامی نبود امروز بسیاری از پایتخت ها آن ها در اختیار تکفیری ها بود و صهیونیست ها بر آن ها حاکم بودند، امروز با کمال وقاحت جریانی که به آن ها عزت داده را مورد تعرض قرار می دهد.


حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با محکوم کردن لابی سعودی در بیانیه کنفراس اسلامی گفت: ملت های مسلمان این بندهای غلط را قبول ندارد و این حرکت های زشت و سخیف را با تمام توان محکوم می کنند.


و با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در زمینه تضعیف تفکر انقلابی افزود: فرمایش رهبری در زمینه حوزه انقلابی باید جدی گرفته شود و اقدامات برای تقویت ارزش های انقلاب در حوزه باید امتداد پیدا کند، حوزه باید در این زمینه جدی تر باشد؛ نگرانی ما از وضع شیخ زکزاکی و مردم مظلوم نیجریه همچنان باقی است و امیدواریم که دولت آنجا به این مسأله توجه کند؛ سیل در روزهای اخیر تخریب هایی به بار آورد که امیدواریم مسؤولان در و نیروهای مسلح در حمایت از مردم و رفع مشکلات تلاش کنند./1323/پ201/ج1

ارسال نظرات