۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۳۲۵۱۱۸
آیت الله حیدری:

تضعیف نظام گناهی کبیره است/ واکنش به نامه جسارت آمیز یکی از سران فتنه

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری به نامه جسارت آمیز یکی از سران فتنه واکنش نشان داد و گفت: هیچ گناه کبیره ای به میزان تضعیف نظام اسلامی وجود ندارد و کمترین حق این افراد از نظر فقه اسلامی، اعدام است به سبب اینکه در مقابل نظام اسلامی مرتکب بغی سیاسی شدند.
آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته که در مصلی امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا الهی، ابراز داشت: در آستانه تولد امام علی(ع) قرار داریم و هنگامی که مادرش در حال طواف بود دیوار کعبه شکافته شد و به درون آن رفت و پس از سه روز در این محل به دنیا آمد.

 

وی با تبریک و تهنیت میلاد امام جواد الائمه(ع) و اشاره به ایام اعتکاف در ماه رجب، اظهار داشت: مؤمنان خواهر و برادر به ویژه جوانان براساس سنت حسنه اسلامی که در انقلاب احیا شد، در حال آمادگی برای این برنامه معنوی هستند.

 

این مقام مسؤول با بیان این‌که اعتکاف به معنای مشغول شدن به خود، ترک دنیا و ما فیها و ارتباط با جناب حق از طریق دعا، انس با قرآن و کسب معرفت همراه با تغییر سرنوشت است، گفت: افرادی دیده شده که پیش از اعتکاف وضعیتی داشتند اما پس از این مراسم کاملا تغییر پیدا کردند؛ از برنامه اعتکاف هرچه بیشتر و بهتر حسن استفاده را ببرند.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این‌که اخیرا فتنه گر نانجیب و شیخ مدعی که آراء او کمتر از آرای باطله بود، نامه جسارت آمیزی خطاب به یکی از مقامات کشور نوشته است، ادامه داد: انسان به یاد آیه می افتد که می فرماید، سپس عاقبت آن کسان که مرتکب کارهای بد شدند ناگوارتر بود زیرا اینان آیات خدا را دروغ انگاشتند و آنها را به مسخره گرفتند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین‌که هیچ گناه کبیره ای به میزان تضعیف نظام اسلامی وجود ندارد و کسانی که در برابر نظام قرار می گیرند کار آنها به جایی ختم می شود که آیات الهی را تکذیب می کنند، ادامه داد: ولایت فقیه و ولی فقیه در زمان کنونی از آیات روشن الهی است و چنین افراد بجای توبه، اینگونه جسارت می کنند.

 

وی با بیان این‌که کمترین حق این افراد از نظر فقه اسلامی، اعدام است به سبب اینکه در مقابل نظام اسلامی مرتکب بغی سیاسی شدند، عنوان کرد: نظام اسلامی مایه بیداری اسلام قرار گرفته و سزاوار نیست که مورد تضعیف قرار گیرد.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به روز ارتش و نیروی زمینی در تاریخ 29 فروردین ماه که به دستور امام خمینی(ره) برای بزرزگداشت و تکریم ارتش بنیانگذاری شد، ادامه داد: در اوایل انقلاب اسلامی، منافقین و سرسپرده‌های دشمنان اسلام شعار انحلال ارتش و تضعیف نیروی دفاعی کشور سرمی دادند ولی امام امت با بصیرت الهی و قاطعیت، چنین روزی را به عنوان روز ارتش اعلام کرد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران سزاوار تکریم و مایه افتخار است و خداوند را بر وجود ارتش قوی، نعمت بزرگ و مورد اعتماد شاکر هستیم.

 

آیت الله حیدری با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم اردیبهشت سال 58 به امر امام خمینی(ره) افزود: در طول این مدت سپاه با رشادت، حماسه ها و خلوص و قاطعیت حقیقتا به عنوان دژی محکمی برای انقلاب و نظام تبدیل شد و امروزه خار چشم استکبار جهانی، منافقین و تکفیری ها است.

 

وی با اشاره به این‌که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موشک های بالستیک که به مرحله آزمایش رسانده، دنیای استکبار، صهیونیسم بین المللی را مرعوب ساخته است، ادامه داد: این کشورها به لجن پراکنی علیه جمهوری اسلامی، سپاه و ارتش شروع کردند.

 

این مقام مسؤول با تأکید براین‌که افرادی در داخل کشور از سر ناآگاهی و یا خیانت بنا به تعبیر رهبرمعظم انقلاب اسلامی، آینده را آینده مذاکره و نه موشک ها می دانند که جای تعجب دارد، خاطرنشان کرد: این حرف های بی ربط را آدم های جاهل و نفهم یا آدم های خائنی که می خواهند پیکره قدرتمند ارتش و سپاه را تضعیف کنند تا دشمنان به اهداف شوم خود برسند به زبان می آورند؛ به شدت این حرف های بی ربط را محکوم می کنیم.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سیل و طغیان رودخانه های دز و کارون در چند روز اخیر و با اهمیت برشمردن آنها، عنوان کرد: این حوادث آثار خطرناکی را به همراه داشت اما به لطف حق عمده آثار سوء دفع شدند و با کمک دستگاه های گوناگون کنترل شد. ضمن تشکر از عنایت الهی به مردم مظلوم خوزستان از ستاد بحران استانداری خوزستان، سپاه، ارتش، هلال احمر، نیروهای انتظامی و دیگر موارد قدردانی می کنیم.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مقداری زیادی از زراعت های در پی طغیان و سیل آب از بین رفت و از دولت و مسؤولان می خواهیم که تسهیلات مناسبی به ضرر دیدگان خوزستانی بدهند تا بتوانند روی پای خود بیایستند و در آینده جبران کنند.

 

آیت الله حیدری با اشاره به کنفرانس کشورهای اسلامی در ترکیه، ابراز داشت: کنفرانس کشورهای اسلامی بستر مناسبی برای وحدت و همبستگی دنیای اسلامی جهت حل چالش های پیشرو است اما متاسفانه به سبب حاکمیت برخی از عناصر وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی به ویژه جریان تکفیری به مرکزیت عربستان در درون این کنفرانس به محلی غیرمفید تبدیل شده و حتی در دوره های برای کشورهای اسلامی مضر است.

 

وی با بیان این‌که انتخابات سوریه در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، دنیا را مبهوت کرد، عنوان کرد: این کشور پنج سال در زیر جنگ تحمیلی قرار گرفته اما مردم با شرکت وسیع در انتخابات وفاداری خود نسبت به کشور و نظام را ابراز و دموکراسی را به نمایش گذاشتند؛ کسانی که علیه مردم سوریه جنگ می کنند آدم های تروریست، تکفیری و حامیان ضد دموکراسی همچون عربستان، امارات و قطر هستند.

 

این مقام مسؤول بیان داشت: رزمایش پیامبراعظم(ص) با حضور بسیجیان سنت اهل در سیستان و بلوچستان مایه افتخار است و از ارتش و سپاه پاسداران در این خصوص باید تشکر کرد./9453/201/ج

ارسال نظرات