۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۲۳۵۹۴
معاون آموزش المصطفی مطرح کرد؛

توسعه آموزش بر مدار تعلیم و تربیت در جامعه المصطفی

حجت الاسلام قنبری با بیان این که آموزش بدون تربیت و اخلاق موفق نخواهد بود، خطاب به اساتید المصطفی توصیه کرد که آموزش‌ دروس حوزوی را بر مدار تعلیم و تربیت قرار دهند.
حجت الاسلام محسن قنبری، معاون آموزش جامعه المصطفی(ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن قنبری، معاون آموزش جامعه المصطفی(ص) پیش از ظهر امروز در بیست و دومین اجلاس سالانه اساتید جامعه المصطفی العالمیه که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، پس از خیر مقدم خاطرنشان کرد: این اجلاس با هدف تکریم مقام استاد برگزار می شود و وقتی که تعلیم و تربیت در فضایِ علمیِ دینیِ شیعی صورت می گیرد، اساتید تربیتی و دینی نیز خود را برجسته می کنند و اگر طلاب از اساتید بهره مند شوند، تأثیرگذاری شان در سراسر دنیا بیشتر خواهد بود.

 

معاون آموزش جامعه المصطفی(ص) درباره شعار بیست و دومین اجلاس سالانه اساتید المصطفی اظهار داشت: شعار این اجلاس «نقش اساتید در تحقق مرجعیت علمی جامعه المصطفی العالمیه» نام گذاری شده است تا تذکاری برای اساتید باشد که چشم انداز المصطفی را در ذهن خود داشته باشند و در ارتقای علمی و معنوی خود در این راستا کوشا باشند و هدف گیری مرجعیت علمی المصطفی را در دنیا دنبال کنند.

 

وی به ارائه آماری درباره وضعیت آموزشی جامعه المصطفی پرداخت و تصریح کرد: بانک های اطلاعاتی اساتید المصطفی در حال تکمیل و در بخش های تخصصی ستادی برای ما کمک کننده است؛ جامعه المصطفی مفتخر است که دارای حدود 231 نفر عضو هیأت علمی، 2369 نفر در مدارس تابع در داخل، 368 نفر استاد شاغل در مدارس پیوسته المصطفی در داخل و  968 نفر استاد در 43 کشور با زبان های مختلف در سراسر دنیا به دنبال تربیت طلاب هستند.

 

حجت الاسلام قنبری با اشاره به پخش بیست و دومین اجلاس سالانه اساتید المصطفی از طریق ویدئوکنفرانس گفت: این اجلاس به صورت زنده از طریق اینترنت به سه زبان در حال پخش است که اساتید خارج از کشور نیز از اتفاقات این اجلاس استفاده کنند؛ امسال سهمیه اساتید نمونه را افزایش داده ایم و از ویژگی های این اجلاس نسبت به اجلاس سال های گذشته این است که با هماهنگی معاونت فرهنگی، از مربیان اخلاق المصطفی نیز به عنوان اساتید نمونه انتخاب شده است.

 

معاون آموزش جامعه المصطفی(ص) یادآور شد: فیلم هایی از اساتید جامعه المصطفی در خارج از کشور درباره نقش استاد به زبان های مختلف تولید شده است؛ همچنین پیام ریاست جامعه المصطفی العالمیه نیز به زبان های مختلف ترجمه و در اختیار واحدهای داخل و خارج قرار گرفته است.

 

وی به بیان انتظارات المصطفی از اساتید پرداخت و خاطرنشان کرد: ما را در اجر تدریس خودتان شریک قرار دهید؛ راه کارهای دلسوزانه خود را به معاونت آموزش ارائه دهند، ارتقای علمی اساتید خواست ما است که ارتقای علمی المصطفی صورت خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام قنبری درباره نقش تربیت در آموزش اظهار داشت: استادی که مجاهدهای علمی خود را همراه با انقلابی بودن انجام می دهد، مورد مطلوب رهبر معظم انقلاب و مراجع است؛ تأکید کنیم که آموزش های خود را تربیت مدار قرار دهیم و آموزش بدون تربیت و اخلاق موفق نخواهد بود و آموزش تربیت محور از رسالت های المصطفی است./822/پ202/ی

ارسال نظرات