۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۲۳۷۸۹
استاد حوزه علمیه مشهد:

شهدا نشان دادند هر کس برای خدا باشد خدا برای او است

حجت الاسلام والمسلمین دهشت گفت: خداوند به شهدا حیات طیبه داده است و آنان مصداق این کلام الهی هستند که هرکس برای خدا باشد، خدا برای او است.
یادواره شهدا

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم گرامیداشت دوازدهمین سالروز تدفین شهدای گمنام جبل النور، ظهر امروز در این مکان برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی دهشت، استاد حوزه علمیه مشهد  در این مراسم، گفت: افرادی که دوازده سال پیش در برابر تدفین شهدا در این مکان، مقاومت کردند، مصداق همان کسانی بودند که در مقابل قرآن ایستادند.

 

وی با بیان این که حیات واقعی متعلق به شهیدان است، افزود: شهیدان زنده‌اند، آن ها حاضر و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند، به ما حیات می‌دهند و ما را زنده می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دهشت اظهار کرد: بزرگ مردانی که امروز در جبل‌النور آرام‌گرفته‌اند، کسانی بودند که خدا و رسولش را یاری کردند و به پیامبر(ص) لبیک گفتند، اگر در زمان رسول‌الله (ص) حضور نداشتند، اما امروز دین خدا را یاری کردند و امامشان را تنها نگذاشتند.

 

استاد حوزه با بیان اینکه امروز شهدا مایه افتخار نظام اسلامی‌مان هستند، گفت: شهدا سبب عزت، کرامت و سربلندی ملت ما هستند، خداوند به شهدا حیات طیبه داده است و آنان مصداق این کلام الهی هستند که هرکس برای خدا باشد، خدا برای او است.

 

وی اضافه کرد: درس‌هایی که از شهدا نقل و مقاماتی که برای عده‌ای مشهود می‌شود، درک آن برای برخی مشکل است. اگر واقعه کربلا را در نظر بگیریم، در شب عاشورا کسی حاضر نشد خیام امام حسین (ع) را ترک کند، یاران حضرت سیدالشهدا (ع) وفاداری خود را به ایشان اثبات کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دهشت خاطرنشان کرد: شهیدان عزیز ما هم از جنس همان یاران حضرت هستند، آنان از کودکی پای سفره اباعبدالله الحسین (ع) نشستند. اگرچه شهدای ما در کربلا حاضر نبودند، اما ناظر بر کربلا هستند و اسوه فضیلت هستند و امروز در دنیا اگر الگویی را می‌خواهید معرفی کنید، باید شهیدان را معرفی کنید.

 

وی با اشاره به اینکه سیدالشهدا در شب عاشورا فرمول‌های پیچیده زندگی را به اصحاب نشان دادند، گفت: امام حسین(ع) پرده را کنار زد و خیلی از مسائل را به یارانشان نشان داد، تعجب نکنید اگر امروز شهید برونسی، کاوه، همت و باکری سخن از آینده می‌گویند.

 

استاد حوزه تصریح کرد: شهدا عرشی شدند، سیره شهدا سبک زندگی روزمره ما شد و وظیفه ما روز به روز سنگین‌تر شد، دیروز رزمندگان اسلام احساس تکلیف و از ارزش‌های نظام دفاع کردند، همه انسان‌های باوفای دیروز این کشور امروز احساس تکلیف کرده و از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع می کنند./930/102/ب2

ارسال نظرات