۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۴۲۴۰۷۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

طلاب و روحانیان راه و روش شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فعالیت در زمینه مسائل فرهنگی و دینی تکلیف الهی طلاب و روحانیان است از آن‌ها خواست تا در مسیر اجرای این رسالت خطیر، بزرگانی چون شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند.
حجت الاسلام یعقوبی- آیین تجلیل از طلاب و اساتید حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه شنبه در آیین تجلیل از اساتید و مربیان مدارس علمیه آیت‌الله حکیم (ره) و الزهرا (س)، با اشاره به نقش و جایگاه ویژه نهاد روحانیت در نظام اسلامی، اظهار کرد: روحانیان در عرصه‌های گوناگون نظام نقش‌آفرینی کرده و سهم مهمی در اعتلای ایران اسلامی دارند.

 

وی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیان و علمای دینی پیش‌قراولان نظام بوده و هستند، افزود: این قشر چه در دوران مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی و پیروزی انقلاب اسلامی و چه پس از آن در تثبیت و تحکیم نظام نقش مؤثری داشته‌اند و همچنان نیز در صحنه‌های گوناگون نقش‌آفرین هستند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در نظام مقدس اسلامی روحانیان در سایه ولایت فقیه به صورت سازمانی قوی و مؤثر ظاهر شده‌اند و رسالت خطیر، سنگین و حیاتی خود در جامعه اسلامی را به بهترین نحو انجام داده و می‌دهند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی و مبتنی بر دین مبین اسلام بود، خاطرنشان کرد: بر همین اساس دشمنان نیز پس از شکست در روش‌های دیگر برای مقابله با این انقلاب، روش تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را در پیش گرفتند تا به خیال خام خود از این طریق به اهداف شوم خویش دست یابند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه اکنون طلاب و روحانیان در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارند، اضافه کرد: البته باید توجه داشت که کار فرهنگی دشوار، پرهزینه و بلندمدت بوده و به همین دلیل نیز لازم است در این زمینه با برنامه‌ریزی اصولی و کار کارشناسی وارد شد.

 

وی با تأکید بر اینکه افزون بر طلاب و روحانیان باید سایر اقشار نیز درزمینهٔٔ مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان به صورت جدی وارد عرصه شوند، خاطرنشان کرد: درواقع باید در کشور یک عزم ملی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان ایجاد شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه لازم است به فعالیت درزمینهٔ مسائل فرهنگی و دینی به عنوان یک تکلیف الهی نگاه شود، اظهار کرد: حوزه فرهنگ و دین هویت ملت ما را تشکیل می‌دهند ازاین‌رو باید توجه ویژه‌ای به این بخش شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت دوازدهم اردیبهشت، سالگرد شهادت شهید مرتضی مطهری، افزود: این شهید بزرگوار در مبارزه با تهاجم فرهنگی و فکری دشمنان پیش‌قدم بود و سرانجام نیز در همین راه به شهادت رسید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شهید مطهری مبارزترین فرد درزمینهٔ فرهنگی بود، خاطرنشان کرد: باید مسیر این شهید بزرگوار در کشور دنبال شود چرا که جامعه اسلامی ما برای مقابله با افکار و اندیشه‌های انحرافی و التقاطی و اعتقادات غلط به اندیشه‌ها و افکار شهید مطهری نیاز دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه از طلاب و روحانیان خواست تا در مسیر اجرای رسالت خطیر خویش، بزرگانی چون شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند./202/9314/ب1

ارسال نظرات